۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۳۸

رییس دانشگاه تربیت مدرس مطرح کرد؛

استفاده از توانمندی دانشگاه‌ها در توفیقات نیروهای مسلح

استفاده از توانمندی دانشگاه‌ها در توفیقات نیروهای مسلح

رییس دانشگاه تربیت مدرس گفت: سالهاست نیروهای مسلح به این نتیجه رسیدند که توفیقاتشان به دلیل استفاده از توانمندی دانشگاه‌هاست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تربیت مدرس فرهاد دانشجو در نشست با اساتید بسیجی این دانشگاه گفت: به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای تحقق وعده صادق تبریک می‌گوییم که باعث سربلندی ما شدند، سالروز تأسیس سپاه پاسداران را هم تبریک می‌گوییم و از امام خمینی(ره) متشکریم که این نهاد را ایجاد کردند، نهادی که هر جایی نظام نیاز دارد، وارد صحنه می‌شود.

رییس دانشگاه تربیت مدرس افزود: سالهاست نیروهای مسلح به این نتیجه رسیدند که توفیقاتشان به دلیل استفاده از توانمندی دانشگاه‌هاست، استفاده از علم و علما را برای پیشرفت در کارهای نظامی و فرهنگی و اجتماعی داشتیم که انصافا دانشگاه‌ها هم خوب درخشیدند و باعث سربلندی شدند به طوری‌که این موشک‌ها و پهپادها نتیجه همین تلاش‌هاست. سه نفر از افرادی که در عملیات اخیر حضور داشتند از دانشمندان دانشگاه تربیت مدرس بودند، یعنی دانشگاه‌های ما شرایط را فراهم کردند و نیروهای مسلح آنقدر باهوش و زیرک بودند که از توان علمی دانشگاه‌ها استفاده کردند.

دانشجو با بیان اینکه بسیج بخصوص بسیج اساتید نقطه تعقل، مرکز تفکر و مرکز اندیشه است، اظهار داشت: اساتید بسیجی باید در جبهه‌های اندیشه و تفکر حضور پیدا کنند چرا که دشمن با هجوم اطلاعات دروغ ذهن افراد را خراب می کند و اینجاست که بسیج اساتید باید توفیقات نظام جمهوری اسلامی و حتی مهم‌تر از آن نظریه‌های نظام را تبیین کند.

ما باید بگوییم که چرا از نظام جمهوری اسلامی دفاع می‌کنیم، ما طرفدار مردم سالاری دینی هستیم و این‌گونه نیست که چشم بسته از کسی حمایت یا تقلید کنیم، ما مثل مخالفان نیستیم که هرچه رسانه‌هایی مانند اینترنشنال و بی بی سی می‌گویند تقلید کنیم ما حتی آنها را گوش می‌دهیم و اخبار دروغشان را اصلاح می‌کنیم نه اینکه فکر و ذهنمان منجمد شده باشد و اجازه ورود اندیشه به مغزمان ندهیم. بسیج اساتید آگاهانه و عاقلانه از حق دفاع می‌کند، خدای ناکرده اگر جایی حق نباشد، بسیج اساتید هم مخالفت می‌کند.

وی خطاب به اساتید بسیجی گفت: شما مدافع حق هستید، شما مدافع نظامی هستید که در ادامه نظام امیرالمومنین است، شما دنباله‌روی تفکرات رسول اکرم هستید، این‌گونه نیست که بی‌دلیل با چیزی مخالفت کنید ما نه سنگ به سر رسول خدا می‌زنیم نه بی‌دلیل قبول می کنیم، ما ولایت امام خمینی (ره) و ولایت امام خامنه‌ای را با جان و دل قبول داریم، ما دانشمندیم و مباحث و مفاهیم را درک می‌کنیم، کدام یک از سیاستمداران این‌گونه اجتهاد در مسائل سیاسی و علمی دارند، پشتیبانی ما از مقام معظم رهبری به دلیل عملکرد عالی و همراه با عقیده اسلام است.

وی اظهار داشت: نمی‌شود که در فلان مسجد بنشینیم و به دروغ علیه نظام صحبت کنیم، ما اهل تفکر و اندیشه هستیم، علت دفاع ما عدالت است.

به گفته رئیس دانشگاه تربیت مدرس، ما از گرانی دفاع نمی‌کنیم، ما خودمان منتقد گرانی هستیم، ما با سوءاستفاده‌هایی که از گرانی می‌شود، مقابله می‌کنیم.

وی افزود: ترامپ سیاست‌های اشتباهی داشته است اما افرادی که از ترامپ دفاع می‌کنند، از دزدی‌های ترامپ دفاع نمی‌کنند، ما از دزدی‌هایی که برخی انجام می‌دهند دفاع نمی‌کنیم، ما از نظام دفاع می‌کنیم، ما علمدارمان را گم نمی‌کنیم و در این مشکلات یادمان نمی‌رود که علم اصلی دست مقام معظم رهبری است.

دانشجو ادامه داد: ما چشممان بسته نیست اما تجربه مقام معظم رهبری را نداریم، علم ایشان را نداریم، سواد فقهی ایشان بیش از بقیه علماست و ما باید این مسائل را تبیین کنیم.

رییس دانشگاه تربیت مدرس ادامه داد: در مدتی که انگلستان بودم ابزار بودم تا 110 نفر مسلمان شوند، باید توحید و نبوت و عدل را برای مردم دنیا تبیین کنیم.

به گفته وی، بسیج اساتید باید در زمان‌های حساس در میدان باشد و مسائل را تبیین کند، شأن عضو هیئت علمی حضور در میدان است، این در شأن ما نیست که کسی به رهبر ما حرفی بزند و ما سکوت کنیم.

رییس دانشگاه تربیت مدرس با تأکید بر جهاد تبیین گفت: باید علت حمایت خودتان از نظام را تبیین کنید، باید این مسائل را به صورت بنیادی و علمی به دیگران بگوییم تا دیگران را مطلع کنیم که این نظام ارزش دفاع دارد و ایرادهایش را خودمان می‌توانیم اصلاح کنیم.

دانشجو اظهار داشت: ببینید چه کسانی با نظام جمهوری اسلامی مخالفت می‌کنند، آنها همان‌هایی هستند که برای اسرائیل دل می‌سوزانند، حتی در کشورهای خارجی هم همه متوجه شدند که اسرائیل کودکان را می‌کشد و ظالم است اما افرادی که چشم و گوششان بسته است از آنها حمایت می‌کنند.

وی افزود: مصر سالهاست که با آمریکا همکاری می‌کند اما مردمش فقط برای یک وعده غذا پول دارند، اما تعریف فقر در کشور ما متفاوت است، در کشور ما یک کارگر سه فرزند دانشجو دارد که هر سه در دانشگاه شهریه پرداز تحصیل می‌کنند، ما فقر آنها را نداریم. در عربستان هم خانه‌ها مثل خانه‌های فقیرنشین است که یک آقا با 4 خانم و 12 فرزندش زندگی می‌کنند و مشکلات مالی زیادی دارند.

رییس دانشگاه تربیت مدرس عنوان کرد: پیشرفت بی‌جهت نیست، اگر سطح رفاه در انگلستان یا آمریکا بیشتر است بی‌جهت نیست به‌خاطر مسئولیت‌شناسی تک تک مردم است، در راه اشتباه هستند اما مسئولیت شناسند.

وی اضافه کرد: ما باید این مسائل را یاد بگیریم که سر وقت کارمان را انجام دهیم و مسئولیت‌پذیر باشیم، این مسائل باید تبیین شود، افراد هم نباید گلچین شده باشند، باید همه بتوانند استفاده کنند.

دانشجو گفت: یک نفر در یک خوابگاه می‌تواند یک خوابگاه را متحول کند، یک نفر به نام امام خمینی (ره) در سن هشتاد سالگی نظام را عوض کردند و یک نفر آدم بد مثل هیتلر دنیا را به هم ریخت، بنابراین یک فرد دانشمند و مصمم می‌تواند تاثیر بسیاری بگذارد.

رییس دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به عملیات «وعده صادق»، خاطرنشان کرد: دشمن نتوانست شیرینی پیروزی را از ما بگیرد، واقعا اسرائیل و آمریکا از ما ترسیدند و این می‌تواند باعث شود که تحریم را هم بردارند زیرا فهمیدند که تحریم در توان سیاست خارجی و نظامی ما تاثیری نداشته است و آنها با این شکست فهمیدند که باید راه دیگری را در پی بگیرند. ما بدون خونریزی توانستیم کاری کنیم که دشمن عقب‌نشینی کند.

وی با دعا برای رفع مشکلات اقتصادی کشور گفت: امیدواریم که آقای رئیسی هم تیم اقتصادی قوی‌اش را قوی‌تر کند، دانشگاه‌ها هم به حمایت دولت نیاز دارند، قوت و عزت نظام جمهوری اسلامی به این است که علم تخصصی و علم دینی تقویت شود، رئیس سازمان برنامه و بودجه هم به دانشگاه‌ها بسیار خوب نگاه می‌کنند و تغییرات برای دانشگاه‌ها بسیار خوب شد، این تغییرات در جنبه‌های اقتصادی هم می‌تواند صورت بگیرد.

کد خبر 6091056

برچسب‌ها

لینک خبر

لینک های ویژه


گوناگون

بهترین تعمیرگاه بنز در تهران

امداد خودرو مرودشت

امداد خودرو استان مرکزی


آخرین اخبار


ایرنا : گلایه استاندار خراسان جنوبی از بانک‌ها برای نحوه پرداخت تسهیلات

ایرنا : تماشاخانه‌های مشهد ۱۰ تئاتر را به روی صحنه بردند

تسنیم : ژاوی: بازیکنان لاماسیا عملکرد خوبی دارند

ایسنا : محرومیت ۴ مدیربرنامه از سوی کمیته اخلاق

ایسنا : مسئله حجاب به اندازه مسئله اقتصادی اهمیت دارد

مهر : ضرب الاجل ۳ ماه دستگاه قضا به مالکان معادن/ تعریض کندوان متوقف شد

تسنیم : شش نکته درباره نبرد رفح ؛ تعیین سرنوشت آینده فلسطین

ایسنا : مدیریت شهری باید حول محور گردشگری باشد

ایسنا : عملیات ترکیبی القسام و انهدام ۴ تانک اشغالگران در جبالیا

ایرنا : اعتراض باشگاه مس رفسنجان به فدراسیون فوتبال عراق

ایرنا : تهیه‌کننده‌های کمدی، دست از تجربه‌های تکراری بردارند

ایرنا : حکم فوری برای چهار متخلف فوتبالی

ایسنا : تاثیرپذیری فرهنگ چینی از فرهنگ ایرانی / استقبال از حضور دانشجویان چینی در ایران

صدا و سیما : ساخت مجسمه‌ای به نام قدرت حجاب در انگلیس

ایرنا : ۲۰۰ مقاله به کنگره جهانی حضرت رضا(ع) رسید

ایرنا : نفرات برتر مسابقات شطرنج اردبیل مشخص شدند

ایسنا : بازداشت عامل موبایل‌قاپی از ۴۰ نفر در سطح تهران

تسنیم : ویزای 87000 زائر حج صادر شد

تسنیم : اعلام هشدار زرد هواشناسی در استان البرز

ایرنا : برگزیدگان جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان اردبیل تجلیل شدند

ایرنا : الحاق مصر به آفریقای جنوبی در شکایت علیه رژیم صهیونیستی در لاهه

صدا و سیما : طرح آبفا برای کاهش مصرف آب در پایتخت

تسنیم : برخورد کمیته انضباطی با بیانیه‌نویس‌ها براساس مصوبه جدید

ایرنا : مرادی: تیم ملی والیبال امشب راهی برزیل می‌شود/ به درخواست پائز تغییر مسیر پروازی داشتیم

ایلنا : ویدیو: گل پنجم هوفنهایم به دارمشتات توسط ماکسیمیان بیر

ایرنا : قزوه: با هیچ خواننده ای مشکل نداریم+ فیلم

صدا و سیما : برگزاری نمایشگاه محصولات فرهنگی هنری بانوی ایران زمین

ایرنا : نقطه‌زنی دولت سیزدهم در احیای دیپلماسی انرژی

تسنیم : گلستان| گفت‌وگو با نخستین ژیمناستیک‌کار المپیکی ایران

ایسنا : بیش از ۷۴ هزار متر مربع به فضای ورزشی دانشگاه‌ها در سال ۱۴۰۲ افزوده شد

ایرنا : آمار جوجه ریزی در قزوین ۴۰ درصد رشد دارد

ایسنا : رئیس جمهور آخر هفته به مازندران سفر می‌کند

ایرنا : ۲۶۰ کیلوگرم حشیش و تریاک در گناباد کشف شد

صدا و سیما : برگزاری ده‌ها برنامه با محوریت دختران در غرب تهران

ایلنا : حمام شخصی بزرگترین پادشاه جهان به طرز شگفت‌انگیزی کشف شد

ایسنا : احداث پیست موتورسواری در رفسنجان کلید خورد

ایسنا : اعتراض باشگاه مس رفسنجان به فدراسیون فوتبال عراق به خاطر منتظر محمد

ایلنا : ویدیو: گل چهارم هوفنهایم به دارمشتات توسط اوزان کاباک

تسنیم : فیلم شهرام عبدلی به آنتن شبکه دو رسید

ایسنا : جزئیات کشف گورهای جمعی در بیمارستان الشفا غزه

ایرنا : دستگاه‌های مانع‌تراش و کم‌کار در اجرای پروژه نهضت مسکن در گیلان معرفی شوند

ایرنا : دستگاه‌های مانع‌تراش و کم‌کار در طرح نهضت مسکن در گیلان معرفی شوند

مهر : مهلت ارسال اثر به رویداد جوانی جمعیت هرمزگان تمدید شد

تسنیم : اعتراض رسمی باشگاه مس رفسنجان به فدراسیون فوتبال عراق

تسنیم : احتمال آتش‌سوزی خودروهای شاسی بلند فورد آمریکا

ایرنا : باید به سمتی حرکت کنیم که مردم روایتگر پیشرفت باشند

ایرنا : بوتیک هتل صارم‌الدوله در کرمانشاه افتتاح شد

ایسنا : ۵۰۰۰ کرمانشاهی عازم مرقد امام(ره) می‌شوند

ایلنا : ویدیو: گل سوم هوفنهایم به دارمشتات توسط پاول کادرابک

Loader

در حال دریافت و بارگذاری جدیدترین اخبار

... لطفا چند ثانیه منتظر بمانید