‌مدیرکل تعاون استان خبر داد

‌فعالیت ۲۵۰ تشکل کارگری و کارفرمایی در همدان

‌فعالیت ۲۵۰ تشکل کارگری و کارفرمایی در همدان

ایسنا/همدان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان از افزایش ۹۰۰۰ نفری اشتغال در این استان خبر داد و گفت: ۱۴۸ هزار و ۷۴۲ نفر کارگر در استان همدان وجود دارد که ۹۰۰۰ نفر طی سال گذشته به جامعه کارگری استان اضافه شده است.

 یوسف شعبانی سه‌شنبه ۴ اردیبهشت در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه سال گذشته یکی از سال‌های آرمانی را پشت سر گذاشتیم، اظهار کرد: تعهد اشتغال امسال ۱۷ هزار و ۶۶۹ درنظر گرفته شده این درحالیست که در سال گذشته تعهد استان ۲۰ هزار شغل بود.

وی با اشاره به اینکه ۲۷۲ هزار و ۹۱۳ نفر بیمه‌شده اجباری در استان داریم که در واحدهای تولیدی مشغول به کار هستند، تصریح کرد: اگر در سال ۱۴۰۳ همانند سال گذشته رشد ۹۰۰۰ نفری بیمه‌شدگان اجباری را داشته باشیم، در کیفی‌سازی اشتغال توانستیم گام برداریم.

شعبانی با بیان اینکه ۸۰۹ هزار و ۳۴۴ نفر در استان همدان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۸۰۰ نفر مقرری‌بگیر بیمه بیکاری در استان همدان وجود دارد.

وی با اشاره به وجود ۲۴ هزار و ۲۱۴ واحد مشمول قانون کار در بخش خدمات، کشاورزی و صنعت در استان همدان یادآور شد: ۱۴۴ هزار و ۱۴۳ نفر معادل ۲۶.۵ درصد در بخش کشاورزی، ۱۶۱ هزار و ۵۵۰ نفر معادل ۲۹.۷ درصد در بخش صنعت و ۲۳۸ هزار و ۲۴۴ نفر معادل ۴۳.۱۸ درصد نیروی کار استان در بخش خدمات مشغول به کار هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه به طور متوسط ۶۰۰۰ دادخواست توسط هیأت‌های تشخیص و حل اختلاف رسیدگی می‌شود، بر کاهش زمان رسیدگی در هیأت‌های تشخیص تأکید و اضافه کرد: در حال حاضر زمان رسیدگی به پرونده‌ها در هیأت‌های تشخیص و حل اختلاف به ۲۳ روز رسیده است.

فعالیت ۲۵۰ تشکل کارگری و کارفرمایی در همدان

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۵۰ تشکل صنفی کارگری و کارفرمایی در واحدهای استان مشغول فعالیت هستند، اظهار کرد: یکی از اقدامات صورت گرفته طی سال گذشته تمرکززدایی از مرکز استان بوده به طوری‌که در شهرستان‌های رزن، درگزین و فامنین برای رسیدگی به دعاوی باید به مرکز می‌آمدند که در راستای ارتقاء خدمات دیگر نیازی به حضور در مرکز نیست.

شعبانی با بیان اینکه با آموزش روابط کار تلاش کردیم از اختلافات موجود بین دو قشر کارگری و کارفرمایی جلوگیری کنیم، خاطرنشان کرد: در بخش تعاون در حال حاضر بیش از ۱۳۰۰ تعاونی در بخش‌های تولید، توزیع و خدمات در حال فعالیت هستند.

وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ هدف‌گذاری شده بود کانون‌های کسب‌وکار و خوشه‌های صنعتی را با تشکیل تعاونی‌های تأمین نیاز توسعه دهیم که خوشبختانه توانستیم در مردمی‌سازی فعالیت‌های اقتصادی گام برداریم و امسال هم به کارهای سال گذشته در مردمی‌سازی ادامه خواهیم داشت.

معرفی ۲ تعاونی برتر ملی از همدان 

شعبانی با بیان اینکه سال گذشته ۱۱ تعاونی استان به مرحله ملی راه یافته که دو تعاونی به عنوان تعاونی برتر ملی شناخته شدند، از پرداخت تسهیلات به بخش تعاون توسط یکی از بانک ‌ها در استان خبر داد و گفت: باید ۲۵ درصد از سهم تسهیلات استان به بخش تعاون اختصاص یابد که این موضوع تا پایان امسال هم ادامه خواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه تلاش داریم سند توسعه بخش تعاون در استان را به اجرا بگذاریم ‌که در حال تهیه برش‌های استانی و شهرستانی هستیم، یادآور شد: هدف‌گذاری شده در برنامه هفتم توسعه کشور بخش تعاون به ازای هر سال دو درصد رشد کند که سازوکاری درنظر گرفته شده که هر ساله دو درصد از بخش تعاون استان توسعه یابد.

این مقام مسئول با بیان اینکه از پرداخت ۱۱۴ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خُرد و خانگی خبر داد و مطرح کرد: در حوزه اشتغال و کارآفرینی تسهیلات مشاغل خانگی و خُرد با نرخ چهار درصد بانکی پرداخت می‌شود که در سال گذشته ۱۶۲ میلیارد تومان تسهیلات به استان اختصاص یافت که ۱۱۴ میلیارد تومان از این اعتبار به ۱۴۰۰ طرح پرداخت شده است.

۴۸۴ هزار و ۹۷ خانوار از طرح کالابرک الکترونیکی استفاده کردند

شعبانی با اشاره به اجرای طرح کالا برگ الکترونیکی تأکید کرد: استان همدان در اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی عملکرد خوبی داشته است و در حال حاضر بیش از ۴۰۰۰ فروشگاه در حال ارائه خدمات کالا برگ الکترونیکی هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان خاطرنشان کرد: ۴۰۹۲ فروشگاه صنفی و ۱۷۲ فروشگاه زنجیره‌ای در سطح استان همدان در طرح کالابرک الکترونیکی فعال هستند و تاکنون۴۸۴ هزار و ۹۷ خانوار از طرح کالابرک الکترونیکی استفاده کردند.

وی با بیان اینکه جامعه هدف این طرح در استان همدان یک میلیون و ۳۹۳ هزار و ۲۸۴ نفر معادل ۴۸۷ هزار و ۹۳ خانوار است، اظهار کرد: در اجرای این طرح مشکلاتی در استان وجود داشت که در حال تلاش برای کاهش آسیب زیرساخت‌های این طرح هستیم.

شعبانی با اشاره به دیگر اقدامات حمایتی دولت از اقشار آسیب‌پذیر، افزود: دولت در راستای اقدامات حمایتی از اقشار آسیب‌پذیر طرح حمایت از خانواده و معیشت افشار آسیب‌پذیر برای رفع سوءتغذیه کودکان ۵ تا ۵۹ ماهه را در دستور کار دارد که براساس این طرح ماهانه ۶۰۰ هزار تومان به حساب سرپرستان این خانوار واریز می‌شود.

وی با اشاره به طرح «یسنا» نیز گفت: طرح حمایت از مادران باردار و دارای کودک زیر دوسال(طرح یسنا) در ابتدا در هشت استان به صورت پایلوت اجرا شد که ۴۰۰ هزار تومان به دهک اول واریز شد که بعد از موفقیت‌آمیز بودن مرحله اول، این طرح شامل سه دهک اول و در همه استان‌ها اجرایی شد و مبلغ ۶۰۰ هزار تومان به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

افزایش ۴۰ هزار مترمربعی به فضاهای ورزشی کارگران 

این مقام مسئول با تأکید بر توسعه فضاهای ورزشی کارگران در استان همدان گفت: در بخش تربیت‌بدنی و ورزش کارگری، در سال گذشته ۴۰ هزار مترمربع زمین به سرانه ورزشی کارگری استان اضافه شده است و در حال حاضر در شهرستان همدان دو مجموعه ورزشی، شهرستان ملایر دو مجموعه، قروه درجزین یک مجموعه و اسدآباد یک مجموعه ورزشی فعال ویژه کارگران وجود دارد.

وی با بیان اینکه به دنبال افزایش سرانه فضای ورزشی کارگری هستیم، تصریح کرد: برای نخستین‌بار ۵.۵ میلیارد تومان از منابع استانی و ۱۹ میلیارد تومان از منابع سفر ریاست جمهوری برای توسعه فضای ورزشی استان هزینه شده است. سال گذشته ۱۶ عنوان برتر کشوری کسب کردیم و در پنج بخش روابط کار فرهنگی، اجتماعی و در اجرای طرح‌های تحولی رتبه نخست را کسب کردیم.

کاهش ۲۴ درصدی حوادث ناشی از کار در همدان

این مقام مسئول از کاهش ۲۴ درصدی حوادث ناشی از کار در سال گذشته خبر داد و گفت: سال گذشته بیش از ۳۰۰ حادثه کارگری در استان رخ داده که ۲۵ نفر در اثر حوادث کار فوت کردند. بیشتر حوادث کارگری در بخش‌های عمرانی، کشاورزی و صنعتی است.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته تجلیل از مقام کارگر، ضمن گرامیداشت مقام کارگران تصریح کرد: از پنجم اردیبهشت‌ماه طبق سنوات گذشته هفته تجلیل از مقام کارگر آغاز خواهد شد که در استان همدان ۲۸۰ برنامه در این هفته برای کارگران برگزار خواهد شد.

شعبانی با اشاره به برگزاری دومین یادواره ۴۷۰ شهید استان را در یکی از شرکت‌ها در هفته کار و کارگر، حضور کارگران در نمازهای جمعه، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان همدان، دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب، غبارروبی مزارم شهدا، حضور کارگران در بیمارستان آتیه همدان و بیمارستان مرحوم غرضی ملایر و برپایی نشست کارگران و تشکلات کارگری را از دیگر برنامه‌های هفته کار و کارگر عنوان کرد.

انتهای پیام

لینک خبر

لینک های ویژه


گوناگون

بهترین تعمیرگاه بنز در تهران

امداد خودرو مرودشت

امداد خودرو استان مرکزی


آخرین اخبار


ایسنا : نگرانی آمریکا از حضور روسیه در نیجر

ایرنا : خوزستانی‌ها از تردد غیر ضروری در جاده‌های استان خودداری کنند

ایسنا : سوپرمن شدن پس از پرسپولیس/ استقلال زیر آسمان آبی شهر

مهر : حمله حزب الله به مرکز تجمع نظامیان و پایگاه جاسوسی صهیونیست‌ها

تسنیم : پیکر مطهر 2 شهید گمنام در مسجد جمکران آرام گرفت

مهر : چادرملو صدرنشین اسلحه اپه در لیگ شمشیربازی شد

ایرنا : وزیر فرهنگ: فیلم سینمایی «حکیم نظامی» ساخته می‌شود

مهر : توقف ساخت اسکله شناور در سواحل غزه از سوی آمریکا

مهر : پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی» در گناوه استقبال شد

تسنیم : تمجید گروه‌های مقاومت فلسطین از مردم و نیروهای مسلح یمن

تسنیم : ممنوعیت تردد از پل دسترسی به 5 روستای ثلاث‌باباجانی

ایسنا : دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است / عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن

صدا و سیما : جام جهانی تیراندازی؛ پایان کار نمایندگان ایران در تپانچه ۱۰ متر

ایسنا : واژگونی پژو یک‌ نفر را به کام مرگ کشاند

ایسنا : ناشنوایان با آموزش صحیح و شناخت صحنه در فعالیت‌های جهادی مشارکت کنند

ایسنا : صعود مناطق نفت خیز جنوب به لیگ برتر گلبال کشور

ایرنا : جام جهانی باکو؛ پایان کار نمایندگان ایران در  تپانچه بدون کسب مدال

مهر : ایوان غرق در آب شد

صدا و سیما : تنیس روی میز کانتندر فیلیپین؛ فرجی و نشاطی از صعود بازماندند

صدا و سیما : مهم‌ترین اخبار ورزشی ۱۴ اردیبهشت

ایسنا : از خوددرمانی یک اورانگوتان تا بی‌اعتبار شدن مرد عنکبوتی

صدا و سیما : آینده سازان، پیروز فینال نخست لیگ دسته یک حرفه‌ای بسکتبال

ایسنا : حسن فتحی: جهانِ پر از طمع و ویرانی را با افعال خود سیاه‌تر نکنیم

مهر : لغو مراسم آیینی سنتی کومسای در هورامان کردستان به دلیل بارندگی

ایرنا : تجهیزات جاسوسی صهیونیست‌ها در تیررس حزب‌الله

تسنیم : رقص توپ در شالیزار‌/ گزارش ‌تسنیم ‌از مسابقه فوتشال + فیلم

تسنیم : رقص توپ در شالیزار‌/ گزارش خبرنگار تسنیم را ببینید + فیلم

تسنیم : فصل نشا با چاشنی فوتشال در مازندران

مهر : امدادرسانی نجاتگران هلال احمر استان ایلام به ۱۴۰ نفر متاثر از سیل

ایرنا : دختر گرفتار در حوض‌انبار چرمه سرایان نجات یافت

ایلنا : تصادف باورنکردنی ۴ موتورسوار به صورت همزمان در مشهد + فیلم

مهر : سیلاب در ایوان استان ایلام

مهر : رعایت عدالت در توزیع اعتبارات استان سمنان/ نذر فرهنگی ترویج شود

ایسنا : حزب‌الله: خیزش دانشجویی در غرب، دروغ‌ بودن ادعای دموکراسی دولت‌ آنها را فاش کرد

ایرنا : پالایش نفت اصفهان به لیگ برتر فوتسال صعود کرد

مهر : انتقال آذوقه به عشایر روستاهای آبدانان

تسنیم : تشییع پیکر شهید "محمد مهدی فانی بعد از 40 سال

تسنیم : تشییع پیکر شهید "محمد مهدی فانی بعد از 40 سال + فیلم

صدا و سیما : رونمایی از سند ثبت ملی مهارت لَردِه دوزی روستای بیابانک سمنان

صدا و سیما : انتخابات الکترونیکی چیست و چگونه انجام می‌شود؟

تسنیم : بارش‌های سیل‌آسا در لرستان/ هشدار تخلیه روستای کمندان

ایسنا : اعلام جزئیاتی درباره پنجمین آتش‌سوزی در شهرک امامزاده ابراهیم شفت

مهر : انسداد برخی از محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی در پی بارش شدید

ایرنا : پیکر مطهر ۲ شهید گمنام در مسجد جمکران آرام گرفت + فیلم

مهر : پروژه نهضت ملی مسکن در تنگستان سرعت خوبی دارد

مهر : جلوگیری از خسارت سیل با تجهیزات بسیج سازندگی در مختاران

ایرنا : آبگرفتگی معابر اهواز به سرعت رفع خواهد شد

صدا و سیما : حملات حزب الله به مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین

صدا و سیما : حملات گسترده حزب الله به مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین

Loader

در حال دریافت و بارگذاری جدیدترین اخبار

... لطفا چند ثانیه منتظر بمانید