بسته خبری شامگاه نهم اردیبهشت‌ ایسنا

هدف از جعل خبر خروج سران حماس از غزه/ پایان کشمکش ورود سکوهای اینترنتی به یک عرصه مهم

هدف از جعل خبر خروج سران حماس از غزه/ پایان کشمکش ورود سکوهای اینترنتی به یک عرصه مهم

تکذیب خبر خروج رهبران حماس از غزه و تبیین هدف این دروغ، اخباری از سفر نمایندگان حماس برای شرکت در مذاکرات آتش‌بس، ادامه روند کاهشی قیمت دلار، آماده‌باش امدادگران در ۱۴ استان کشور و پایان یک کشمکش درباره ورود سکوهای اینترنتی به یک عرصه مهم از جمله مهم‌ترین اخبار شامگاه نهم اردیبهشت ایسنا بود.

به گزارش ایسنا، شامگاه یکشنبه نهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ خبرنگاران ایسنا به تهیه و تولید اخباری پرداختند که در ادامه به مرور گزیده‌ای از آنها می‌پردازیم:

کاخ سفید: اسرائیل قبل از حمله به رفح نظرات ما را خواهد شنید

جهان - در حالی که هفته گذشته یک مقام صهیونیست گفته بود با وجود نگرانی‌های بین‌المللی گسترده، رژیم صهیونیستی تصمیم خود را برای حمله زمینی به رفح گرفته و این عملیات به‌زودی انجام خواهد شد؛ «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت کاخ سفید امروز گفت رژیم صهیونیستی پذیرفته پیش از آغاز حمله به رفح، دغدغه‌ها و نظرات آمریکا را بررسی کند.

او همچنین گفت در صورت موافقت حماس با توافق تبادل اسرا، ممکن است آتش‌بس ۶ هفته‌ای برقرار شده و طرح حمله نظامی به رفح منتفی اعلام شود.

کربی همچنین با طرح این ادعا که تعداد کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه به غزه افزایش یافته است، گفت: «اسرائیلی‌ها رفته‌رفته به تعهداتی که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از آن‌ها خواسته عمل می‌کنند.»

یک مقام حماس به رویترز گفت هیئت نمایندگان حماس قرار است فردا به قاهره بروند تا در مذاکرات آتش‌بس شرکت کنند.

حماس خروج احتمالی رهبران خود از غزه را تکذیب کرد

جهان - «جهاد طه» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» آنچه را که شبکه سعودی العربیه در مورد احتمال خروج برخی از رهبران حماس از غزه منتشر کرده است، تکذیب کرد و گفت: «شبکه العربیه در یک خبر جعلی از منابع AWP نقل کرده است در مرحله دوم توافق آتش‌بس ممکن است شاهد خروج برخی از رهبران حماس از غزه به قاهره باشیم! این خبر صحت ندارد و هدف از انتشار این اخبار کذب و ساختگی، سردرگمی افکار عمومی است.»

سخنگوی جنبش حماس ادامه داد: «رهبران حماس مردم خود در نوار غزه باقی خواهند ماند و تنها کسانی که از آن خارج می شوند، اشغالگران نازی هستند.»

هشدار ریاض درباره عواقب گسترش جنگ غزه

جهان- «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان امروز یکشنبه در نشستی با حضور مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مجمع جهانی اقتصاد در ریاض، وضعیت نوار غزه را «فاجعه‌بار» توصیف کرد و هشدار داد که هرگونه گسترش عملیات نظامی در غزه عواقب وخیمی به دنبال خواهد داشت.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، بن فرحان بر لزوم دستیابی به تعهد واقعی به راه‌کار تشکیل ۲ دولت تاکید کرد و گفت اعلام کشور فلسطین تنها راه تضمین عدم تکرار جنگ است.

تظاهرات شهرک‌نشینان برای کناره‌گیری نتانیاهو

جهان- شهرک‌نشینان امشب در اعتراض به سیاست‌های بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و عدم انعقاد توافقی برای آزادی اسیران از غزه تظاهرات کردند.

معترضان همچنین با سر دادن شعارهایی، خواستار امضای توافق تبادل اسرا با جنبش حماس و بازگرداندن اسرای صهیونیست از نوار غزه شدند. شب گذشته هم هزاران صهیونیست در خیابان «کاپلان» در تل‌آویو تجمع کرده و خواستار برگزاری انتخابات زود هنگام شدند.

هدف از جعل خبر خروج سران حماس از غزه/ پایان کشمکش ورود سکوهای اینترنتی به یک عرصه مهم

رئیسی: خیزش دانشجویان و نخبگان غربی با اعمال خشونت خاموش نمی‌شود

سیاسی- سید ابراهیم رئیسی ـ رئیس جمهور ـ در جلسه عصر امروز  یکشنبه هیات دولت، سرکوب شدید اعتراضات دانشجویی ضدصهیونیستی و ضرب و شتم و بازداشت اساتید و دانشجویان در دانشگاه‌های غربی به‌ویژه در آمریکا را برگ دیگری از رسوایی مدعیان آزادی بیان عنوان و تصریح کرد: امروز به برکت خون مطهر شهدای مظلوم غزه چهره واقعی تمدن غربی بیش از پیش برای مردم جهان آشکار و مشخص شده است که مدعیان آزادی بیان، به چیزی غیر از حفظ سلطه‌گری خود پایبند نیستند.

رئیسی همچنین با تاکید بر اهمیت موضوع کنترل و نظارت مدیران بر عملکرد زیر مجموعه خود،‌ تصریح کرد:‌ آنچه از ابتدای دولت نیز تحت عنوان گشت ارشاد مدیران مطرح شد تاکیدی بر اهمیت موضوع نظارت درون سازمانی بر عملکردها، پیش از نظارت و بازرسی از سوی دیگر نهادها بود که باید به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد.

هدف از جعل خبر خروج سران حماس از غزه/ پایان کشمکش ورود سکوهای اینترنتی به یک عرصه مهم

تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود

سیاسی- ناخدا دوم علی خزائی، فرمانده پایگاه دریایی پسابندر نیروی دریایی ارتش، با اشاره به اقدامات این پایگاه در کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان، گفت: در پی بارندگی در جنوب شرق کشور و خسارات‌ وارد شده به شهرستان دشتیاری و روستاهای اطراف، نیروی دریایی ارتش، برابر اوامر سلسله مراتب فرماندهی و با هدف کمک به مردم سیل‌زده در این مناطق به امدادرسانی و تامین نیازهای اساسی مردم پرداخت.

وی ادامه داد: پایگاه نیروی دریایی پسابندر با تمام توان و تجهیزات خود و با همکاری دیگر نهادها و سازمان ها، نسبت به تهیه کالاهای اساسی مورد نیاز اقدام کرد و امروز در دومین مرحله، این کالاها در بین مردم شهرستان دشتیاری و روستاهای اطراف تقسیم شد.

دیگر اخبار سیاسی که امروز نهم اردیبهشت‌ماه در ایسنا منتشر شده را می‌توانید در این لینک مشاهده کنید.

جریمه فوق‌سنگین برای رمز ارزهای غیرمجاز

اقتصادی - وزارت نیرو امسال برنامه نقره‌داغ کردن ماینرهای غیرمجاز را به طور جدی در دستور کار دارد، تا جایی که طبق اعلام سخنگوی صنعت برق قرار شده در صورت کشف دستگاه‌های غیرمجاز استخراج رمز ارز، صاحبان دستگاه‌ها از زمانی که مشخص شود به صورت غیرمجاز از برق استفاده کرده‌اند، تا یکصد برابر تعرفه‌های برق مشمول جریمه شوند.

تاکنون بیش از ۸۰۰۰ مرکز غیرمجاز شناسایی و از این مراکز بیش از ٣٠٠ هزار دستگاه ماینر گردآوری و تحویل مراکز قضایی شده است. آنطور که برآورد شده برای تامین برق این دستگاه‌های غیرمجاز باید نیروگاهی به بزرگی ١١٠٠ مگاوات احداث شود که عدد بالایی است.

چشم‌انداز روشن توسعه همکاری ایران و آفریقا طی ۲ دهه آینده

اقتصادی - سلیمان قاسمیان رئیس امور اقتصادی اداره کل آسیا، آفریقا و اقیانوسیه وزارت نفت امروز در نشست تخصصی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا با اشاره به عزم دولت سیزدهم برای توسعه همکاری‌های دوجانبه با کشورهای آفریقایی در حوزه صنایع پایین‌دستی و بالادستی صنعت نفت و نیز فرصت‌های تکرارنشدنی بازار در این قاره، گفت: هم‌اکنون، براساس برآوردها، کشورهای این قاره بالاترین رشد اقتصادی را طی سال گذشته داشته‌اند و این مسئله چشم‌انداز روشنی را برای توسعه همکاری ما با این قاره در دو دهه آینده رقم خواهد زد.

ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار

اقتصادی - قیمت دلار که در روزهای گذشته روند کاهشی گرفته بود، امروز به کانال ۵۹ هزار تومان هم رسید؛ برخی از دلالان میدان فردوسی، قیمت این ارز را تا ۶۰ هزار تومان هم عنوان کردند و در مواردی هم این نوع ارز را تا ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان هم می‌فروختند.

بازار میدان فردوسی که در تلاطم افزایش قیمت‌ها، تب و تاب فروش از سوی دلالان را به همراه داشت، امروز از هیجان خالی بود؛ البته فروشندگان دلار همچنان در بازار حضور داشتند تا اگر تقاضایی برای خرید باشد، پاسخ دهند.

هدف از جعل خبر خروج سران حماس از غزه/ پایان کشمکش ورود سکوهای اینترنتی به یک عرصه مهم

آیین‌نامه حمل دارو از طریق سکوهای اینترنتی ابلاغ شد ️

اجتماعی - پس از کشمکش‌های فراوان درباره چگونگی ورود سکوهای اینترنتی به عرصه «حمل دارو»، دستورالعمل حمل و عرضه دارو از طریق سکو (پلتفرم)ها و کسب‌وکارهای اینترنتی پس از امضای دو وزیر بهداشت و ارتباطات ابلاغ شد.

این آئین‌نامه در ۱۲ ماده به تصویب رسیده و در آن قید شده است که از زمان ابلاغ به مدت ۶ ماه به صورت آزمایشی در استان‌های منتخب اجرا می‌شود. بر این اساس متعاقبا استان‌های مورد نظر توسط سازمان غذا و دارو تعیین و اعلام خواهند شد.

تنها «حمل» دارو از طریق سکوی اینترنتی است

اجتماعی- سید حیدر محمدی -معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو- با اشاره به اینکه عرضه و حمل دارو به‌صورت آزمایشی به مدت ۶ ماه در یکی از استان ها اجرایی خواهد شد، گفت: فعالیت سکوهای اینترنتی تنها در حوزه حمل دارو و با نظارت سازمان غذا و دارو صورت می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه سازمان غذا و دارو با نفس ورود سکوهای اینترنتی به حوزه فروش دارو مخالف بوده و هست و هنوز هم تاکید می‌کنیم فروش اینترنتی دارو غیرقانونی و غیرمجاز است، اظهار کرد: آنچه درمورد حمل دارو توسط سکوها تدوین شده و توسط وزارت ارتباطات اعلام شد «آیین‌نامه حمل دارو از طریق سکوی اینترنتی است» و به‌ هیچ‌وجه فروش اینترنتی دارو مطرح نیست.

آماده‌باش امدادگران در ۱۴ استان کشور درپی احتمال رگبار و وزش باد شدید

اجتماعی -  بابک محمودی -رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر- با اشاره به هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی در مورد بارش رگباری و شدید باران در ۱۴ استان کشور از آماده‎باش امدادگران در این استان‌ها خبرداد.

وی گفت: بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی در روز سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه شاهد بروز مداخلات جوی و تشدید فعالیت سامانه بارشی در ۱۴ استان کشور خواهیم بود. بر این اساس در روز سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت در نیمه جنوبی استان‌های ایلام و لرستان، شمال خوزستان، جنوب غرب آذربایجان غربی و شمال غرب کردستان و در روز چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت در کرمانشاه، ایلام، خوزستان، بوشهر و نیمه غربی استان‌های فارس، کردستان و لرستان و برای روز پنج‌شنبه، ۱۳ اردیبهشت نیز در یزد، کرمان، هرمزگان، فارس، بوشهر، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، کرمانشاه و کردستان وقوع رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، در برخی نقاط گردوخاک و رخداد تگرگ پیش‌بینی شده است.

هدف از جعل خبر خروج سران حماس از غزه/ پایان کشمکش ورود سکوهای اینترنتی به یک عرصه مهم

تیم‌ملی والیبال دانش‌آموزی قهرمان جهان شد

 ورزشی - در ادامه رقابت های جهانی والیبال دانش آموزی که در صربستان برگزار شد، تیم‌ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که با شش پیروزی پیاپی برابر اوگاندا، آلمان، بلژیک، هلند، ایتالیا و چین تایپه به فینال رقابت‌های دانش‌آموزان جهان راه یافته بود، امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت در ادامه بازی‌های خود به مصاف آلمان رفت و با نتیجه سه بر صفر این تیم را شکست داد و قهرمان والیبال دانش‌آموزان جهان شد.

برد تیم ملی هاکی روی یخ ایران در قهرمانی جوانان آسیا

ورزشی - تیم ملی هاکی روی یخ جوانان ایران در آخرین دیدار مرحله گروهی خود مقابل مالزی به میدان رفت و ۱۱ بر صفر به پیروزی رسید.

تیم ملی ایران در مرحله گروهی این رقابت‌ها مقابل تایلند و ازبکستان مغلوب شد اما برابر کویت و مالزی به برتری رسید.

ملی‌پوشان ایران سه شنبه، ۱۱ اردیبهشت برای کسب رتبه پنجم به مصاف امارات می‌روند.

نماینده ایران از راهیابی به فینال ماده تفنگ سه وضعیت بازماند

ورزشی - در ادامه رقابت‌های جام جهانی پاراتیراندازی در کره جنوبی، امروز (یک‌شنبه ۹ اردیبهشت) رقیه شجاعی در ماده تفنگ سه وضعیت در مرحله مقدماتی در جایگاه نهم ایستاد و از راهیابی به مرحله فینال بازماند.

پیش از این نیز رقیه شجاعی در ماده تفنگ بادی ایستاده در جایگاه هشتم قرار گرفت و تیم تپانچه بادی میکس کشورمان متشکل از محمدرضا میرشفیعی و نسرین شاهی به مدال نقره رسیدند. هم‌چنین محمدرضا میرشفیعی در ماده تپانچه بادی مردان موفق به کسب مدال نقره شد. نسرین شاهی و ساره جوانمردی نیز در ماده تپانچه بادی بانوان به مدال طلا و برنز دست پیدا کردند.

هدف از جعل خبر خروج سران حماس از غزه/ پایان کشمکش ورود سکوهای اینترنتی به یک عرصه مهم

دیگر اخبار ورزشی که امروز نهم اردیبهشت‌ماه در ایسنا منتشر شده را می‌توانید در این لینک مشاهده کنید.

اهمیت افزایش درآمد مشروع در اقتصاد دریا و شرکت‌های دانش‌بنیان

فرهنگی و هنری - محمدمهدی اسماعیلی -فرهنگ و ارشاد اسلامی-گفت: ارتقا بهره‌وری و افزایش درآمد مشروع حضور در اقتصاد دریا و شرکت‌های دانش‌بنیان ممدوح است و حتی ضرورت دارد.

رایزنی برای افزایش سفر بین ایران و عمان

فرهنگی و هنری - عزت‌الله ضرغامی -وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی- در دیدار با «لیلا بنت احمد بن عواد النجار» -وزیر توسعه اجتماعی عمان- با تاکید بر ضرورت همکاری‌های گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی بین دو کشور، گفت: متأسفانه گردشگری دریایی ایران و عمان در وضعیت خوبی قرار ندارد، درحالی‌که تقویت این حوزه به تحکیم روابط اجتماعی بین دو کشور منجر خواهد شد.

او گفت: سیاست دولت آقای دکتر رئیسی بر این است که گردشگران ایرانی نیز به عمان سفر کنند و روابط گردشگری دو کشور تقویت شود. سیاست ایران این است که عمان را در حوزه گردشگری در اولویت قرار بدهیم.

هدف از جعل خبر خروج سران حماس از غزه/ پایان کشمکش ورود سکوهای اینترنتی به یک عرصه مهم

اجتماع دانشجویی در همبستگی با دانشجویان آمریکایی و اروپایی مقابل دانشگاه تهران

دانشگاه - دانشجویان دانشگاه تهران امشب بعد از نماز مغرب و عشاء با حضوری پرشور در اعتراض به سرکوب دانشجویان آزادی خواه توسط حکومت های غربی در مقابل دانشگاه تجمع کردند.

نیروهای امنیتی ما در بدترین شرایط اجازه ورود به دانشگاه‌ها را ندارند

دانشگاه - محمدعلی زلفی گل -وزیر علوم- در اجتماع دانشجویان مقابل دانشگاه تهران در انتقاد به رفتار دولت‌های غربی نسبت به اعتراض دانشگاهیان به جنایت‌های رژیم صهیونیستی تاکید کرد: ای دنیا حرمت دانشگاه‌های ما در عین آزاداندیشی را ببینید، قانون جمهوری اسلامی اجازه ورود نیروهای امنیتی و انتظامی به داخل دانشگاه ها را منع کرده است، قانون جمهوری اسلامی اجازه ورود نیروهای نظامی و انتظامی را به داخل دانشگاه‌ها نمی‌دهد.

هدف از جعل خبر خروج سران حماس از غزه/ پایان کشمکش ورود سکوهای اینترنتی به یک عرصه مهم

انتهای پیام

لینک خبر

لینک های ویژه


گوناگون

بهترین تعمیرگاه بنز در تهران

امداد خودرو مرودشت

امداد خودرو استان مرکزی


آخرین اخبار


ایرنا : وزیر کشور:تغییر استاندار آذربایجان غربی شایعه است/ادامه کار معتمدیان در استان

ایرنا : کرامت رضوی سفیران امام مهربانی‌ها ضامن آزادی ۲۰ زندانی ملایری شد

مهر : مراسم «سه شنبه‌های شهدایی» در ایلام

مهر : امام رضا (ع) بیش از امامان دیگر نسبت به امامت و ولایت تاکید دارند

ایرنا : توفان با سرعت ۹۰ کیلومتر سبزوار را درنوردید + فیلم

مهر : اهدای جوایز به برگزیدگان طرح زندگی با آیه ها در نمایشگاه قرآن

ایرنا : برخورد صاعقه در جلفا جان مرد ۵۰ ساله را گرفت

ایسنا : ۵۰ میلیارد مترمکعب آب را می‌توان در بستر آبخیزداری ذخیره کرد

ایلنا : اعلام ترکیب رئال مادرید مقابل آلاوز

مهر : شاهنامه فردوسی یک معجزه ادبی و حماسی است

مهر : سینما فرهنگ رباط کریم احیا شد

ایسنا : بازدید معاون وزیر اقتصاد از بزرگترین پروژه سرمایه‌گذاری خارجی در کرمان

مهر : روسیه ۴۶ موشک و ۲۶ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد

ایرنا : وزیر خارجه آمریکا: دارایی های روسیه را برای بازسازی اوکراین مصادره می‌کنیم

ایسنا : رئیسی: حکمرانی ولایی با حکمرانی‌های دیکتاتوری یا دموکراسی متفاوت است

ایرنا : مرحله استانی مسابقات ملی دادرس در آذربایجان شرقی برگزار شد

صدا و سیما : تجلیل از قهرمانان المپیک ناشنوایان

ایرنا : بارش رگباری تگرگ در خراسان شمالی خسارت به بار آورد

تسنیم : انتقاد آیت‌الله جوادی‌آملی در گرانی‌ها

مهر : تبیین آموزه‌ها و ارزش‌های دفاع مقدس نیازمند تولید محتوا است

صدا و سیما : همیت همایش جهانی حضرت رضا (ع) و تاثیر آن بر نخبگان

صدا و سیما : همایش جهانی حضرت رضا (ع) با رویکرد فرهنگ نخبگانی است

تسنیم : استقبال نخست وزیر ویتنام از توسعه روابط پلیسی با ایران

مهر : مراسم اختتامیه پنجمین کنگره بین‌المللی امام رضا(ع)

مهر : مسؤولیت امتحانات نهایی از سال آینده با سازمان ملی سنجش خواهد بود

مهر : مسابقات انتخابی تیم ملی کوراش بانوان برگزار شد

ایسنا : هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص طرح شفافیت قوا را تایید کرد

مهر : جریمه طلافروش متقلب در زنجان

تسنیم : قزوین استان نخست کشور در اقتصاد دانش بنیان

مهر : بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در مشهد

ایسنا : شهرستان رودسر تولیدکننده ۲۰ درصد چای مصرفی کشور

ایسنا : تجلیل از مدیر آموزش محیط زیست و ۲ خانه محیط زیست برتر گیلان

ایرنا : نمایندگی ایران در سازمان ملل: توقف نسل کشی در غزه خواسته جهانی است + فیلم

ایسنا : در هوای حج/ ٣

صدا و سیما : عملیات «وعده صادق» توان بازدارندگی رژیم صهیونیستی را فرو ریخت

صدا و سیما : عملیات «وعده صادق» بازدارندگی رژیم صهیونیستی را فرو ریخت

ایرنا : گردهمایی متولیان اجرایی بخش تعاون برگزار می شود

ایرنا : اردن، مصر و عراق خواستار اقدام «موثر» و «فوری» بین‌المللی برای توقف حملات به رفح شدند

مهر : تور بین المللی دوچرخه سواری خزر در مازندران برپا می شود

ایسنا : وزارت خارجه مصر: اسرائیل مسئول اول بحران انسانی در نوار غزه است

ایرنا : نامزد وزارت دفاع روسیه: وظیفه اصلی ما کسب پیروزی در اوکراین است

مهر : بارش تگرگ در اسفراین به بخش کشاورزی خسارت وارد کرد

ایسنا : طرح «شفافیت قوای سه گانه» تایید شد

ایسنا : ضرورت تقویت ساترا توسط دولت و مجلس 

مهر : شاهکارگردان‌های قسام درعملیات ترکیبی جدیدعلیه ارتش رژیم صهیونیستی

ایسنا : پشت‌پرده برگزاری آزمون‌های کشوری ششمی‌ها و نهمی‌ها/ برگزاری آزمون شفاهی«فارسی» در مقطع ابتدایی‌

ایرنا : آوای ایرنا همدان/مروری بر مهم ترین عناوین خبری دیار الوند در ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

ایسنا : اختتامیه پنجمین کنگره بین‌المللی امام رضا (ع) با حضور رئیس جمهور

ایسنا : اختتامیه پنجمین کنگره بین‌المللی امام رضا (ع)

Loader

در حال دریافت و بارگذاری جدیدترین اخبار

... لطفا چند ثانیه منتظر بمانید