رئیسی در آیین گشایش نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران:

تحریم ها با اراده پولادین مردم ایران هرگز به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۳۷۷۵

رئیس‌جمهور گفت: نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران نشاندهنده آن است که جمهوری اسلامی ایران تحریم ناپذیر است، هرگز تحریم ها با اراده پولادین مردم این سامان به نتیجه نرسیده و بعد از این هم نخواهد رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در آیین گشایش نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران گفت: تولیدکنندگان صادر کنندگان و بازرگانان شود و موجب ارتقاء اقتصادی در کشور و منطقه برای همه جهان باشد این نمایشگاه نشاندهنده آن است که ایران تحریم ناپذیر است، هرگز تحریم ها با اراده پولادین مردم این سامان به نتیجه نرسیده و بعد از این هم نخواهد رسید.

وی با بیان اینکه راه‌های شیطانی منزی کردن ایران به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید، گفت: این نمایشگاه نشان دهنده آن است که  کشور ایران با ذخایر مادی و معنوی و نیروی انسانی کارآمد و با اراده و با ابتکارات و خلاقیت ها و بهره مندی از فناوری های نوین می‌تواند در عرصه های مختلف برای دنیا نوآوری هایی را داشته باشد و به جهان عرضه کند. این نمایشگاه رونمایی از آنچه به دست جوانان عزیزمان رقم خورده است و تهدید ها و تحریم ها را به فرصت ها تبدیل کرده است. ترجمان این نماشگاه و رویداد بزرگ اقتصادی  و تجاری و صادراتی آن  است که ما توانسته ایم و باز هم می توانیم.

رئیس‌جمهور یادآور شد: آقایان و خانم های گرامی خداوند متعال امکانات و ظرفیت های بسیاری را در اقلیم های مختلف و برای جامعه بشری قرار داده ست او عادل است به عدالت آنچه برای بشر نیاز است را تامین کرده و در دسترس بشر قرار داده و اگر آحاد بشر به خاطر زیاده‌خواهی و سلطه‌طلبی اقداماتی در جهت محروم کردن کشورها از منابع و ظرفیت‌ها حرکت نکنند و ظلم به بشریت و طبیعت نکنند خداوند این امکانات را عادلانه در اختیار آحاد بشر قرار داده است و می توان با همفکری نیاز بشر را مرتفع کرد و او را به نقطه کمال رساند.

وی افزود: اما جریان تحریم ها از نمادهای ظلم به ملت هاست نه ظلم به یک ملت به همه ملت‌ها. اگر ملتی را با ایجاد تنگنا و محدودیت بخواهیم از رسیدن به نقطه های هدف و دستیابی به امکانات محروم کنیم، این ظلم به یک اقلیم نیست ظلم به همه ملت‌هاست این اقدام نوعی جنگ است نه جنگ نظامی جنگی که می‌خواهد با این روش و ابزار، ملتی را از آنچه می تواند به آن دستیابی پیدا کند، محروم کند.

رئیسی با بیان اینکه در جنگ اراده ها ملت ایران با توکل به خدا و داشته های خود توانسته تحریم ها را پشت سر بگذارد، گفت: به نحوی که نه ما سخنگوی کاخ سفید می‌گوید فشارهای حداکثری به ایران مفتضحانه شکست خورده است. چه کسی آنها را شکست داد؟ ملت ایران، کارفرمایان کارگران پرتلاش و مهندسان و افسران و سربازان این جبهه که در خط مقدم قرار دارند. برای شکست آمریکا و دشمنان ایران عزیز این افسران و سربازان در جبهه و خط مقدم مواجهه با دشمن توانستند در عرصه اقتصادی و تولید و فناوری کشور را پیشرفت دهند.

وی گفت: اجازه دهید از جمهوری اسلامی به عنوان کشور پیشرفته و فن آور یاد کنم. ما برای فعالیت اقتصادی و برای جلوگیری از خام فروشی و صادرات مواد اولیه نیازمند زنجیره کامل هستیم. در تولید این زنجیزه کامل، این زنجیره علاوه بر اشتغال و ایجاد ارزش افزده می‌تواند در مراحل مختلف پایین دستی و بالادستی تولید را کامل کند. این امکان کاملا در تولید وجود دارد هم از نظر مواد اولیه و هم علم دانش و هم نیروی کارآمدی که بتواند با نوآوری نیازهای امروز را به مردم ما و منطقه و آنها که این محصول را می‌خواهند، عرضه کند.

رئیس جمهور بیان کرد: تولید کشاورزی نیاز به نقشه راه دارد، تولیدات صنعتی نیاز به نقشه راه دارد. ما در این نمایشگاه صنایع کشاورزی، شیلات، صنایع دستی و گردشگری و صنایع مختلفی که در این نمایشگاه رونمایی می‌شود به الحمدالله جمهوری اسلامی از آن بهره‌مند است. این تنها نمایشگاه نیست، در کنارش مذاکره و دستاورد هم هستو امیداورم ما بتوانیم گام‌های بلندی را طی کرده باشیم.

رئیسی عنوان کرد: ما امکان و ظرفیت بسیار داریم و باید این ظرفیت‌ها و امکانات از قوه به فعل دربیاید، این که تصور شود علم و فناوری در اختیار یک عده است که فقط آن‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند، این نگاه درست نیست. باید این نگاه باشد که فقط فناوری در اختیار غرب باشد و در منطقه ما پیدا نشود و اگر هم پیدا شود سلطه‌گری خود را ادامه دهد، اما به لطف خداوند این دانش و فناوری بومی شده است و اگر بخواهند حتی با ترور دانشمندمان ما آن را از ما بگیرند، دیگر امکان پذیر نخواهد بود چون این دانش در کشور ما بومی شده است.

وی خاطرنشان کرد: تصور نکنند اگر دو دانشمند و چند متخصص را تحت فشار قرار بدهند می توانند ما را از دستیابی به فناوری نوین بازدارند آنجا که فشار دشمن است که ما به فناوری دست پیدا نکنیم ما بیشترین موفقیت را داشته ایم. به طور مثال بیشترین فشار روی ما در صنایع هسته ای و نظامی بود که ما پیشرفت کردیم و ما بیشترین پیشرفت را در صنایع هسته ای و نظامی داشته‌ایم. البته که در دکترین ما به هیچ عنوان دستیابی به سلاح هسته‌ای وجود ندارد نه به خاطر تحریم‌های بین المللی و آژانس امام المسلمین و مرجع ما فتوا دادند که این ممنوع است و علی‌القاعده در تولید سلاح هسته‌ای و در دکترین ما نخواهد بود ولی در بسیاری صنایع در دستور کار ما خواهد بود.

رئیسی افزود: علیرغم خواست نظام سلطه امروز کشورهای جهان می توانند به صورتی مستقل و خودکفا روی پای خودشان بایستند،  و با ابتکار و خلاقیت و برای ملت خود و جهان موثر باشند نظام سلطه با همه توطئه و شیطنت‌ها نمی‌تواند ملت های مصمم کشورها مستقل را از خودکفایی بازدارد.

رئیس جمهور گفت: قدرت نظامی می‌تواند بازدارندگی داشته باشد اما قدرت تولید و صادرات از توان نظامی کمتر نیست. آنچه می تواند یک کشور را در کنار تولید قدرت نظامی، قدرتمند کند قدرت تولید و اقتصاد و توانایی برای صادرات است. امروز شما در جایگاه تولید قدرت قرار دارید و تولیدکنندگان با صادرات برتر خود برای کشور تولید قدرت می کنند.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه در واقع رونمایی از ارتباط دولت ها با هم ،ارتباط مردم با یکدیگر و بخش خصوصی است.  پس این رونمایی‌ها ارتباط دولت‌ها و مردم را رقم می زند و در این نمایشگاه هر دو ارتباط می تواند به صورت برجسته ای صورت گیرد و موجب امیدآفرینی برای ملت ما و منطقه خواهد بود و ایجاد امید می کند که ما توانایی انجام کارهای بزرگ را داریم.

رئیسی یادآور شد:‌ ایران اسلامی با جایگاهی که دارد خط ترانزیتی دریای خزر را دارد خلیج فارس دریای عمان و اقیانوس هند را داریم خط ترانزیتی به صرفه و مطمئن و با زمان بسیار محدود می تواند زمینه ای برای حمل و نقل و جابه جایی کالا باشد که خداوند این امکان را برای این کشور قرار داده است. دومین نکته تجارت با ارزهای ملی است که امروز در جهان این مطرح است در اتحادیه شانگهای و بریکس و اوراسیا و بخش های مختلف اقتصادی و منطقه ای روسای کشورهای مختلف تجارت با ارزهای ملی را مطرح می‌کنند و باید این مساله توسعه پیدا کند.

وی عنوان کرد: یکی از توانایی‌های امروز ایران صدور خدمات فنی و مهندسی است و به کشور قوتی داده که نیروهای ما می توانند کارهای بزرگی در کشورهای دیگر کنند در بیش از ۲۰ کشور کارهای بزرگی به دست مهندسان ایران انجام می شود.

از آقای وزیر صنعت و همکارانم در وزارت خارجه تشکر می کنم اینکه دفاتر بازرگانی را به ۶۰ مرکز رساندید، بسیار مناسب و قابل تقدیر است یکی از مشکلات ما برای بازرگانان عدم آشنایی با ظرفیت های ایران است حتما باید آشنایی پیدا شود و این مراکز بازرگانی می‌توانند این کار را انجام دهند امیدواریم این همکاری بین کشورهای منطقه و جهان بتواند گشایشی برای تولید و اقتصاد و صادرات در این منطقه و جهان ایجاد کند و از خداوند می خواهم این نشست منشا برکات برای ایران و منطقه باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
لینک خبر

لینک های ویژه


گوناگون

بهترین تعمیرگاه بنز در تهران

امداد خودرو مرودشت

امداد خودرو استان مرکزی


آخرین اخبار


تسنیم : جزئیات اعزام زائران کردستانی به سالگرد ارتحال امام (ره)

ایسنا : قیمت ماهی در بندرانزلی چطور محاسبه می‌شود؟

ایرنا : استاندار مازندران: خیران مدرسه‌ساز مروج فرهنگ مشارکت اجتماعی هستند

ایسنا : مدیران مکلفند به مسائل و مشکلات حوزه ایثارگران توجه کنند

مهر : پاتوق‌های دخترانه به همت کانون‌های مساجد در اردبیل تشکیل می‌شود

ایرنا : بازدید وزیر بهداشت از مرکز در حال ساخت جامع سرطان قم

ایسنا : برگزاری رویدادی برای حمایت از طرح‌های توسعه اقتصاد دریاپایه

ایسنا : پروژه پایگاه امدادرسانی «انجیلاق» قزوین معین امدادی غرب کشور است

تسنیم : صالحی‌امیری‌ها چگونه جامعه را وارد سیاه چاله می‌کنند؟

مهر : شریعت اسلامی از زنان صیانت می کند

تسنیم : برگزاری جشن بزرگداشت مقام معلم با عنوان "سپاس معلم" در یزد

ایرنا : انتقادها، سردار را به مرکز تعویض پلاک کرمان کشاند

ایسنا : جمع آوری و تصفیه ۹۰۰لیتر در ثانیه فاضلاب همدان

ایسنا : صید ماهی بدون پروانه در آستارا ممنوع

تسنیم : تزریق 3.9 میلیون فرآورده خونی به بیماران در سال 1402

ایرنا : جلسه اضطراری سوناک با روسای دانشگاه‌های انگلیس درباره اعتراضات ضداسرائیلی

ایسنا : دستورات لازم بابت حل مشکلات و کمبودهای شهرستان کهک و بخش فردو

تسنیم : بهره‌برداری از 8 میلیارد دلار پروژه نفتی در 1403

ایرنا : صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای ۶ استان

ایسنا : دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به کردستان دارد 

ایرنا : فرمانده نیروی‌زمینی ارتش: عملیات انسداد مرزهای شرقی کشور غرورآفرین است

ایرنا : «مانوین» سقفی برای دورهمی شبکه سازی صنایع خلاق است

ایسنا : سیلاب ۱۰ راه روستایی کلات را مسدود کرد/آب‌رسانی سیار به برخی روستاها آغاز شده است

ایرنا : تعهد خیران مدرسه‌ساز در دولت سیزدهم به ۱۱۰ هزار میلیارد ریال رسید

مهر : پیاده‌روی خانوادگی به مناسبت دهه کرامت در ایلام برگزار می شود

مهر : بیش از ۱۰۰ تن هیزم و زغال قاچاق کشف شده است

تسنیم : قدردانی دانشجویان غزه از دانشجویان آمریکا و اروپا

ایسنا : بلاروس در دومین مرحله «رزمایش‌های هسته‌ای» روسیه شرکت می‌کند

ایلنا : ۶ فناوری عجیب و متفاوت که شکست خوردند

ایسنا : از ظرفیت‌های مولدسازی در توسعه زیرساخت‌های ورزشی استفادە شود

ایسنا : کدام فیلم‌سازان به مرحله نهایی پیچینگ انجمن سینمای جوان راه یافتند؟

ایسنا : باید خدمت‌رسانی به گردشگران گرداب بن انجام شود

ایرنا : عملیات بازسازی بوستان فلاحت دزفول آغاز شد

مهر : برق جان ۲ کارگر جوان در یزد را گرفت

ایسنا : دیدار رئیسی با خانواده شهیدان زین‌الدین و صداقت

ایسنا : قطعات چینی گوشی جدید هواوی افزایش یافت

ایرنا : شهادت رزمنده حزب‌الله در راه قدس

تسنیم : جوکر باارزش‌ترین بازیکن NBA شد

ایسنا : دنیا به قبل و بعد از عملیات «وعده صادق» تقسیم شده است

صدا و سیما : بازدید رئیس جمهور از پروژه عظیم ۳۰ هزار واحدی مسکن در سایت ۵۶۰ هکتاری قم

مهر : دستگیری سارقان به عنف در پارک کوثر ایلام

مهر : پخش ۲۰ هزار تن آسفالت در معابر کمالشهر

ایسنا : یک قتل ناموسی به «عروسی خون» منجر شده است

ایسنا : چرا سریال حضرت معصومه(س)ساخته نمی‌شود؟

صدا و سیما : دریاچه آزادی میزبان مرحله چهارم و پنجم لیگ آب‌های آرام

تسنیم : "وارفارین" ایرانی به‌زودی وارد بازار می‌شود

صدا و سیما : انتشار راهنمای عملی آزمون‌های نهایی دوره دوم متوسطه نظری

ایلنا : افزایش شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۹۰۴ تن

ایلنا : جامعه‌ای توسعه یافته است که معلمان آن در صف اول تکریم قرار گیرند

Loader

در حال دریافت و بارگذاری جدیدترین اخبار

... لطفا چند ثانیه منتظر بمانید