شهردار قوچان خبرداد

بدهی ۳۰ میلیارد تومانی اداره کل فرهنگ و ارشاد به شهرداری قوچان

بدهی ۳۰ میلیارد تومانی اداره کل فرهنگ و ارشاد به شهرداری قوچان

ایسنا/خراسان رضوی شهردار قوچان گفت: مطالبات شهرداری قوچان از اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی ۳۰ میلیارد تومان است.

ابوالفضل فاضلی حق‌پناه نهم اردیبهشت‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: مطالباتی بالغ‌ بر ۳۰ میلیارد تومان در خصوص پروانه و زمین از اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی داریم و شهرداری موظف بود برای حفظ بیت‌المال از طریق مراجع قضایی اقدام کند.

وی در ادامه به معضل زباله گردی و تکدی گری در قوچان اشاره و عنوان کرد: زباله‌گردی تنها متعلق به قوچان نیست و پدیده‌ای است که در تمام شهرها از جمله کلان‌شهرها و پایتخت به عنوان یکی از معضلات اساسی وجود دارد.

شهردار قوچان دلیل اصلی این معضل را فقر اقتصادی دانست و گفت: برخی امروز تحت نام مدرن بازیافتی از آن یاد می‌کنند.

وی افزود: تکدی‌گری و زباله‌گردی قوانین شفافی دارند و در این قوانین جمع‌آوری و تحویل متکدیان با شهرداری است و زباله‌گردی بحث‌های حقوقی متفاوتی دارد.

شهردار قوچان با اشاره به نامه‌نگاری با نهادهای مرتبط برای جمع‌آوری متکدیان، تصریح کرد: در قانون ساخت اردوگاه‌های نگهداری متکدیان برای شهرهای بیش از ۵۰۰ هزار نفر پیش‌بینی شده و با دستور استاندار برای شهرهای ۲۵۰ هزارنفری هم به‌صورت استثنا پیش‌بینی‌شده است که این موضوع شامل حال شهر قوچان نمی‌شود.

وی ادامه داد: علی‌رغم موارد ذکر شده باتوجه ‌به اینکه شهرداری قوچان فضا و شرایط لازم برای متکدیان در نظر گرفته است طبق مکاتباتی که انجام داده‌ایم آمادگی خود را برای جمع‌آوری اعلام نموده‌ایم اما هنوز پاسخی به نامه‌های ما داده نشده است.

فاضلی حق‌پناه با تأکید بر لزوم حضور مأموران نیروی انتظامی به دلیل مسائل حقوقی در اجرای طرح جمع‌آوری متکدیان گفت: دست‌فروش‌های حاشیه میدان امام که چهره زشتی را به وجود آورده‌اند بارها جمع‌آوری شده‌اند اما مجدد باز می‌گردند و مقابله با آن به برخورد صریح‌تری نیاز دارد که باید در کارگروه مربوطه در فرمانداری مطرح شود تا به نتیجه برسد.

وی با اشاره به حوزه زباله‌گردی و مدیریت پسماند از مذاکره با سرمایه‌گذاران در خصوص معدن زباله خبر داد و افزود: به دلیل اینکه حجم زباله در قوچان زیاد نیست سرمایه‌گذاری در این حوزه برای فعالان توجیه اقتصادی ندارد. حتی سازمان همیاری هم حاضر به همکاری در این حوزه نشد و طی دو هفته گذشته جلساتی با سازمان میادین شهرداری داشته‌ایم که در صورت موافقت بتوانیم با امکانات آن‌ها گام‌های خوبی در این زمینه برداریم.

شهردار قوچان در ادامه با اشاره به پرداخت کمک مالی این سازمان به کمپ ماده ۱۶ قوچان، گفت: در متن صریح قانون مسئولیت کمپ ماده ۱۶ که در خصوص مبارزه با معتادان متجاهر است برعهده سازمان بهزیستی گذاشته شده و شهرداری هیچ وظیفه‌ای از نظر قانونی ندارد.

وی افزود: طبق دستور استاندار خراسان رضوی در خصوص تأمین بخشی از هزینه‌ها توسط شهرداری‌ها، شهرداری قوچان ماهانه هزینه‌ای را به این کمپ پرداخت می‌کند؛ اما بر اساس آخرین اطلاعات بهزیستی قوچان به عنوان متولی این کمپ تنها هزینه سه ماه را پرداخت کرده است.

فاضلی حق‌پناه اظهار کرد: مسیر قانونی که شهرداری می‌تواند کمک مالی کند تعریف مشخصی دارد و باید صرفاً در راستای وظایف شهرداری باشد اما با توجه به مکاتباتی که شده مبلغ پرداختی ماهانه ۳ میلیون تومان به ۱۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: پایان سال علی‌رغم مشکلات شهرداری، ۵۰ میلیون تومان با مصوبه شورا به این کمپ پرداخت شد اما اگر تصمیم شورای شهر قوچان مبنی برافزایش مبلغ پرداختی به کمپ باشد قطعاً اقدام خواهد شد.

وی اضافه کرد: شهرداری به‌ عنوان یک سازمان خودگردان باید خودش کسب درآمد کند اما بهزیستی به‌عنوان یک سازمان دولتی دارای درآمد قابل‌توجهی است و انتظار داریم تا تمام دستگاه‌ها و ارگان‌ها به وظایف خود طبق قانون عمل کنند تا بخش زیادی از مشکلات حل شود.

شهردار قوچان در پاسخ به آخرین وضعیت مطالبه از مجتمع فرهنگی گفت: در سال‌های گذشته شهرداری زمینی با شرایطی در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی قرار داده مبنی بر اینکه با رعایت ضوابط، فرهنگ‌سرایی احداث شود و ساخت این مجتمع تا حدی پیش رفت و نیمه‌تمام باقی ماند.

وی افزود: در ابتدای سال ۱۴۰۱ بحثی مطرح شد که مطالباتی بالغ‌بر ۳۰ میلیارد تومان در خصوص پروانه و زمین از این اداره کل داریم و با توجه به تصرفی که خارج از حوزه موافقت‌نامه شده بود و متراژ زیادی را تصرف کرده بود منجر به بروز اختلافاتی شد که با توجه به جواب نگرفتن، شهرداری موظف بود برای حفظ بیت‌المال از طریق مراجع قضایی اقدام کند.

فاضلی حق‌پناه اظهار کرد: پس از روند مراحل قانونی در قبال پرداخت دیون به شهرداری اعلام شد به دلیل اینکه شرایط خاص مالی دولت مانع تکمیل پروژه است این ساختمان در قبال مطالبات به شهرداری واگذار شود.

وی ادامه داد: پس از برآوردهای مالی و سیر مراحل قانونی مشخص شد که برای تکمیل و تجهیز این پروژه بالغ‌بر ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و شهرداری قوچان توان لازم برای تکمیل این پروژه بزرگ را ندارد اما در صورت تبدیل دستگاه اجرایی و واگذاری رسمی به شهرداری می‌توان علاوه بر اعتبارات شهرداری از اعتبارات دولتی هم برای تکمیل این مجموعه استفاده کرد.

وی گفت: طبق شنیده‌ها تاکنون سازمان برنامه و بودجه با این پیشنهاد موافقت نکرده است اما تاکنون نتیجه این درخواست به ما ابلاغ نشده و در حال حاضر مجتمع فرهنگی قوچان هیچ ارتباطی با شهرداری ندارد.

شهردار قوچان با تأکید بر همکاری شهرداری قوچان با اداره کل ارشاد اسلامی خراسان رضوی در زمینه ایمن‌سازی محوطه ساختمانی مجتمع فرهنگی و صدور اخطارهای لازم در این زمینه گفت: مکاتباتی انجام شده تا این مجموعه تعیین تکلیف شود اما تمام مکاتبات بلا اقدام مانده است.

نمی‌گذارند اسامی بدهکاران را اعلام کنیم

در ادامه رئیس شورای شهر قوچان با تأکید بر اینکه پیگیری مطالبات شهرداری از خواسته‌های به حق مردم است، بیان کرد: طی سال گذشته در کمیسیون ماده ۷۷ پرونده‌های زیادی برای رفع اختلافات با مودیان پیگیری و رأی لازم صادر شده است.

علیرضا فخرآبادی افزود: طبق اعلام قبلی تصمیم داشتم تا اسامی تعدادی از بدهکاران به شهرداری را اعلام کنم چون معتقدم تا زمانی که اعلام نشود این بدهکاران پای‌کار نمی‌آیند اما بنا بر مقررات به ما اعلام شد که نمی‌توانیم اسامی را اعلام کنیم.

وی با بیان اینکه شهرداری قوچان چند ده میلیارد تومان چک دارد که برای پرداخت آن اقدامی انجام نشده است، گفت: برای برخی از بدهکاران به شهرداری به دلیل اینکه از آن‌ها پرداخت دیون خواسته نشده برای آن‌ها حق ایجاد شده و برخی از این بدهکاران به شهرداری می‌گویند ما سرمایه‌دار هستیم و در قوچان سرمایه‌گذاری می‌کنیم؛ اما این‌ها برای خودشان کار می‌کنند و از جاهای دیگر حمایت می‌شوند.

وی ادامه داد: برخی می‌گویند چرا شفاف نیستیم و نمی‌گذارند اعلام کنیم. این واقعیت‌ها را باید بپذیریم و تعارف را کنار بگذاریم.

رئیس شورای شهر قوچان اظهار کرد: خیلی از افرادی که ساخت‌وساز می‌کنند و مبالغ کم بدهی دارند را دایره شهرسازی بیچاره می‌کند ولی خیلی از پرونده‌های نفراتی که بدهی دارند را بایگانی می‌کنند و پای‌کار نمی‌آورند.

وی افزود: برخی می‌گویند پاساژی که بدهی دارد را پلمب کنیم اما باید پرسید چه کسانی اجازه دادند پاساژی که پایان کار ندارد و از نظر امنیتی و آتش‌نشانی مشکل دارد افتتاح شود که اکنون با پلمب آن موجب نارضایتی در میان کاسبان و خانواده‌های آنها که از این طریق کسب درآمد می‌کنند شویم.

اگر راهی نداشت تخریب شود

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قوچان در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت یکی از مجتمع‌های تجاری شهر قوچان که دارای بدهی و تخلف است، گفت: این مجتمع تجاری مبلغ ۸۵۰ میلیون تومان به شهرداری بدهکار بود و در شورای دوره گذشته پرونده به‌روزرسانی شد که به بیش از ۸ میلیارد تومان رسید و حدود ۳ میلیارد تومان بحث بدهی و اضافه بناست و کل بدهی این پاساژ به شهرداری حدود ۱۲ میلیارد تومان است.

مهدی علیزاده افزود: در دوره قبل شورا مصوب کرد که به‌ جای بدهی تعدادی مغازه از پاساژ به شهرداری داده شود اما متأسفانه شهرداری و شورا کم‌کاری کردند و برای دریافت مغازه اقدام نکردند. در این دوره هم مالک آن پیگیر بود اما بازهم شهرداری موافقت نکرد تا بانک پیشقدم شد و بهترین مغازه‌های طبقه همکف را در ازای بدهی خود برداشت.

علیزاده با بیان اینکه این مجتمع تجاری به دلیل عدم صدور پایان کار دارای نقص در پرونده است و به‌صورت رسمی میزان بدهی به مالک آن ابلاغ نشده است، گفت: وظیفه من به‌عنوان یک عضو شورا حمایت قانونی از همه شهروندان است تا مشکلات را به‌صورت کدخدامنشی حل کنیم و اگر راهی نداشت تخریب شود.

انتهای پیام

لینک خبر

لینک های ویژه


گوناگون

بهترین تعمیرگاه بنز در تهران

امداد خودرو مرودشت

امداد خودرو استان مرکزی


آخرین اخبار


مهر : روسیه: ۱۴۰۰ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند

مهر : آغاز رزمایش مشترک هند و فرانسه

مهر : روز شمار هفته ملی جمعیت در کرمانشاه

مهر : همایش «علمداران مقاومت» در لاهرود برگزار می‌شود

تسنیم : اعتراضات گسترده صهیونیست‌ها در سالگرد تاسیس رژیم جعلی

ایرنا : جشنواره بین المللی شعر رضوی عربی با معرفی برگزیدگان خاتمه یافت

ایسنا : ویدیو/ با چند درصد تخفیف می‌توانید از نمایشگاه کتاب خرید کنید؟

مهر : واژگونی خودروی ۲۰۶ در محور چمن‌بید به رباط دو مجروح بر جا گذاشت

مهر : شب خاطره موج‌های بی‌قراری در بجنورد برگزار شد

ایرنا : نیاز اعتباری ۲۰۰ میلیارد ریالی طرح‌های عمرانی هلال احمر مهریز یزد +فیلم

مهر : بارش شدید باران در تبریز

ایسنا : مدیران کسب‌وکار چگونه آماده تغییرات با هوش مصنوعی شوند؟

ایسنا : پیش‌فروش بلیت قطار برای نیمه اول خرداد از فردا آغاز می‌شود

ایرنا : پیش فروش بلیت قطارهای مسافری برای اول تا ۱۸ خرداد

مهر : کشف بیش از ۹۷ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین

ایسنا : دیدار امیر عبداللهیان با خانواده یک زندانی ایرانی در عراق

مهر : روند مقاوم سازی خانه‌های روستایی در ارومیه تسهیل می‌شود

مهر : آینده سازان با شکست حریف تهرانی در لیگ ماندگار شد

تسنیم : دیدار نماینده گوترش در امور افغانستان با امیرعبداللهیان

ایسنا : دیدار لاوروف با مقامات دولت وحدت ملی لیبی در مسکو

ایسنا : بقای هنرمندانه فلسطین؛ تنها صداست که می‌ماند

ایرنا : نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان امسال برگزار می‌شود

ایلنا : نکونام: افراد تصمیم گیرنده طرف آن رنگ هستند/ من خودم بازی را بلد هستم

ایسنا : محور اصلی «برنامه ملی ورزش همگانی» رایگان سازی ورزش است

مهر : سرعت اینترنت اردبیل تا شهریورماه ارتقا می یابد

مهر : مصدومان حادثه ریزش سقف دانشگاه در کرمانشاه مرخص شدند

مهر : پیگیری جهت سفر رییس جمهور به خراسان شمالی در حال انجام است

ایسنا : ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت استان اصفهان با مشکلات ناباروری درگیر هستند

ایرنا : فیلم| سر مربی تیم فجر: بازی سنگینی مقابل مس شهر بابک داشتیم

ایسنا : پورموسوی: هرچه بگویم من را جریمه و محروم می‌کنند

ایسنا : پورموسوی: هم هرچه بگویم من را جریمه و محروم می‌کنند

ایرنا : امیرعبداللهیان: تداوم مداخلات آمریکا در افغانستان وضعیت این کشور را پیچیده‌تر می‌کند

ایسنا : خانه هلال سیمین بهار کلنگ‌زنی شد

ایسنا : ۲مدرسه تا مهرماه افتتاح می‌شود

مهر : دو ووشوکار خراسان شمالی به اردوی تیم ملی دعوت شدند

ایسنا : کشف ۴ فقره سرقت به روش بیهوشی چوپان‌ها در اسدآباد

ایرنا : فیلم| سرمربی ذوب آهن: همه تیم‌های لیگ برتری مشکلات مالی دارند

مهر : انهدام تانک‌های مرکاوا در جبالیا/روز پرتلفات برای ارتش صهیونیستی

ایسنا : خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی باران و تگرگ به زیرساخت‌های کلات

ایلنا : توکلی: نیازی به نظر و توضیح ما درباره داوری نیست / صددرصد در لیگ برتر می مانیم

ایرنا : روزه سکوت بازیکنان استقلال ادامه دارد/ مصاحبه بی‌مصاحبه!

ایرنا : روزه سکوت بازیکنان استقلال ادامه دارد/ مصاحبه بی مصاحبه!

ایسنا : نصب پلاک های هوشمند در روستای بازکیاگوراب

ایرنا : افسر ارتش آمریکا در اعتراض به حمایت واشنگتن از رژیم صهیونیستی استعفا کرد

مهر : چایخانه حضرت رضا(ع) در محلات کرمانشاه برپا می‌شود

ایرنا : تاکید امیرعبداللهیان بر اهتمام دستگاه دیپلماسی برای پیگیری پرونده محمدرضا نوری

مهر : نشست ملی هم اندیشی گروه های توسعه ورزش همگانی در تبریز

مهر : خط و نشان استاندار آذربایجان شرقی برای مدیران بی انگیزه

ایرنا : ادعای کاخ سفید برغم جنایات اسرائیل: معتقد نیستیم در غزه نسل کشی رخ می دهد

Loader

در حال دریافت و بارگذاری جدیدترین اخبار

... لطفا چند ثانیه منتظر بمانید