۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۱۳

«پائز» در اولین نشست خبری:

سفارشی بودن من توهین به والیبال است/ هرکس مخالف من است نیاید!

سفارشی بودن من توهین به والیبال است/ هرکس مخالف من است نیاید!

سرمربی تیم ملی والیبال برنامه‌هایش برای هدایت این تیم در راه رسیدن به سهمیه المپیک و حضور در لیگ ملت‌ها را تشریح کرد و گفت: می‌خواهیم بهترین اتفاق را برای والیبال ایران رقم بزنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، «موریس موتا پائز» سرمربی جدید تیم ملی والیبال ایران هفته گذشته به ایران آمد تا تمرینات ملی‌پوشان را از نزدیک زیر نظر بگیرد. مسابقات لیگ ملت‌ها آخرین فرصت بلندقامتان ایران برای کسب سهمیه در المپیک پاریس است.

پائز صبح امروز یکشنبه در نشست خبری که به میزبانی کمیته ملی المپیک برگزار شد، ضمن تشریح برنامه‌هایش، به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

می‌خواهیم مهمترین اتفاق را رقم بزنیم

پائز در ابتدای این نشست خبری گفت: خیلی خوشحال هستم که در ایران حضور دارم. به تازگی کار را شروع کردم، همکاری نزدیک با مرادی دارم که این موضوع اهمیت زیادی دارد. ما با قلب و عشق تمام توان خود را به کار گرفتیم تا بتوانیم در این تابستان به مهمترین اتفاق که آن هم کسب سهمیه المپیک است، برسیم.

چرا برزیلی - فرانسوی هستید؟

وی در واکنش به اینکه دلیل اینکه به پائز گفته می‌شود مربی برزیلی - فرانسوی چیست، گفت: متولد برزیل هستم ریشه وخانواده‌ام آنجا حضور دارند. ۳۷ سال قبل به همراه همسرم برای بازی به فرانسه رفتم و با مربیان خوبی آنجا آشنا شدم. سه فرزندم در فرانسه متولد شدند اما اصلیت برزیلی را حفظ کردم‌. هم فرهنگ برزیل و فرانسه را گرفتم و از نظر ورزشی هم تجربیات دو کشور را کسب کردم و امیدوارم هر دورا به ایران منتقل کنم.

سفارشی بودن من توهین به والیبال است/ هرکس مخالف من است نیاید!

شناخت از والیبال ایران

پائز در مورد شناختش از والیبال ایران قبل و بعد از حضورش در ایران افزود: همه دنیا می‌دانند کیفیت والیبال ایران عالی است و چه بازیکنان خوبی دارد. از قبل هم می‌دانستم و الان هم حس فوق العاده‌ای دارم. ایران در سطح پایه هم بازیکنان بسیار با کیفیتی دارد. عشق زیادی برای بازی در تیم ملی کشورشان دارند. مأموریت آسانی نداریم اما همه باور داریم تحقق این هدف امکان پذیر است و من حس خوبی دارم که در این هدف تیم را رهبری می‌کنم.

با چالش غیبت ستاره‌ها چه می‌کنید؟

پائز در پاسخ به این سوال که چطور با چالش نبود بازیکنان ستاره در ترکیب تیم ملی کنار می‌آید، گفت: به نظرم نبود بازیکنان ستاره خیلی مهم نیست، عقیده من به ساختن تیم است، از دو سال پیش همین بازیکنان هم در ترکیب تیم حضور داشتند اما نتیجه خوبی نگرفتند. سیکل آمادگی برای المپیک ۴ سال است و ما می‌دانیم که زمان زیادی نداریم. به نظر من هر بازیکنی باید این باور را داشته باشد که با تمام توان برای تیم ملی تلاش کند، هر بازیکنی که این باور را نداشته باشد به درد ما نمی‌خورد. امیدوارم تابستان امسال اتفاق خوبی برای والیبال ایران رقم بزنیم.

باور نمی‌کنم سفارش شده باشم

وی در پاسخ به این سوال که آیا مربی سفارش شده به فدراسیون والیبال ایران است، عنوان کرد: من باور نمی‌کنم این مساله تأثیری در انتخاب من داشته باشد. من رزومه خودم را دارم. من در برزیل، فرانسه و ژاپن کار کردم. البته که در فدراسیون جهانی افراد برزیلی هستند اما من فکر نمی‌کنم آنها علاقه‌ای به این کار داشته باشند. رزومه من مشخص است، من ۲۵ مقام در سه قاره به دست آوردم. در والیبال ساحلی کار کردم. با فرهنگ‌ها و تیم‌های مختلف کار کردم، قطعاً تجربه من مهمتر است و مطرح کردن این مسائل بی احترامی به فدراسیون والیبال است. ضمن اینکه من اعتقادی به معجزه در ورزش ندارم. ما می‌دانیم کار سختی پیش رو داریم و رقبا هم در تلاش هستند.

واکنش نایب رئیس فدراسیون والیبال

وحید مرادی در واکنش به این موضوع گفت: چند با فابیو در لوزان جلسه داشتم، وقتی از آقای فابیو ناامید شدیم و چند مربی هم از دست دادیم. از فابیو و چند نفر دیگر سوال کردم که اگر کسی می‌تواند به والیبال ایران کمک کند به ما معرفی کنند. فابیو از دیگر همکارانش هم پرسید اما ما هیچ پیشنهادی از آنها دریافت نکردیم. پائز را به خاطر سوابق او انتخاب کردیم، مربی جنگنده‌ای است و توجه او به حقایق و ظرفیت والیبال ایران است. یکی از پیشکسوتان اسم او را به ما گفت، در دنیای حرفه‌ای بحث سفارش مربی اصلاً مطرح نیست.

بازیکنان تیم ملی چگونه انتخاب شدند؟

سرمربی تیم ملی والیبال ایران راجع به بازیکنانی که الان در اردو هستند در انتخاب آنها چقدر نقش داشته است، تاکید داشت: همیشه به توصیه‌ها گوش می‌دهم ولی در ۲ ماه اخیر در اوکراین بودم و مربی‌گری می‌کردم، زمان کمی داشتم اما بیش از حد ممکن بازی‌ها را دیدم تا حدی که کمبود خواب پیدا کردم. باید هم در ایران و هم اوکراین کار می‌کردم. لیست تیم ملی بر اساس عملکرد گذشته بازیکنان هست. ۲ تورنمنت زیر ۲۱ سال و یکی دیگر را از نزدیک دیدم اما بازی‌های لیگ ایران را تقریباً دنبال کردم.

اطلاعات و همکاری با دستیار برزیلی‌ام و پیمان اکبری دارم که اطلاعاتی گرفته‌ام. در لیگ جهانی با تیم ملی برزیل به ایران آمده بودم و شناختی از مربیان ایرانی داشتم. قطعاً وقتی از نزدیک با بازیکن کار می‌کنیم، ارزیابی دقیق‌تری از بازیکنان خواهیم داشت. زمانی که مربی‌ای را برای کادرم انتخاب کردم، یعنی به کارش باور دارم. شیوه و سبک کاری من این است که تمام نظرات را می‌شنوم و تمام تصمیمات و مسئولیتش با من است. از تصمیم نمی‌ترسم. گذشته را می‌دانیم اما والیبال ایران وارد فصل جدیدی از خودش شده و باید تمرکزمان روی فصل جدید باشد.

سفارشی بودن من توهین به والیبال است/ هرکس مخالف من است نیاید!

واکنش به اختلاف با پیمان اکبری

وی در رابطه با اختلاف‌نظر با پیمان اکبری و بازیکن‌سالاری در تیم ملی والیبال خاطرنشان ساخت: مهم‌ترین چیز درباره کادر فنی این است که توانمندترین افراد با بالاترین کیفیت را بیاوریم. بدنسازمان را می‌شناسم و کارش در برزیل فوق‌العاده بوده که در المپیک ۲۰۱۶ ریو هم خیلی بازیکنان به این بحث اذعان داشتند. درباره لئوناردو که در کسب سهمیه جهانی با او حضور داشتیم و در فینال قهرمان شدیم. از نظر فرهنگی بین برزیل و آرژانتین همیشه رقابت هست و برای فقط فوتبال نیست. معیار انتخاب دستیاران ایرانی هم همین است. اکبری به لحاط توان‌مندی و رزومه مشخص است و همه می‌دانیم. از طرف فدراسیون بود و باید از همین راه هم می‌بود چون من هر روز در ایران نبودم که عملکرد مربی را رصد کنم. صددرصد با این پیشنهاد فدراسیون موافق بودم. شاید اختلاف نظر در هر مسیری باشد اما کلید پیشرفت، همین است. نیاز به این اختلاف نظر دارم.

نمی‌خواهم یک پائز دیگر کنارم باشد!

وی تاکید کرد: فدراسیون هم باید نگاه‌های مختلف را به من بدهد ولی من تصمیم‌گیر هستم. نمی‌خواهم یک پائز دیگر روی نیمکت کنارم باشد، کسب را می‌خواهم که وقتی کار گره خورد یک نظر متفاوت بدهد. نقش اکبری در اردوی ما از وقتی شروع شد که ۳ هفته پیش، و مهم است.

رئیس تیم باید مشخص شود

پائز در مورد معضل بازیکن سالاری در ترکیب تیم ملی عنوان کرد: در پاری‌سن‌ژرمن امباپه را داریم، جای دیگر هم ستاره داریم اما باید مشخص شود رئیس تیم کیست. من از بقیه قوی‌تر نبوده‌ام اما همیشه به بازیکنانم اهمیت داده‌ام و می‌دانستند من آن‌ها را دوست دارم. شیوه کارم باعث شده بگوییم تیم از همه‌چیز مهم‌تر است. در زمان کم نمی‌شود تغییرات اساسی در والیبال ایران داشته باشیم.

همکاری با کره جنوبی بعد از المپیک

وی در مورد عقد قراردادش با تیم کره جنوبی گفت: امیدوارم قرارداد من با کره جنوبی بعد از المپیک باشد چرا که باور دارم با تیم ایران به سهمیه می‌رسیم، اما در مورد کار با کره جنوبی تجربه جدیدی خواهم داشت.

ممکن است فهرست بازیکنان تغییر کند

سرمربی تیم والیبال در مورد تعییر لیست بازیکنان عنوان کرد: در مورد لیست هم ممکن است تغییراتی داشته باشیم. برخی بازیکنان جوان هستند. در پست پاسور بازیکنان خوبی داریم اما ما به بازیکن باتجربه هم نیاز داریم، آمادگی جسمانی بازیکن هم مهم است، الان نمی‌توانم بگوییم تغییراتی خواهیم داشت. در این سه روز اطلاعات جدیدی به دست اوردم، لئوناردو به تیم ما اضافه خواهد شد و قطعاً ارزیابی‌های خوبی خواهیم داشت.

اعتماد به نفس نفر اول را دارم

پائز در پاسخ به این سوال که با کدام مربیان بعد از حضورش در ایران مشورت کرده است و اینکه او تجربه ملی ندارد و همین موضوع کار را سخت نمی‌کند، گفت: من سرمربی تیم ملی والیبال فرانسه به عنوان نفر اول بودم البته در بخش بانوان. من در سمتی که هستم اعتماد به نفس کامل دارم و می‌دانم توانایی کامل دارم. همه مربیانی که ایران بوده را نمی‌شناسم، اما با الکنو و ولاسکو و کولاکوویچ ارتباط داشتم ولی جلسه خاصی در مورد حضورم در ایران با این مربیان نداشتم. بیشتر خودم در مورد ایران تحقیق کردم، من تمرینات بازیکنان را از نزدیک دیدم و روحیه جنگندگی ولاسکو را در بازیکنان ایران دیدم. ما در یک برهه تاریخی هستیم که باید اتفاقات خوبی رقم بزنیم.

در ورزش نمی‌توان قول داد

سرمربی تیم ملی والیبال در مورد شانس کسب سهمیه المپیک و بزرگ نمایی در مورد این موضوع عنوان کرد: در ورزش کسی نمی‌تواند قول بدهد. آن چیزی که من قول دادم این بود که تمام تلاشم را به کار بگیرم و با عشق کار کنم. آن چیزی که شفاف است اینکه همه در کنار هم کار کنیم تا نتیجه خوبی کسب کنیم و اگر نشد قطعاً حریف ما قوی‌تر بوده است. عامل ذهنی مهم‌ترین فاکتور ذهنی بازیکنان است و به نظرم ایرانی‌ها بسیار جنگنده هستند. تیم ایران با برخی تیم‌ها رقابت دارد و قطعاً اگر فشار روی ما زیاد است آنها هم تحت فشار هستند.

واکنش به بودن سایه ولاسکو

پائز در مورد سایه ولاسکو روی مربیانی که به تیم ملی والیبال ایران می‌آیند، عنوان کرد: افراد مختلفی به عنوان مربی خارجی در ایران کار کردند و من برای همه آنها احترام قائل هستم. اما من فلسفه کاری خودم را دارم که هیچ کس بالاتر یا پایین‌تر از من نیست. من وظایف خودم را انجام می‌دهم. می‌دانم که هواداران، بازیکنان و فدراسیون والیبال احترام خاصی برای ولاسکو قائل هستند اما شبه خاصی در ذهن من نیست که من را تحت تأثیر قرار دهد. اگر بازیکنان از او آموخته‌هایی داشتند از آن استفاده می‌کنیم. مربیان دیگر هم به بازیکنان آموخته‌هایی داشتند که باید از آن استفاده کنیم. من به این مسائل توجهی نمی‌کنم. ولاسکو مربی خوبی است اما این موضوع تأثیری در کار من ندارد.

سفارشی بودن من توهین به والیبال است/ هرکس مخالف من است نیاید!

اگر کسی با من مخالف است نیاید

سرمربی تیم ملی والیبال در خصوص مقابله با چند دستگی‌هایی که قبلاً رخ می‌داد، بیان داشت: اگر بخواهیم کسب سهمیه المپیک کنیم، این شیوه انتقاد و معضل درست نیست. اگر کسی با شیوه کارم مخالف است، بهتر است نیاید. اگر کسی پذیرفت، دیگر انتقاد معنی ندارد. در لیگ ملت‌ها هدف‌مان تاریخ‌سازی است و باید گذشته را فراموش کنیم. در جلساتی که داشتیم، گفتم درک نمی‌کنم با توجه به شناختی که از تیم ملی ایران دارم، توانایی بازیکنان متناسب با جایگاه‌شان نیست. انتقاد به مربی و فدراسیون اتفاق جالبی نیست. الان در این برهه زمانی انتقاد یعنی اتلاف وقت. باید بیش از گذشته کنار هم باشیم و بعد از VNL باید در این باره صحبت کنیم. قبل از شروع مسابقات، این انتقادات درست نیست. ما زمان زیادی نداریم. در مربی‌گری نتیجه مهم‌تر از شیوه بازی است. این فشار مرا اذیت نمی‌کند. من فشار مربی‌گری والیبال را دوست دارم چون یک شانس مثبت برای من است. اگر فشاری روی من نباشد، پیشرفت نمی‌کنم. من عاشق فشارم.

چرا موسوی و غفور نیامدند

پائز در مورد عدم حضور موسوی و غفور در ترکیب تیم ملی عنوان کرد: این دو بازیکن قطعاً کیفیت بالایی دارند اما وقتی بازیکن احساس می‌کند که در این شرایط آمادگی لازم را در تیم ندارد، قابل درک است. من به جایگاه هر دو احترام می‌گذارم و اگر با ما بودند بسیار ب ما کمک می‌کردند. اما من صداقت آنها را در مورد عدم امادگی‌شان تحسین می‌کنم. این موضوع برای ما مهم است چون زمان کمی داریم. حریفان سرسختی داریم و بازی مقابل تیم‌های صربستان و کوبا برای ما مهم و بسیار تعیین کننده است. من تشکر می‌کنم که آنها صادقانه با ما صحبت کردند.

مأموریت غیرممکن چه می‌شود؟

سرمربی تیم ملی والیبال در پاسخ به این سوال که چه اتفاقی افتاد که این مأموریت غیرممکن در تیم ملی والیبال ایران را برعهده گرفت، گفت: این مأموریت برای همه تیم‌ها سخت و غیرممکن است چون امتیازات به هم نزدیک است. بازی‌ها پایاپایی است. من گفتم عاشق فشار هستم به این خاطر که هدفمند می‌شوی و بهتر کار می‌کنی. من چرا کار در ایران را در این برهه قبول کردم چون حس کردم کار ما عشق است. من حس خوشبختی می‌کنم که در والیبال کار می‌کنم. این عشق از ۸ سالگی زمانی که با پدرم و عموم والیبال بازی می‌کردم در من متولد شد. می‌خواهم این عشق را به بازیکنان منتقل بدهم. کار و مسئولیتم این است که این عشق را به بازیکنان منتقل بدهم و برای آن آنها را آماده کنم.

ستاره مهم است اما...

سرمربی تیم ملی والیبال در پاسخ به این سوال که اکنون با نبود ستاره‌ها تیم ملی تجربه لازم را در المپیک دارد، تصریح داشت: وقتی بحث ستاره‌ها هست، شاید نتوانستم خوب توضیح بدهم. ستاره مهم است اما تعریف من از جایگاهش اهمیت دارد. من ستاره را در قالب تیم بیان می‌کنم. بازیکن ستاره باعث می‌شود هم‌تیمی‌هایش بهتر بازی کنند. ستاره این نیست که قرارداد بالاتری بسته، ما به این ستاره‌ها نیازی نداریم. در تیم ملی به ارزش‌های درست نیاز داریم. من ستاره‌هایی با این روحیه و نگاه می‌خواهم.

همیشه شفاف هستم

پائز درپایان گفت: من خیلی خوشحال و مفتخر هستم که این عشق را همه با هم به اشتراک بگذاریم. البته همیشه نظرات با هم یکسان نیست و همین موضوع باعث پیشرفت می‌شود. راه ارتباطی من همیشه با شما باز است البته طبیعی است که این راه ارتباطی باید با هماهنگی فدراسیون والیبال باشد.

توضیحات وحید مرادی

مرادی در پایان گفت: آقای پائز به تمامی سوالات پاسخ دادند اما نکته جالب این بود که گاهی اوقات برخی سوالات حاشیه‌ای و کنایه آمیز بود اما او فقط روی موضوع جنگندگی تاکید داشت. ما در مقطع حساسی هستیم و زمان را از دست دادیم و همه این موضوعات را می‌دانیم، اما گذشته‌ها گذشته است. الان باید انرژی مثبت بدهیم، نیاز است که ۸۰ میلیون ایرانی تیم را حمایت کنند. الان موقع انتقاد و غلط گرفتن نیست. قرار نیست تیم ملی والیبال به برخی بازیکنان متصل باشد. این بازیکنان بسیار با غیرت هستند و در تعامل با فدراسیون این اجازه را خواستند که در این مقطع در تیم ملی نباشند. این نه است و نه اختلاف. تیم ملی باید با روحیه بالا در مسابقات شرکت کند تا نتیجه بگیرد. عامل پیروزی ذهن برنده است.امیدوارم همه به این مسؤلیت توجه داشته باشیم و شاهد حضور تیم در المپیک پاریس باشیم.

کد خبر 6090201

برچسب‌ها

لینک خبر

لینک های ویژه


گوناگون

بهترین تعمیرگاه بنز در تهران

امداد خودرو مرودشت

امداد خودرو استان مرکزی


آخرین اخبار


ایرنا : برنامه دیدارهای تیم فوتبال دختران زیر ۱۵ سال ایران در کافا اعلام شد

ایرنا : زلزله ۵ ریشتری آستارا تاکنون خسارتی نداشته است

مهر : نکونام در رده هشتم ایستاد

ایسنا : ابوعبیده: یک اسیر صهیونیست بر اثر حملات اسرائیل کشته شد

ایرنا : سهم گردشگری در اقتصاد لرستان باید ۲،۵ برابر سال گذشته شود

مهر : استقلالی‌ها ۷۰۰ میلیون تومان جریمه شدند/ هاشمی نسب محروم شد

ایرنا : اعلام برنامه دیدارهای تیم هندبال جوانان ایران در قهرمانی آسیا

ایسنا : چهاردهمین همایش تاریخ شفاهی ایران برگزار می‌شود

ایسنا : تلاش جهاد دانشگاهی برای ایجاد گفت‌وگوی بین نسلی در سطح اساتید و دانشجویان

ایسنا : واژگونی پیکان با ۳ کشته و ۲ مجروح در فارس

ایلنا : کار جهادی برای ما نباید عادی شود

ایرنا : پایان ناشنوایی با ژن درمانی!

ایرنا : ۱۲۶ بیمار مبتلا به تالاسمی در کردستان تحت مراقبت هستند

ایرنا : مانور زلزله و اسکان اضطراری در بجنورد

مهر : پرونده تخلفات ۲ واحد معدنی شهر سنگان در حال رسیدگی است

ایسنا : فرمانداران شهرستان‌های فسا و سروستان منصوب شدند

ایسنا : بازداشت موبایل‌قاپ حرفه‌ای تهران

تسنیم : چراغ سبز یوفا به میزبانی جیرونا از بازی‌های لیگ قهرمانان

ایسنا : تحقق ۱۱۳ درصدی عملکرد استان مرکزی در حوزه جوجه‌ریزی

صدا و سیما : حملات رژیم صهیونیستی به کشته شدن یک اسیر انگلیسی منجر شد

ایرنا : رونمایی از ترکیب پرسپولیس برابر هوادار

تسنیم : رونمایی از ترکیب پرسپولیس برای دیدار با هوادار

مهر : ترکیب پرسپولیس برابر هوادار اعلام شد

مهر : گزارشی از فعالیت‌های کادر درمان در عملیات عمره مفرده

ایسنا : موضوع‌های جهش‌پذیر و مشارکت‌پذیر در زیست‌بوم استان مرکزی شناسایی شوند

ایلنا : لحظه نجات یک اسب از غیرمنتظره‌ترین جای ممکن + فیلم

ایرنا : جایگاه توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران و ۱۲ کشور عربی چگونه است؟

ایلنا : ترکیب پرسپولیس مقابل هوادار

تسنیم : جریمه نقدی استقلال و ذوب‌آهن و محرومیت هاشمی‌نسب و حامدی‌فر

صدا و سیما : تولید دو بازی رایانه‌ای برای کودکان و نوجوانان

تسنیم : خروج بیش از 3 هزار تبعه غیرمجاز از قزوین

تسنیم : شکست سرلک مقابل حریفی از قزاقستان

تسنیم : قوانین منابع طبیعی صدای دامداران خراسان جنوبی را درآورد

تسنیم : عبور ظرفیت پتروشیمی ایران از مرز 100 میلیون تن تا پایان سال

صدا و سیما : صعود ۹ نماینده ایران به فینال ترامپولین قهرمانی آسیا

ایسنا : چرا رنگ شفق قطبی در نقاط مختلف زمین متفاوت است؟

تسنیم : ابعاد توطئه غرب برای سیطره بر کشورهای اسلامی

مهر : یک اسیر دیگر صهیونیست در غزه کشته شد

مهر : ابوعبیده: یک اسیر صهیونیست کشته شد

ایرنا : زلزله مناطقی از استان اردبیل را لرزاند

ایسنا : کتاب «سروان شوذب مشکینی» نقد و بررسی شد

مهر : آستارا لرزید

تسنیم : حسین‌پور سهمیه پارالمپیک پاراکانو را کسب کرد

ایسنا : افزایش ۴ برابری شرکت‌های‌ دانش‌بنیان حوزه نفت نسبت به دو سال قبل

صدا و سیما : افزایش چهار برابری شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه نفت در مقایسه با دو سال قبل

مهر : ۱۴ هزار نیازمند تحت پوشش مراکز نیکوکاری استان سمنان هستند

ایرنا : هروی: گنج‌زاده از افتخارات کاراته ایران است؛ او به تیم ملی برمی‌گردد

ایرنا : هروی: گنج‌زاده جزئی از افتخارات کاراته ایران است؛ او به تیم ملی برمی‌گردد

ایرنا : ۸۸ درصد اعتبارات سفر رئیس‌جمهور برای تکمیل پایگاه امداد و نجات همدان محقق شد

Loader

در حال دریافت و بارگذاری جدیدترین اخبار

... لطفا چند ثانیه منتظر بمانید