استاندار خوزستان عنوان کرد

شورای نمونه‌ کمترین تغییر و بیشترین حمایت از شهردار را دارد

شورای نمونه‌ کمترین تغییر و بیشترین حمایت از شهردار را دارد

ایسنا/خوزستان استاندار خوزستان با تاکید بر لزوم حمایت شوراها از شهرداران گفت: شورایی نمونه است که کمترین تغییر را دهد و بهترین انتخاب و بیشترین حمایت از شهردار را داشته باشد.

علی‌اکبر حسینی‌محراب در همایش ملی روز شوراها که امروز (۹ اردیبهشت‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با تبریک روز شوراها و دهه کرامت اظهار کرد: شوراها سابقه قدیمی در تاریخ و مکتب ما دارند که نشان‌دهنده توجه به حضور مردم در میدان و تصمیم‌گیری برای آینده خود است. دین به این امر پسندیده تاکید کرده است و ما به عنوان سربازان دین باید به آن اهمیت دهیم و با انجام عمل صالح به نحو احسن از این موضوع پاسداری کنیم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: شوراها می‌توانند بهترین امین و طرف مشورت مدیران باشند و باید مدیران سراسر استان خوزستان از این ظرفیت استفاده کنند و شوراها هم باید ظرفیت مورد نیاز مدیران را در خود نشان دهند. بهترین اتاق فکر، نخبگی و فرهیختگی، شوراها هستند و می‌توانند یار بخش اجرایی باشند.

استاندار خوزستان گفت: شوراها باید به مدیران نشان دهند برای اینکه مرکز اندیشه‌ورزی باشند، توانایی دارند. زمانی که مدیر احساس کند طرح، ایده و توان شورا مضاعف و بیشتر از دستگاه اجرایی است، حتما به این ایده عمل می‌کند.

وی بیان کرد: باید نظارت بر زیبایی شهر، استحکام بناها، پاییندی به معماری اسلامی و دینی در دستور کار شورا قرار بگیرد و نمادهای ارزش‌های ملی، دین و قرآن در شهرها متبلور شود.

حسینی‌محراب گفت: نظارت شورا باید به گونه‌ای باشد که شهرداران به سمتی حرکت کنند تا هر کسی وارد شهر می‌شود چهره ایرانی اسلامی، فرهنگ دینی و چهره‌های بزرگی که برای دین و حکومت اسلامی تلاش کردند و در جنگ نمونه بودند را ببیند.

وی افزود: مردم برخی استان‌ها که برای زیارت راهیان نور به خوزستان می آیند می‌گویند راهیان نور در استان آن‌ها جلوتر است و در استان خوزستان خبری نیست. این را چه کسی می‌تواند تغییر دهد؟ باید به گونه‌ای عمل شود تا هر کسی وارد می‌شود ارزش‌ها و شهدای ما را ببیند.

استاندار خوزستان گفت: اگر ما نمادهای ارزشی استان خوزستان را به رخ دیگران نکشیم، همین فیلم هایی که در برخی جاها در کوه‌ها، دره‌ها و رودخانه‌ها ضبط و پخش می‌کنند،  فرهنگ ما را تشکیل می‌دهد. اما آیا فرهنگ خوزستان این است؟

وی بیان کرد: باید نیازهای جامعه به ویژه معلولان و جانبازان در سطح شهر و اماکن عمومی در نظر گرفته شود و در تصمیم‌گیری در شهرداری‌ها باید به این موضوع توجه شود. همچنین توجه به امور بانوان در سطح شهر از جمله ایجاد پارک بانوان باید محقق شود تا بانوان ما در شهر از این امکانات استفاده کنند. در شهرهایی که این کار انجام شده، آرامش و اطمینان زیادی حاصل شده است.

حسینی‌محراب با تاکید بر لزوم گسترش پارک‌های بانوان در همه شهرهای استان خوزستان گفت: شهرداران باید توجه کنند حتی نگهبان پارک‌های بانوان نباید مرد باشد.

وی با بیان اینکه شوراها باید تعامل دوستانه و هم‌افزایی داشته باشند، تصریح کرد: اینکه سه نفر یک جا و هفت نفر یک جای دیگر باشند، کار شیطان است. کسی که این تفرقه‌ها را ایجاد می‌کند کسی به جز شیطان نیست تا شورا را از خدمت کردن باز بدارد. اختلاف مال شیطان و وحدت مال خدا است.

استاندار خوزستان گفت: در زمان جنگ، خواندن دعاهای توسل، ندبه و .. چقدر خوب بود، هر جا گیر می‌کردیم دعای توسل می‌خواندیم اما اکنون شوراها و استانداری‌ها چقدر از گره‌ها را با دعای توسل حل کرده‌اند؟ از معنویت دور شده‌ایم اما اگر معنویت و توکل به خدا و توسل به ائمه باشد، حرکت ما اثرگذار خواهد بود و برکت در زندگی ما جاری و مشکلات‌مان حل می‌شود.

حسینی‌محراب با تاکید بر لزوم حمایت شوراها از شهرداران افزود: شورایی نمونه است که کمترین تغییر را دهد و بهترین انتخاب و بیشترین حمایت از شهردار را داشته باشد.

وی با اشاره به برخی آفت‌های شوراهای شهر بیان کرد: نباید بگوییم ما از این حزب و دیگری از آن حزب یا از قوم دیگری است. همه سرباز خدا و انقلاب هستیم و باید کمک کنیم همه ابعاد این دینی که در جمهوری اسلامی بر گردن داریم با هم رشد یابد. 

استاندار خوزستان گفت: جوانان نباید اختلافات بین شورا را ببینند و سخنرانی و مصاحبه ضد یکدیگر نباید انجام شود، اما متاسفانه در برخی شهرها، اختلافات در شوراها رنگ و بوی بدی پیدا کرده است.

وی بیان کرد: شوراها باید قدر خود را بدانند و فرصت را مغتنم بشمارند و طبق قانون عمل کنند. علاوه بر این، وقت بیشتری بگذارند تا کاروان را به مقصد برسانند.

حسینی‌محراب گفت: نخستین آفتی که سر راه شوراها است، مسائل سیاسی و انتخابات و دومین مساله قوم‌گرایی است و اختلاف هم آفت سوم است و باید از این آفت‌ها پرهیز شود. اختلاف، رمز بدبختی و عقب‌ماندگی است و هر جا این اتفاق بیفتد باید برای رفع آن برنامه داشته باشند.

وی افزود: دو شغله بودن برخی از اعضا و باندبازی یکی دیگر از مصیبت‌ها و آفت‌های شوراها است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

استاندار خوزستان با تاکید بر پرهیز از خودمحوری در شوراها گفت: شوراها باید از دخالت در امور اجرایی و مدیریت شهرداران یا روستاها پرهیز کنند و باید تنها نظارت کنند زیرا اگر تصمیم‌گیری برای کار اجرایی دو یا چند نفره شود،‌ معلوم است مدیر نمی‌تواند یک کار اجرایی را با ۱۳ نظر یا هفت نظر عملی کند. باید شرایط به گونه‌ای باشد که پیمانکار سراغ شورا نیاید زیرا اگر پیمانکار سراغ شورا بیاید می‌شود آفت دو فرمانده در صحنه کار.

وی عنوان کرد: قانون‌گریزی و توجیه قانون به نفع خود، از دیگر آفت‌های شورا است، بنابراین باید مّر قانون از طریق مشورت با حقوقدانان اجرا شود.

حسینی‌محراب با تاکید بر لزوم استفاده از تجربه شوراهای استان‌های دیگر برای رشد شهرها و روستاها گفت: از سوی دیگر در دستگاه‌های دولتی، مقاومتی در برابر شوراها وجود دارد در حالی که باید همه نهادها برای اجرای ایده‌های شهری از تجربه و فکر شوراها استفاده کنند تا دوباره کاری و سه باره کاری نشود.

وی عنوان کرد: اکنون که قرار است پروژه فیبر نوری اجرا شود باید مجددا در سطح شهر کنده‌کاری شود در حالی که اگر همراهی و هماهنگی می‌شد چنین اتفاق رخ نمی‌داد. از این به بعد باید هم‌افزایی بیشتر شود. نمی‌شود شهر در اختیار یک جریان عمرانی قرار بگیرد بلکه باید همه موارد با هم دیده شوند که بهترین جا برای آن شورا است.

استاندار خوزستان گفت: شورا تفکر و ایده‌های مردم را در صحنه مدیریت می‌آورد اما برخی این موضوع را برنمی‌تابند، در حالی که باید تعامل داشته باشند و اختیار را به شوراها واگذار کنند تا برخی مسائل شهری و خدمات شهری را حل کنند.

وی افزود: شوراها باید در یک سال باقیمانده تلاش کنند کار ماندگار انجام دهند و به فکر تبلیغات نباشند. باید ورودی بخش‌ها، روستاها و شهرها درست شود و شکل شهرها تغییر کند و نماد اررزشی از خود باقی بگذارند.

انتهای پیام  

لینک خبر

لینک های ویژه


گوناگون

بهترین تعمیرگاه بنز در تهران

امداد خودرو مرودشت

امداد خودرو استان مرکزی


آخرین اخبار


ایرنا : امام جمعه اراک: تسهیلات بانکی در مسیر تحقق جهش تولید پرداخت شود

ایرنا : خرازی: آمریکا ارسال سلاح به رژیم اسرائیل را متوقف کند

ایسنا : ۳۰۰۰ کرمانی به مرقد امام(ره) اعزام می‌شوند 

ایرنا : تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «دختر قالی‌باف» نشانه ارزش محتوایی این اثر است

ایسنا : تاثیرگذاری برنامه‌ها، در کاربست ظرفیت‌های بین‌بخشی است

ایسنا : خرازی: تنها دارنده سلاح هسته‌ای منطقه باید خلع سلاح شود

صدا و سیما : کمیته انضباطی جریمه ویسی را کاهش داد

مهر : واکنش حماس به اظهارات جدید «بایدن» در خصوص آتش‌بس

صدا و سیما : زیاد النخاله: مقاومت تا پیروزی به مبارزه ادامه خواهد داد

مهر : اتاق بازرگانی خاستگاه تصمیم‌سازی اقتصاد خراسان رضوی است

ایرنا : اشتراکات گردشگری اصفهان و جیانگشی چین ظرفیتی برای رشد اقتصادی ۲ استان است

ایرنا : پیکر شهردار منطقه پنج شیراز به پزشکی قانونی منتقل شد/پیگیری ها ادامه دارد

ایسنا : اعضای جدید هیئت مدیره انجمن خیرین‌ مسکن‌ساز فارس معرفی شدند

ایسنا : «نه» بزرگ به ساختار معیوب

ایسنا : تیراندازی در غرب تهران برای دستگیری سارق حرفه‌ای

ایسنا : عدم همکاری بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی

مهر : منظور: احکام همسان سازی از خردادماه اجرا می‌شود

ایسنا : امسال باید پروژه نهضت مسکن ملی در نهاوند به نتیجه برسد

ایلنا : ویدیو: گل اول بایرن مونیخ به ولفسبورگ توسط زوونارک

ایسنا : یک فوتی و ۲ مجروح در حادثه ریزش آوار ساختمان در بولوار حر مشهد

تسنیم : اعلام زمان تشییع پیکر شهید جانباز 70 درصد بوشهری

تسنیم : بودجه 2.5 همتی درمان رایگان کودکان/فعالیت23 بیمارستان کودکان

ایسنا : نیازمند فرهنگ‌سازی در اجرای قوانین جوانی جمعیت هستیم

ایرنا : مربی استقلال خوزستان: بازی با نساجی، ۶ امتیازی است

مهر : نیم تن طلا امروز فروخته شد

تسنیم : ناجیان غریق از اول خرداد در سواحل مستقر می‌شوند

ایسنا : پیشرفت ۴۵ تا ۶۰ درصدی پروژه‌های نهضت ملی مسکن نهاوند

ایرنا : همکاری بین بخشی برای اجرای طرح تنبلی چشم ضعیف است

ایلنا : ربیعی: ۲۵ هفته بهترین تیم دیدارهای خارج از خانه بودیم

ایسنا : آتش‌سوزی وسیع در یک مرکز خرید در پایتخت لهستان+فیلم

تسنیم : پیشنهاد "حداد عادل" برای تأسیس "وزارت رشد جمعیت"

ایسنا : خسارت بیش از ۱۶۱ هزار میلیارد تومانی عدم توسعه راه‌آهن در کشور

مهر : ورود موج بارشی جدید از آخر وقت امشب

ایسنا : اهدای عضو جوان ۱۴ ساله ملایری به ۳ بیمار جان دوباره بخشید

ایرنا : محتوای خوب، شمارگان بالا و دسترسی وسیع اهداف اصلی رهبر انقلاب در حوزه کتاب است

ایرنا : بادامچیان: برگزاری انتخابات الکترونیک اقدامی علمی و بجا بود

تسنیم : ساماندهی پل میربهاءالدین زنجان

ایسنا : پست برق ۴۰۰ کیلوولت ایثار امیدیه وارد مدار شد

تسنیم : اندیشمند فلسطینی: غرب نمی‌خواهد ایران و اعراب پیروز شوند

ایرنا : کلنگ احداث ساختمان انجمن سینمای جوانان تربت حیدریه+ فیلم

تسنیم : بلینکن: اسرائیل برنامه معتبر برای دفاع از غیرنظامیان ندارد

ایرنا : قدردانی استاندار زنجان از مشارکت مردم در دور دوم انتخابات مجلس

ایرنا : انتقاد قانونگذار اروپایی از دولت ایرلند برای کمک به رژیم اسرائیل

ایلنا : سهم بالای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در نرخ رشد اقتصادی کشور/ ارزآوری و جذب سرمایه دو امر ضروری

ایسنا : فضای مجازی در تغییر ذائقه مخاطب سینمای طنز چه نقشی دارد؟

مهر : حمایت از سرمایه‌گذاران تاسیسات گردشگری با تسهیل واگذاری اراضی

تسنیم : ناگفته‌های سرلشکر ایزدی از عملیات «وعده صادق»

مهر : جایگاه ویژه دانشگاه علوم پزشکی ایران در اهدای عضو از مرگ قلبی

ایرنا : استاندار: ۳۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات ویژه کشت گلخانه‌ای در هرمزگان اختصاص یافت

Loader

در حال دریافت و بارگذاری جدیدترین اخبار

... لطفا چند ثانیه منتظر بمانید