دومین جشنواره «عروسک خونه» پایان یافت/ تجلیل از حسن دادشکر و عادل بزدوده

دومین جشنواره «عروسک خونه» پایان یافت/ تجلیل از حسن دادشکر و عادل بزدوده

معاون سیما در آیین اختتامیه دومین جشنواره عروسکی «عروسک خونه» تاکید کرد: امروز رویداد مهمی را برگزار کردیم امیدواریم که بتوانیم در آینده به شکل بین المللی آن را برگزار کنیم.

به گزارش ایسنا، آیین اختتامیه دومین جشنواره عروسک خونه با حضور معاون سیما، مدیر شبکه کودک، مدیران صداوسیما و تعدادی از هنرمندان شامگاه شنبه، ۸ اردیبهشت ماه در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

مریم سعادت، رضا فیاضی، مهدی صبایی، احسان مهدی، محمد بحرانی، هومن حاجی عبداللهی، ساقی زینتی، ناصر دادشکر، عادل بزدوده و محمد لقمانیان از جمله هنرمندانی بودند در مراسم حضور داشتند.

این مراسم که با نمایش عروسکی و موسیقی آغاز شد با اجرای حامد مدرس و فاطمه امینی همراه بود.

محسن برمهانی، معاون سیما در سخنانی به اهمیت برگزاری این جشنواره عروسکی اشاره و خاطرنشان کرد: ابتدا تشکر می‌کنم از همه کسانی که این رویداد را برای دومین سال برگزار کردند. این اتفاق، اتفاق مهمی است در دوره‌ای که تولید محصولات برای کودکان و نوجوانان بیشتر به حوزه انیمیشن و کارتون روی آورده و خیلی جاها کار عروسکی فراموش شده است بنابراین گرفتن زیر بغل گونه عروسکی کار بسیار بزرگی است.

وی تاکید کرد: جشنواره «عروسک خونه» رویدادی است که در دومین سال برگزاری اس ۲۰ میلیون نفر به آن رای دادند و من در همین جا از همه آن‌هایی که ما را همراهی کردند تشکر می کنم که آنقدر خوب توانستند مخاطبان و بچه‌ها را به میدان بیاورند. امیدواریم در سال‌های آینده این اتفاق با شکوه‌تر و با ابعاد بزرگتر برگزار شود. خیلی امید داریم که حتی بتوانیم روزی این رویداد را به شکل بین المللی برگزار کنیم چون هم فضا داریم و هم خلا آنرا داریم.

برمهانی در پایان اعلام کرد: آقای جبلی، رئیس سازمان صداوسیما قرار بود حتماً در این مراسم شرکت کنند اما به خاطر پیش‌آمدی نتوانست و بنده از جانب ایشان حضور پیدا کردم و بابت حضور تک تک شما تشکر می‌کنم.

در ادامه محمدصادق باطنی، مدیر شبکه کودک سخنش را با خوش آمدگویی به کودکان آغاز کرد و گفت: امروز به خانه خودتان آمدید، خوش آمدید. خوشحالم که به اینجا آمدید. عروسک‌ها یکی از زبان‌های مشترک همه ما هستند و جایشان در تلویزیون است البته که مدتی کمرنگ شده بود و تمام تلاش همکارانمان که زحمت کشیدند همین یک کار بود و آن هم برگرداندن همین عروسک‌ها به تلویزیون.

مدیر شبکه کودک خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله که عروسک خانه بتواند با قدرت مسیرش را ادامه بدهد. من تشکر می‌کنم از مرکز سیمرغ جناب آقای اکبرشاهی عزیز بابت حمایت‌های بی‌دریغشان، همچنین از مجموعه شاد ممنونم که با تمام توان در کنار ما ایستاد، از دکتر علامتی عزیز ممنونم که ما را همراهی کردند. امیدواریم از این پس با قدرت بتوانیم به وظیفه خودمان عمل کنیم.

در بخشی دیگر ناصر دادشکر، کارگردان، نویسنده و بازیگر باسابقه در سخنانی بیان کرد: از برگزاری این مراسم بسیار خوشحالم و از تمام عزیزانی که زحمت کشیدند تشکر می کنم. آن چیزی که من برای نسل آینده انجام دادم چیزی جز وظیفه نبوده. من از سال ۱۳۵۰ تنها با دیدن یک نمایش عاشق کار کودک شدم و پس از دوران دانشجویی این راه را ادامه دادم به امید اینکه نسل هایی را برای کشورم تربیت کرده باشم.

این هنرمند پیشکسوت تاکید کرد: تئاتر و نمایش کودک فقط پدیده سرگرمی نیستند. در اینجا وظیفه خودم می دانم که اشاره کنم ما در سطح کشورمان کارهای زیادی مثل کار کودک داریم. در اینجا می خواهم یک سوال بپرسم و آن این است که این جیغ، دست و هورا کشیدن بچه ها ما را به کجا می رساند؟ چرا همه مثل هم کار می کنیم؟! و خلاقیت هنری در کارها نیست. با جیغ و هورا و تشویق فقط احساسات خالی می شود همین. لذا پیشنهاد می کنم به عنوان یک علاقه مند و کسی که عمرش را در این راه گذاشته است، از مسئولین می خواهم که برای این فرمول جیغ و هورای شبکه کودک یک فکری کنند.

دادشکر در پایان سخنانش اظهار کرد: من فقط خدمتگزار بچه‌های ایرانم و همین جا از تلویزیون و مسئولان عروسک خانه تلویزیون و عروسک خانه صنفی نمایشگران و تمام همکاران و پیشکسوتان و اساتید عزیز برای برگزاری چنین جشنواره ای به سهم خودم تشکر می کنم. ما نسلی بودیم که جز خدمت به فرهنگ و هنر کار دیگری نکردیم.

در ادامه از مریم سعادت خواسته شد تا خاطره از همکاری‌اش با عادل بزدوده تعریف کند.

مریم سعادت، هنرمند باسابقه عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون کشورمان گفت: اگر از قبل به من اطلاع می دادید حتما خاطره آماده می کردم چون الان هرچه فکر می کنم می بینم چیزی نداریم جز اینکه ما بیشمار باهم همکاری کردیم که همه اش خاطره است. چیزی یادم نمی آید جز یک رفاقت ۳۰_۴۰ ساله.

در ادامه عادل بزدوده،  در سخنانی کوتاه اینگونه بیان کرد: تشکر می کنم از همراهی همه دوستان برای برگزاری این مراسم. حرفی ندارم جز اینکه بگویم اگر به من فوم، اسفنج و ... بدهند می نشینم و عروسک می سازم چون من کارم عروسک است. می خواهم یک خاطره از زی زی گولو تعریف کنم. یادم است وقتی ما در حال ساخت این کار بودیم و مشغول اولین سکانس های کار بودیم تنها کسی که با اولین پلان ها توانست به راحتی بگوید «زی زی گولو آسی پاسی دراکولا تا به تا» مانی عزیز همان کودک ۸ ساله بود و این خیلی برایمان عجیب بود.

در بخشی از مراسم محمد لقمانیان، عروسک گردان و صداپیشه به اهمیت هنر عروسک گردانی اشاره کرد و نمایش کوتاهی با یک عروسک برای حضار اجرا کرد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم از ناصر دادشکر و عادل بزدوده تقدیر و تشکر شد.

در بخش طراحی و ساخت عروسک از فاطمه رئوفی برای نمایش «خرگوشک و رودخانه» تقدیر و تندیس این بخش به سیده معصومه زیوری برای نمایش «راز» اهدا شد.

در بخش طراحی هنری، از حدیثه مرادی برای نمایش «مترسک و آدم برفی» و مهری فربدزاده برای «خورشید خانم کجایی» تقدیر و تندیس این بخش به رعنا گرشاسبی نمایش «شازده کوچولو» اهدا شد.

در بخش صداپیشگی، از میترا مرادی برای نمایش «کفشدوزک بداخلاق» و میثم میثاقی و سعید تاجیک برای نمایش «امانت‌فروشی آمیرزا» تقدیر و تندیس این بخش به سهیلا میرزاخانی برای نمایش «مورچه‌های بامزه» اهدا شد.

در بخش عروسک‌گردانی از قاسم انصاری برای نمایش «آدم‌های بافرهنگ» تقدیر و تندیس این بخش به صبا ملایی، مبینا رضایی، ریحانه کیخواه، یسنا ملایی و ستایش ساسولی برای نمایش «جادوی مهربانی» اهدا شد.

در بخش نمایشنامه از سید حسین فدایی حسین برای نمایش «خرگوشک و رودخانه» تقدیر و تندیس این بخش به فاطمه موسوی ثابت برای نمایش «جادوی مهربانی» اهدا شد.

در بخش کارگردانی نیز از نمایش‌های «خرگوشک و رودخانه» به کارگردانی زهرا طباطبایی و «کی از همه پر زورتره» به کارگردانی عفت سخائیان تقدیر شد و تندیس این بخش به نمایش «جادوی مهربانی» به کارگردانی فاطمه موسوی ثابت اهدا شد..

در ادامه از نمایش «سرزمین» برای همبستگی خانوادگی و گروهی، از نمایش «دو دریچه» برای خلاقیت و انتقال معنا، از نمایش «پهلوان کچل» به خاطر توجه به فرهنگ و ارزش‌های بومی، برای استعداد بداهه پردازی و طنز از نمایش «بی بی نبات و قندک» تقدیر شد.

در بخش برگزیده آرای مردمی از نمایش سوم «کفشدوزک بداخلاق» و در رتبه دوم از نمایش «کی بود کی بود من نبودم» تقدیر شد. همچنین جایزه اصلی این بخش به نمایش «هاجر عروسی داره» اهدا شد.

در بخشی از مراسم بخش هایی از آثار تلویزیونی قدیمی عروسکی با بازی بازیگران مطرح برای حاضران در قالب میان برنامه پخش شد. همچنین صدای فاطمه معتمدآریا، هنرمند سینما و تلویزیون برای حاضران پخش شد که از همکاری اش با ناصر دادشکر گفت و او را استاد خودش خطاب کرد.

انتهای پیام

لینک خبر

لینک های ویژه


گوناگون

بهترین تعمیرگاه بنز در تهران

امداد خودرو مرودشت

امداد خودرو استان مرکزی


آخرین اخبار


مهر : دانشگاه‌های اسپانیا روابط با دانشگاه‌های اسرائیلی را قطع کردند

ایلنا : ویدیو: گل اول رم به لورکوزن توسط پارادس

مهر : روستاهای بالای۲۰خانوار آذربایجان غربی از نعمت گاز برخوردارمی شوند

ایرنا : غرفه های دائمی محصولات تولیدی گیلان در ورودی شهرها برپا می شود

ایرنا : فینالیست‌های پسران اسکواش‌باز جام گرگان جونیور مشخص شدند

ایرنا : منطقه آزاد ارس مجوز واردات ناوگان حمل و نقل عمومی گرفت

مهر : ترس خانواده‌ها از فرزندآوری باید از بین برود

ایلنا : مذاکره برای اجرای ۳۰۰ میلیون دلار پروژه پژوهشی با شرکت های خارجی

مهر : وعده صادق نمایش قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح بود

ایرنا : پیروزی سخت النصر با گلزنی رونالدو

ایرنا : العربی الجدید: هیات‌های حماس و اسرائیل بدون توافق قاهره را ترک کردند

مهر : پایگاه اسرائیلی «الیفالط»؛ جدیدترین هدف مقاومت اسلامی عراق

ایرنا : تصادف رانندگی در جاده شازند سه کشته برجا گذاشت

تسنیم : ارسال محموله جدید تسلیحات آمریکا به اوکراین

مهر : بسته تشویقی توسعه نوسازی بافت‌های فرسوده شهر اهواز تصویب شد

مهر : ۲ هزار واحد به ظرفیت پروژه‌های نهضت ملی مسکن دزفول اضافه شد

مهر : آمادگی کرمانشاه برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی در دور دوم

تسنیم : دو طرح بزرگ کشوری در دستور کار وزارت ورزش

ایسنا : ایران آماده ادامه کار و تعامل با اروپا است

تسنیم : 87 مصوبه جدید در سفر دور دوم رئیس جمهور به قم

ایرنا : پیام تسلیت وزیر ورزش در پی درگذشت قهرمان پارادوومیدانی جهان

مهر : پرورش نسل باید در کشور باقی بماند / فرزند را نمی‌توان وارد کرد

ایرنا : فیلم | ضرغامی: پروژه گردشگری برای مسیر رودخانه زاینده‌رود در چهارمحال و بختیاری تعریف شود

مهر : دستگیری قاتل فراری با همکاری پلیس اصفهان

تسنیم : تظاهرات گسترده در تل آویو

مهر : سارقان احشام در دشتستان دستگیر شدند

مهر : بیش از ۱۵ کیلوگرم حشیش در بوشهر کشف شد

ایسنا : مردم با ساماندهی آورده‌ی خود در نهضت ملی مسکن، سریعتر صاحب‌خانه می‌شوند

صدا و سیما : انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک برگزار می شود

ایسنا : روز دوم نمایشگاه کتاب؛ برخی راضی، برخی ناراضی!

ایسنا : خبرنگار ایسنا به‌عنوان «دختر برتر استان قم» انتخاب شد

تسنیم : مقاومت عراق از 2 عملیات علیه رژیم اسرائیل خبر داد

ایسنا : برای تحقق شعار سال منتظر بخشنامه‌ها نباشید

مهر : شب وداع با شهید مهدی مزرئی نوده

ایسنا : نجات مصدوم از مرگ حتمی در ارتفاعات حاج ابراهیم پیرانشهر

ایرنا : پایان مرحله دوم انتخابی تیم ملی اسکیت سرعت

ایسنا : از رفتن به مناطق گردشگری تربت‌حیدریه پرهیز کنید

تسنیم : عکسی جدید از رهبر معظم انقلاب در کتابخانه شخصی‌شان

مهر : خروج و ورود اسب به خمینی شهر ممنوع شد

ایسنا : پیام تسلیت وزیر ورزش و جوانان در پی درگذشت قهرمان جهان و پاراآسیایی هانگژو

ایسنا : شکست استقلال ملاثانی در هفته سی‌ام لیگ یک کشور

ایسنا : مالزی: تنها تحریم‌های سازمان ملل را به رسمیت می‌شناسیم

ایسنا : پنج‌شنبه سخت برای صهیونیست‌ها؛ حمله‌ دیگر مقاومت عراق به مواضع صهیونیستی

ایسنا : اختصاص بیش از ۵ میلیارد اعتبار برای سالن‌های ورزشی رزن

ایسنا : جستجوگر سیارات فرا خورشیدی ناسا به زندگی برگشت

مهر : کنشگران فرهنگی و اجتماعی گفتمان فرزندآوری را ترویج دهند

مهر : انتقاد رییس جمهور از عدم آزادسازی زمین موسسات فرهنگی در قم

مهر : انتقاد رییس جمهور از عدم آزادسازی زمین برخی موسسات فرهنگی در قم

تسنیم : قطر یورش صهیونیست‌ها به ساختمان «آنروا» را محکوم کرد

Loader

در حال دریافت و بارگذاری جدیدترین اخبار

... لطفا چند ثانیه منتظر بمانید