این خبر به‌روزرسانی شده است

پائز: حضور شبح ولاسکو را احساس نمی‌کنم! / صداقت موسوی و غفور را تحسین می‌کنم

پائز: حضور شبح ولاسکو را احساس نمی‌کنم! / صداقت موسوی و غفور را تحسین می‌کنم

سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: «در ورزش چیزی به نام معجزه وجود ندارد. کار ما آسان نیست و این چالش فقط برای ما نیست بلکه بقیه کشورها هم می‌دانند باید در ورزش بهتر کار کنند و در اثر این تلاش نتایج بهتر حاصل می‌شود.» پائز همچنین گفت: «در ورزش کسی نمی‌تواند قول بدهد. ما انسان هستیم و نمی‌توانیم قول بدهیم. قول دادم تمام تلاشم را بکنم و تمام توانم را بگذارم.»

به گزارش ایسنا، سرمربی فرانسوی‌ - برزیلی و تازه‌وارد تیم ملی والیبال ایران در نشستی خبری پاسخگوی پرسش‌های اهالی رسانه بود. نخستین نشست خبری موریس موتو پائز، سرمربی تیم ملی والیبال ایران، در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد. او که نهم اسفند سال ۱۴۰۲ برای هدایت تیم ملی والیبال مردان ایران در سال ۲۰۲۴ با فدراسیون والیبال به توافق رسید، صبح یکشنبه، نهم اردیبهشت، پس از حضور در تهران برای اولین‌ بار با نمایندگان رسانه‌ها به گفت‌وگو پرداخت.

وحید مرادی، نایب‌رئیس فدراسیون والیبال، سرپرست گروه و مدیر تیم ملی در آغاز این نشست خبری گفت: «ما یک ماراتن را برای انتخاب سرمربی پشت سر گذاشتیم تا در خدمت آقای پائز باشیم تا از تجربه و دانش خود استفاده کند و تیم نتیجه بگیرد. این مسئولیت به دلیل شرایط حساسی است که در آن هستیم و آقای تقوی از من خواستند در خدمت دوستان باشم تا همه با همدلی دست به دست هم بدهیم تا در شرایط سخت اکنون که کار سختی برای صعود به المپیک داریم، پیش برویم.

تمام دانش و مهارتمان را برای خلق اتفاقی خوشایند به کار گرفته‌ایم

موتا پائز نیز در نخستین نشست خبری‌اش گفت: خیلی خوشحالم در ایران هستم. به‌تازگی کارمان را شروع کرده‌ایم‌ و همکاری نزدیکی با آقای مرادی داریم. این خیلی مهم است. اگر از حس خودم و تیمم بگویم با قلب و عشق‌مان تمام دانش و مهارتمان را به کار گرفته‌ایم تا اتفاق خوشایندی برای شما خلق کنیم و آن کسب سهمیه پاریس است.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران درباره تابعیت برزیلی - فرانسوی‌اش و همچنین میزان شناختش از والیبال ایران قبل و بعد از انتخابش به عنوان سرمربی تیم ملی ایران بیان کرد: متولد برزیل‌ام. ریشه و خانواده‌ام آنجا هستند. ۳۷ سال قبل به همراه همسرم برای بازی به فرانسه رفتم‌ و آنجا با مربیان خوبی آشنا شدم. سه فرزندم در فرانسه متولد شدند اما اصلیت برزیلی‌ام را حفظ کردم‌. هم فرهنگ برزیل و هم فرهنگ فرانسه را فراگرفتم و از نظر ورزشی هم تجربیات دو کشور را کسب کرده‌ام و امیدوارم هر دو را به ایران منتقل کنم.

ماموریت آسانی نداریم اما باور داریم تحقق هدفمان امکان‌پذیر است

او افزود: همه دنیا می‌دانند کیفیت والیبال ایران عالی است و چه بازیکنان خوبی را داراست. از قبل می‌دانستم و الان هم حس فوق‌العاده‌ای دارم. ایران در سطح پایه هم بازیکنان بسیار باکیفیتی دارد که عشق زیادی برای بازی در تیم ملی کشورشان دارند. ماموریت آسانی نداریم اما همه باور داریم تحقق این هدف امکان‌پذیر است و من‌ حس خوبی دارم که در این هدف تیم را رهبری می‌کنم.

بازیکن باید با قلبش به تیم ملی ایران بیاید

سرمربی تیم ملی والیبال در واکنش به نبود ستاره‌های تیم ملی گفت: حضور بازیکنان بزرگ خیلی مهم نیست. معتقدم باید به ساخت یک تیم باور داشته باشیم. در دو سال پیش خیلی از این بازیکنان حضور داشتند اما نتایج خیلی خوب نبود. پروسه المپیک چهارساله است ولی ما مجبوریم این پروسه را یک‌ماهه انجام بدهیم. ما هدفی داریم و مردم ایران باید این هدف را با تمام عشق خود باور داشته باشند. هر بازیکنی باید با قلب خود به ایران بیاید و اگر کسی این باور را ندارد بهتر است جزو تیم‌ ما نباشد. ما تمام تلاشمان را می‌کنیم به این هدف برسیم.

قبل از انتخاب پائز گزینه‌های بزرگی مطرح بودند اما او بعد از جلسه مرادی با FIVB برای هدایت تیم ملی والیبال ایران انتخاب شد و به این خاطر این شائبه به وجود آمد که پائز یک مربی سفارشی است. این مربی درباره نقش فدراسیون جهانی در انتخابش گفت: باور نمی‌کنم این مساله خیلی تاثیری در انتخاب من داشته باشد چون رزومه خودم را دارم و در کشورهای مختلفی کار کرده‌ام. شاید افرادی برزیلی در فدراسیون‌ جهانی حاضر باشند اما فکر نمی‌کنم علاقه یا منفعتی داشته باشند. این مساله را اصلا باور ندارم. رزومه‌ام مشخص است. هر جایی که بوده‌ام، بهترین خود بوده‌ام. ۲۵ مقام مختلف کسب کرده‌ام.

او افزود: در کشورهای مختلف و با فرهنگ‌های مختلف کار کرده‌ام و این باعث شده پخته شوم. تجربه‌ام مهم‌تر از این است که کسی بخواهد سفارشم بکند. اگر قرار باشد کسی این بحث را مطرح کند بی‌احترامی به فدراسیون والیبال ایران است. مسئولان فدراسیون ایران کارشان را بلدند.

در ورزش چیزی به نام معجزه وجود ندارد

پائز در واکنش به اینکه والیبال ایران برای صعود به المپیک نیازمند معجزه است، گفت: در ورزش چیزی به نام معجزه وجود ندارد. کار ما آسان نیست و این چالش فقط برای ما نیست بلکه بقیه کشورها هم می‌دانند باید در ورزش بهتر کار کنند و در اثر این تلاش نتایج بهتر حاصل می‌شود.

در دنیای حرفه‌ای بحث سفارش مربی اصلا مطرح نیست

مرادی هم در واکنش به این موضوع گفت: من چند جلسه با فابیو در لوزان داشتم. وقتی از آقای فابیو ناامید شدیم و چند مربی را هم از دست دادیم، از فابیو و چند نفر دیگر سوال کردم که کسانی را که می‌توانند به والیبال ایران کمک کنند به ما معرفی کند. فابیو از دیگر همکارانش پرسید ولی ما هیچ پیشنهادی از آنها دریافت نکردیم. پائز را به خاطر سوابقش انتخاب کردیم. او مربی جنگنده‌ای است و توجه‌اش به حقایق و ظرفیت والیبال ایران است. یکی از پیشکسوتان اسم او را به ما گفت. در دنیای حرفه‌ای بحث سفارش مربی اصلا مطرح نیست.

سرمربی تیم ملی والیبال در واکنش به اینکه آیا بازی‌های بازیکنان ایران در لیگ را دیده است و بازیکنان حاضر در تیم ملی چقدر انتخاب خودش بوده‌اند، بیان کرد: همیشه به حرف افراد کناری‌ام گوش می‌دهم. در دو ماه اخیر زمان کمی داشتم اما بیشتر از حد ممکن بازی‌ها را دیده‌ام و حتی کمبود خواب هم پیدا کرده‌ام. البته باید در اوکراین هم کار می‌کردم. این لیست بر اساس عملکرد گذشته بازیکنان است. دو تورنمنت زیر ۲۱ سال و ۱۹ سال رفتم و از نزدیک تیم‌های ایران را دیدم. از تیم ملی هم بازی‌هایی را دیدم اما همه بازی‌های لیگ را ندیدم. همکاری‌هایی هم با دستیار برزیلی و آقای اکبری دارم. از طرفی در لیگ ملت‌ها هم با برزیل به ایران آمدم و از ایران شناخت دارم. تلاش کردم تمام اطلاعات را بگیرم. وقتی از نزدیک به بازیکنان نگاه می‌کنید ارزیابی دقیق‌تری وجود خواهد داشت.

او ادامه داد: درباره کادر هم وقتی یک مربی را به عنوان کادرم انتخاب می‌کنم یعنی باورش‌ دارم پس وقتی نظری درباره بازیکن‌ام می‌دهد اگر بگویم اشتباه است، یعنی باورش ندارم اما تصمیم نهایی و سپس ۱۰۰ درصد مسئولیتش با من است. در نهایت هیچ ترسی از این موضوع ندارم. ما گذشته را می‌دانیم اما در حال آغاز فصل جدیدی هستیم و باید همدل باشیم.

نمی‌خواهم در نیمکت پائز دیگری کنارم باشد

پائز درباره اینکه گفته می‌شود بر سر انتخاب دستیاران ایرانی از جمله پیمان اکبری با فدراسیون والیبال ایران اختلاف نظر داشته است، بیان کرد: در انتخاب کادر فنی مهم‌ترین نکته این بود که توانمندترین افراد را بیاوریم. با بدنسازم قبلا هم کار کرده‌ام و کارش فوق‌العاده بود. با آقای لئوناردو هم کار کرده‌ام و نتیجه خوبی را با هم کسب کرده‌ایم. معیار انتخاب دستیاران ایرانی هم انتخاب توانمندترین افراد بود. همه ما رزومه آقای اکبری را می‌دانیم. او از طرف فدراسیون انتخاب شد و منطقی‌اش هم همین بود. من ایران نبودم که عملکرد مربیان را بدانم و با این کار فدراسیون موافق بودم. درباره اختلاف نظر هم شاید اختلاف نظر در هر مسیری وجود داشته باشد. دوست دارم کسانی که کنارم هستند، نظرات متفاوتی به من بدهند. از فدراسیون‌ هم انتظار دارم نظرات و نگاه‌های مختلف را به من بگویند اما من تصمیم‌گیرنده‌ام و نمی‌خواهم در نیمکت پائز دیگری کنارم باشد اما می‌خواهم کسی کنارم باشد که در شرایطی که کار گره خورد، نظر متفاوتی به من بدهد. نقش آقای اکبری اهمیت دارد.

تیم از همه چیز مهم‌تر است

او درباره معضل بازیکن‌سالاری در والیبال ایران گفت: ستاره‌ها را به فوتبالی‌ها می‌گویند. شاید این مساله چالش‌برانگیز بوده که در یک تیم رییس کیست اما در طول دوران مربیگری‌ام هیچ‌وقت این مساله را نداشته‌ام چون به بازیکنانم‌ اهمیت داده‌ام و برایشان تلاش کرده‌ام. این شیوه باعث شده به یک باور تیمی برسیم که تیم از همه چیز مهم‌تر است. مهم است که بازیکنان تفکر تیمی پیدا کنند. مهم نیست چه کسی بالاتر است بلکه تیم اهمیت دارد. شما می‌دانید در زمان‌ کم‌ نمی‌شود تغییرات اساسی ایجاد کرد و به همین خاطر همدلی اهمیت پیدا می‌کند.

کره، ماجراجویی جدیدی است

این مربی در پاسخ به این سوال اینکه با تیمی کره‌ای قرارداد بسته‌ است و آیا پایان لیگ ملت‌ها به معنای پایان حضورش در تیم ایران است، بیان کرد: امیدوارم بتوانیم سهمیه المپیک را کسب کنیم. این یک‌ رویا نیست. می‌توانیم به آن دست پیدا کنیم. کره هم یک‌ ماجراجویی جدید است و امیدوارم بعد از المپیک باشد.

لیستی داریم که می‌تواند تغییر کند

پائز درباره اینکه ممکن است فرد دیگری به فهرست تیم ملی اضافه شود، گفت: لیست می‌تواند بعد از هفته اول و دوم تغییرات داشته باشد. به بازیکنان و استعدادهای جوان اشاره می‌شود که در اردو حضور دارند اما در شرایط مسابقه فشار وجود دارد. ما لیستی داریم که می‌تواند تغییر کند. در پست پاسور بازیکن جوان و باتجربه داریم اما به تجربه هم نیاز داریم. یک فاکتور مهم دیگر آمادگی جسمانی بازیکن و تطبیق با کادر فنی است و الان نمی‌توان گفت تغییری در این پست خواهیم داشت یا نه. در این سه روز اطلاعات بیشتری به دست آورده‌ام و وقتی کادر کامل‌تر شود ارزیابی بیشتری خواهیم داشت.

حس جنگندگی آرژانتینی از زمان ولاسکو باقی مانده است

او در پاسخ به این سوال که برای آمدن به ایران با چه مربیانی مشورت کرده‌ است، گفت: همه مربیانی را که قبلا اینجا بوده‌اند، نمی‌شناسم اما آقایان الکنو، ولاسکو، کولاکوویچ و یک بدنساز را که اینجا بوده‌ است، می‌شناسم اما با کسی مستقیما جلسه نداشته‌ام. بیشتر خودم تحقیق کرده‌ام. حس جنگندگی آرژانتینی را در بازیکنان ایران دیدم و حس کردم این موضوع از زمان آقای ولاسکو باقی مانده است. الان در یک برهه تاریخی جدیدی هستیم.

پائز در واکنش به اینکه اولین تجربه مربیگری ملی را پیش رو دارد و این چالش چگونه است، بیان کرد: من سرمربی تیم ملی والیبال زنان فرانسه هم بوده‌ام ولی الان اعتماد به نفس کامل دارم.

او در پاسخ به این سوال که آیا به فدراسیون والیبال ایران قول صعود به المپیک را داده‌ است، بیان کرد: در ورزش کسی نمی‌تواند قول بدهد. ما انسان هستیم و نمی‌توانیم قول بدهیم. قول دادم تمام تلاشم را بکنم و تمام توانم را بگذارم.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران در پاسخ به این سوال که شانس کمی برای صعود به المپیک وجود دارد اما در این زمینه بزرگنمایی می‌شود آیا این موضوع فشار مضاعفی به بازیکنان نمی‌آورد، گفت: مهم این است که همه کنار هم کار کنیم تا نتایج خوبی را کسب کنیم. اگر هم نشد قطعا حریفمان از ما بهتر بوده است. فاکتوری که خیلی مهم است عامل ذهنی بازیکنان است که خیلی اهمیت دارد. این بحث هم در مورد والیبال نیست بلکه از فرهنگ ایران نشات می‌گیرد که جنگنده‌اند. کشورهای دیگر هم تلاش می‌کنند و اگر روی ما فشار است روی حریفانمان هم هست اما اگر بازیکنان به این جنگندگی برسند، به هدفشان می‌رسند. می‌دانم بازیکنان ایران روحیه جنگنده‌ای دارند. می‌دانم کیفیت والیبال ایران خوب بوده است و در آینده هم به این شکل خواهد بود.

حضور شبح ولاسکو را احساس نمی‌کنم

او در واکنش به اینکه آیا سایه و فشار نام ولاسکو را در تیم حس نمی‌کند، گفت: در گذشته افراد مختلفی در ایران کار کرده‌اند که برایم قابل احترام‌اند. فلسفه من این است که هیچکس بالاتر یا پایین‌تر از من نیست‌. آقای ولاسکو عملکردی بسیار عالی داشته اما الان وظیفه من این است که کارم را ادامه بدهم. بازیکنان و هواداران ایران خیلی برای آقای ولاسکو احترام قائل‌اند اما حضورش برای من مثل شبح و روحی نشده است که به آن فکر کنم. اگر بازیکنان از او دانشی کسب کرده‌اند از آن استفاده می‌کنیم. ولاسکو، الکنو و غیره در ایران آموزش‌هایی داشته‌اند و الان مهم است که چه کار کنیم. الان به این موضوع فکر نمی‌کنم و مهم این است که الان باید چه بکنیم.

سرمربی تیم ملی درباره اینکه در دوره‌های قبل انتقادهایی از سوی بازیکنان علیه تیم ملی می‌شد، چه برنامه‌ای برای کنترل‌کردن این موضوع دارد، بیان کرد: اگر بخواهیم سهمیه المپیک را کسب کنیم با این شیوه انتقادکردن دستاوردی نخواهیم داشت. اگر کسی با شیوه ما مشکل دارد، نیاید. هدفمان در لیگ ملت‌ها این است که فصل جدیدی را شروع کنیم. زمانش فرارسیده است تا گذشته را کنار بگذاریم. اینکه تاکید می‌کنم فصل جدیدی را شروع کنیم برای این است که درک نمی‌کنم - با توجه به شناختی که از ایران دارم - چرا این تیم در جهانی جوانان قهرمان می‌شود اما در بزرگسالان چنین نتابجی رقم نمی‌خورد. توانایی بازیکنان با جایگاه آنها متناسب نیست. الان در این برهه شاید انتقادکردن وقت تلف‌کردن است الان وقت با هم‌ بودن است. بعد از لیگ ملت‌ها انتقاد کنند. قبل از شروع مسابقات درست نیست؛ مخصوصا الان که‌ زمان زیادی نداریم.

انتقاد، بعد از لیگ ملت‌ها نه حالا

او ادامه داد: مربی‌ای حرفه‌ای هستم و در دنیای حرفه‌ای شاید نتیجه مهم‌تر از شیوه بازی است. اگر ببری می‌گویند مربی خوبی بوده‌ای و این‌ مساله اذیتم نمی‌کند. وقتی این شغل را انتخاب کردم می‌دانستم فشار رسانه و اطرافیان وجود دارد. این فشار را دوست دارم چون باعث پیشرفتم می‌شود. من عاشق فشار هستم.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که آیا حضور موسوی و غفور به تیم ملی کمک نمی‌کرد، گفت: این دو بازیکن کیفیت بالایی دارند اما وقتی بازیکن‌ حس می‌کند آمادگی لازم برای حضور در تیم ندارد، قابل درک است. من با هر دوی آنها پیامکی در ارتباط بودم. هر بازیکنی می‌آید باید ۱۰۰ درصد ذهنش با تیم باشد و من صداقتشان را تحسین می‌کنم. آنها با خودشان و ما صادق بودند و آمادگی لازم را نداشتند. تشکر می‌کنم که صادقانه به ما پاسخ دادند.

پائز با بیان اینکه صعود به المپیک برای هر چهار تیم ماموریت دشواری است، ادامه داد: زمانی که گفتم‌ عاشق فشار هستم یعنی هدف داریم. همیشه فشار باعث می‌شود هیجان در شما بیدار شود و بهتر کار کنید. واقعا اینکه چرا کار در ایران را قبول کردم چون حس کردم کار در این برهه خیلی مهم است. کار ما عشق است و احساس خوشبختی می‌کنم که در والیبال کار می‌کنم. این عشق از هشت‌سالگی در من متولد شد و می‌خواهم این عشق را به بازیکنانم منتقل کنم. کار و مسئولیتم این است که این عشق را به بازیکنانم منتقل و آنها را برای بازی آماده کنم.

فشار، هیجان را در شما بیدار می‌کند

او درباره اینکه تیم ملی در حال حاضر و در نبود ستاره‌ها تجربه لازم برای حضور در لیگ ملت‌ها را دارد یا خیر، بیان کرد: نمی‌گویم‌ ستاره اهمیت ندارد بلکه تعریفم از ستاره مهم است. شاید ستاره را در قالب تیمی بیان می‌کنم. اینکه چه نتایجی کسب شده است، اینکه چه بازیکنی باعث شده هم‌تیمی‌هایش چه عملکردی داشته باشند و آنها را بالا بکشد. ستاره کسی نیست که قرارداد و پول بالاتری بگیرد. ما به چنین ستاره‌ای نیاز نداریم‌. ستاره کسی نیست که رسانه‌ها بیشتر به او توجه می‌کنند. ما باید ارزش‌های بهتری در تیم ملی ایجاد کنیم که بازیکنان برای مردم‌شان دستاورد مثبتی داشته باشند. ما به تعریف ارزش‌های واقعی نیاز داریم که ۱۰۰ درصد توان توصیفش را داشته باشند و افرادی که این ویژگی‌ها را داشته باشند باید به ما کمک کنند و با ما باشند.

سرمربی تیم ملی در پایان این نشست خبری گفت: خوشحالم که اینجا هستم که عشقی که داریم را با هم به اشتراک می‌گذاریم. قرار نیست همیشه نظراتمان با هم یکی باشد اما راه پیشرفت همین است که همراه با هم پیش برویم؛ هر چند نظراتمان یکی نباشد.

موسوی و غفور با هماهنگی پائز نیامدند و حاشیه‌ای نبود

وحید مرادی در پایان این نشست خبری گفت: هر چند گاهی سوالات حاشیه‌ای بود ولی اقای پائز تاکید کرد برویم بجنگیم. ما زمان مهمی را از دست داده‌ایم ولی گذشته‌ها گذشته و امروز باید به آینده و مقطع حساس کنونی توجه کنیم. آقای پائز امروز کنار تیم ملی است. نیاز است ۸۰ میلیون ایرانی یا عاشقان والیبال حمایت معنوی کنند. این رفتار یک رفتار هوشمندانه است. الان موقع انتقاد و غلط‌گرفتن نیست که چرا فلانی هست یا فلانی نیست. تیم ملی والیبال منوط به حضور یک یا دو نفر نیست. بازیکنانی که گفتید بسیار غیرتمندند و در یک تعامل با قدراسیون و آقای پائز خواستند در این مقطع در تیم ملی نباشند. این بحث حاشیه‌ای نداشت. تقاضای من این است حمایت کنید از تیم ملی و از حاشیه پرهیز کنیم تا تیم ملی با روحیه بالا در مسابقات حضور پیدا کند. عامل پیروزی در این مسابقات ذهن برنده است.

انتهای پیام

لینک خبر

لینک های ویژه


گوناگون

بهترین تعمیرگاه بنز در تهران

امداد خودرو مرودشت

امداد خودرو استان مرکزی


آخرین اخبار


ایرنا : فیلم| گل تساوی مس رفسنجان به سپاهان اصفهان

مهر : کرملین راز تشدید عامدانه تنش‌ها پیرامون اوکراین را تشریح کرد

صدا و سیما : ادامه تظاهرات حمایت از غزه در شهر‌های مختلف جهان

ایسنا : پوست‌اندازی در مجلس دوازدهم؛ ۱۶۶ نماینده از قطار بهارستان جاماندند

ایسنا : پایگاه صهیونیستی «رامون» هدف حمله مقاومت عراق قرار گرفت

مهر : نیروگاه برق ۱۸۳ مگاواتی آلومینیوم المهدی

ایرنا : استاندار: روابط عمومی‌های قزوین برای جلب اعتماد بیشتر مردم تلاش کنند

ایسنا : راه‌اندازی واحدهای پرواربندی برای حل مشکل گوشت قرمز در حال پیگیری است

ایلنا : آمادگی برای تغییرات در راستای کاهش تولید دی اکسید کربن/ تاثیر دیجیتال بر بهره وری صنعت نفت و گاز

مهر : انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرمانشاه

مهر : جشن بزرگ دخترانه گلارام در همدان 

ایرنا : انتقاد شدید جهاد اسلامی؛ از مسوولیت آمریکا در جنایات غزه تا سکوت مشکوک کشورهای عربی

مهر : تخریب ۴ ساخت و ساز غیرمجاز در محوطه باستانی شهر ارجان بهبهان

مهر : کشف ۲۵ فقره سرقت در همدان

مهر : ایده‌های خوبی توسط نخبگان برای حل مشکلات خوزستان ارائه می‌شود

مهر : ضرورت حمایت و ساماندهی فعالیت تاکسیرانان

مهر : عملیات اتصال آب چاه‌های اراضی گنج تپه به شبکه توزیع شهر بهار

مهر : آتش سوزی در جنگل‌های کرخه مهار شد

ایسنا : قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با جدیت دنبال می‌شود

مهر : هشدار نارنجی تندباد در خوزستان صادر شد

تسنیم : معاریو: احتمال تمرد نظامیان اسرائیلی در غزه وجود دارد

ایلنا : ویدیو: گل دوم پرسپولیس به هوادار توسط عیسی آل کثیر

ایرنا : پیشنهادهایی برای معرفی مفاخر فرهنگی؛ از ایجاد سکو تا طراحی بازی رایانه‌ای 

ایرنا : ادعای نماینده دموکرات مجلس آمریکا: روابط ایالات متحده و اسرائیل «آهنین» است

مهر : جشن روز دختر به همت تبلیغات اسلامی استان ایلام

صدا و سیما : شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه در حدود ۳۵ هزار نفر

مهر : ۳۰ خانه هلال در گلستان افتتاح شد

مهر : بانوی قهرمان آسیا مورد استقبال مردم و مسوولان گناباد قرار گرفت

ایسنا : ویدیو/ دبل آلکثیر مقابل هوادار

ایسنا : نقش ویژه تحولات دیجیتال بر بهره‌وری و پایداری صنعت نفت وگاز

صدا و سیما : عرضه آب‌های بسته بندی زیر نظر مستمر استاندارد

ایسنا : مرگ ۵۶ تن در حوادث رانندگی هفته گذشته/غرق شدگی ۱۶ نفر

مهر : امضای قرارداد حفاری ۲۴ حلقه چاه افزایش تولید در میدان یادآوران

مهر : حملات جدید مقاومت به نظامیان صهیونیست در غزه+فیلم

تسنیم : اولین تصاویر از عموپورنگ در سریال جدیدش

ایسنا : صادرات مرغ و تخم مرغ به خراسان جنوبی تفویض اختیار شود

ایسنا : از کشف سیاره تحت فشار تا ساخت قطار روی ماه!

ایرنا : گریز مس از شکست خانگی/ سومی سپاهان به خطر افتاد

ایرنا : امام جمعه اراک: تقویت باورهای دینی دانش آموزان رسالت خطیر معلمان است

مهر : بررسی اجرای طرح آمایش سرزمینی ورزش کشور در استان تهران

مهر : بارش موج های جدید از فردا؛ هشدار تشدید بارش ها تا یکشنبه هفته آتی

مهر : موج بارش‌های جدید از فردا؛ هشدار تشدید بارش‌ها تا یکشنبه هفته آتی

مهر : آیین تشییع پدر شهیدان محسن و مهدی نعمت‌الهی فردا برگزار می‌شود

ایرنا : صهیونیست‌های خشمگین خواستار انحلال کابینه نتانیاهو شدند + فیلم

ایرنا : صهیونیست‌های خشمگین خواستار انحلال کابینه نتانیاهو شدند

تسنیم : تبریز؛ میزبان آخرین اردوی تیم ملی هاکی سالنی

ایسنا : دبیرکل مجمع تقریب با نماینده ولی‌فقیه در نجف اشرف دیدار و گفت‌وگو کرد

ایرنا : حمله موشکی مقاومت عراق به پایگاه هوایی «رامون» در اراضی اشغالی

مهر : توقف سپاهان برابر مس/ «مورایس» حریف «نویدکیا» نشد

Loader

در حال دریافت و بارگذاری جدیدترین اخبار

... لطفا چند ثانیه منتظر بمانید