دستاوردهای سفر رییس‌جمهور به استان سمنان

دستاوردهای سفر رییس‌جمهور به استان سمنان

رییس‌جمهور در سفری دو روزه و در قالب دومین سفر دولت سیزدهم به استان سمنان پروژه‌های ملی مختلفی را افتتاح کرد.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی صبح روز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ در چهاردهمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی دولت، وارد استان سمنان شد.

از مصوبات دور اول سفر  ۱۱۷ مصوبه عمرانی و ۲۸ مصوبه اقتصادی بود. کل اعتبارات عمرانی و اقتصادی ۱۱۲۶۵ میلیارد تومان بود که از این بین برای اعتبارات عمرانی ۳۲۸۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شد که  ۱۰۶ درصد اعتبارات عمرانی اختصاص یافته جذب و محقق شد.

در دور اول سفر رئیسی ۲۴ وعده و دستور مربوط به ۹ وزارتخانه و سازمان مطرح شده بود که بر اساس گزارش استاندار سمنان پیگیری و محقق شدند. همچنین بیش از ۳۰ هزار نامه و مطالبات مردمی در قالب‌های مختلف دریافت شده بود و ۱۳ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه ۱۵ میلیون تومانی به ۱۳ هزار خانوار پرداخت شد.

دور اول سفر رئیس جمهور به سمنان  مصوبه داشت از ۱۳۷ طرح دور اول سفر، ۲۶ مصوبه کاملا اجرا شده، ۸۶ مصوبه در حال اجراست و ۲۵ مصوبه در دست پیگیری است.

۵۵۵ پروژه نیمه‌تمام در سطح استان وجود دارد که اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان برای اتمام این پروژه‌ها نیاز است. در دور دوم سفر رئیس‌جمهور به استان سمنان پروژه‌هایی با درصد پیشرفت بالا با اعتبار ۹۲۴۶ میلیارد تومان پیشنهاد شد که ۷۱۶۰ میلیارد تومان در مصوبات اولیه گنجانده شد و طبق اعلام استاندار سمنان بخش اعظم این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسید. هم‌چنین در سفر اول ۴۶۷ ریزپروژه تخصیص اعتبار شد که از این تعداد ۲۱۱ پروژه به بهره‌برداری رسید و ۲۵۶ پروژه هم در دست اقدام است.

گام‌های خوبی برای راه‌اندازی کارخانه و کارگاه‌ها برداشته شده است

رییس‌جمهور پنج شنبه در بدو ورود با استان سمنان در راستای دور دوم سفرهای استانی خود این استان را استانی معدنی، صنعتی و گردشگری و برخوردار از ظرفیت‌های متنوع دانست و گفت: تمام همت مسئولان در دولت سیزدهم این است که طرح‌های استان سمنان آن طور که وعده داده شده، اجرایی شود.

رییسی  مردم این استان را شهره به دین‌مداری و برخورداری از علم و دانش دانست و گفت: برخورداری استان سمنان از دانشمندان و فرهیختگان به این استان جایگاه ویژه‌ای داده است.

دستاورد سفر رییس‌جمهور به استان سمنان

طرح توسعه نیروگاه برق سمنان با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید

سید ابراهیم رئیسی در ساعت اول ورود به این استان ضمن بازدید از بخش‌های مختلف نیروگاه سیکل ترکیبی شهید باکری سمنان، فاز دوم این نیروگاه به ظرفیت ۳۶۶ مگاوات را افتتاح کرد.

بهره‌برداری از طرح تکمیل آبرسانی به گرمسار و نیروگاه تجدیدپذیر خورشیدی

رییس‌جمهور در ادامه برنامه‌های سفر دوم دولت مردمی به استان سمنان، طرح تکمیل آبرسانی به شهرستان گرمسار را به بهره‌برداری رساند.

اجرای ۲۳ کیلومتر لوله فولادی به قطر ۸۰۰ میلی متر با ظرفیت ۶۳۰ لیتر بر ثانیه جهت تامین ۲۰.۵ میلیون مترمکعب آب شرب و صنعت شهرستان‌های گرمسار، آرادان و شهر ایوانکی از ویژگی‌های این طرح است.

رئیس‌جمهور: قاچاق کالا خنجری بر پشت تولید است/بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند

سید ابراهیم رئیسی  در ادامه برنامه‌های سفر دوم دولت مردمی به استان سمنان، با حضور در جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد تولیدی‌ و صنعتی سمنان از حضور در این مراسم و نیز یکی از کارخانه‌های احیا شده ابراز خرسندی کرد و گفت: در وهله اول از لطف خداوند و سپس از تلاش‌های همه کسانی که برای بازگشت این 201 واحد تولیدی به چرخه تولید زحمت کشیدند، قدردانی می‌کنم.

وی با اشاره به گزارش استاندار درباره این‌که در کنار تلاش برای احیای واحدهای راکد، تلاش شده از تعطیل و راکد شدن واحدهایی که دچار مشکل بودند هم جلوگیری شود، افزود: طبق گزارشی که ارائه شده با احیای این واحدها حداقل 4 هزار و 500 فرصت شغلی نیز ایجاد شده است. شاخص‌های ما نشان می‌دهد که نرخ بیکاری در استان سمنان کاهش و اشتغال افزایش یافته و حتی بعضی از واحدها دنبال نیروی کار هستند که این خبر بسیار خوبی است.

دستاورد سفر رییس‌جمهور به استان سمنان

احیای ۸۴۰۰ کارخانه و کارگاه نیمه‌راکد و راکد در سراسر کشور

رییس جمهور با حضور در جمع مردم این استان اظهار کرد با بیان این‌که «دولت با اتکا به شعار «ما می‌توانیم» شبانه‌روزی به دنبال حل مشکلات است»، خاطرنشان کرد: همانطور که عملیات «وعده صادق» با تلاش رزمندگان و مجاهدان ما در سنگر مبارزه با دشمن تحقق یافت در سنگر تولید نیز با دنیایی از امید و ایمان حرکت کرده و با باور ما می‌توانیم همه مشکلات را حل خواهیم کرد.

وی با قدردانی از استقبال گرم مردم تصریح کرد: باور بنده این است که این استقبال مردم نشانه عشق به انقلاب، نظام، ولایت و ارزش‌هاست و مبحت آنها به بنده نیز صرفا به عنوان یک خدمتگزار و سرباز ولایت است و بنده این محبت و حضور مردم را برای خود مسئولیت‌آور می‌دانم.

در عملیات وعده صادق، بیش از ۱۰ کشور تمام امکانات خود را به میدان آوردند

رییسی در ادامه سفر  به استان سمنان بعد از ظهر پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان سمنان شرکت کرد و با اشاره به اینکه مسئولان، دولتمردان و دولت در نظام جمهوری اسلامی ایران علاوه بر آنکه باید در مقابل شهروندان، ارباب رجوع و سلسله مراتب اداری پاسخگو باشند، پیش از آن باید در مقابل خداوند پاسخگو باشند و این تفاوت جدی نظام اداری ما با دیگر نظام‌های اداری است.

رئیس جمهور افزود: در نظام اداری اگر کسی قبول مسئولیت کند باید به طور کامل و بدون هیچ‌گونه کوتاهی مسئولیت خود را به انجام برساند چرا که هر کوتاهی و کاستی از سوی هر فرد و یا مسئولی نه فقط در حوزه مسئولیت او، بلکه به شکل دومینووار همه نظام اداری را متاثر می‌کند.

دستاورد سفر رییس‌جمهور به استان سمنان

دورانی که برخی می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسید،‌ گذشت

وی همچنین در اجتماع پرشور مردم شهرستان شاهرود شرکت کرد و مردم این شهرستان را دارای پیشینه تاریخی، تمدنی و برخوردار از ایمان، اعتقاد و باورهای دینی توصیف کرد و گفت: آنچه موجب افتخار مردم این خطه در تاریخ بیش از هزار ساله است ایستادگی، پایمردی و دلدادگی به حضرت علی‌بن موسی‌الرضا (ع) است.

رئیس جمهور در ادامه افزود: مردم شاهرود پیش از پیروزی انقلاب اسلامی مردمی ظلم‌ستیز بودند و در مقابل ظلم و ستم ایستادگی کردند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در دفاع از دین، وطن و ارزش‌های انقلاب خوش درخشیدند که گواه صدق این مدعا تقدیم بیش از هزار شهید در دفاع مقدس و در دفاع از حرم و حریم است.

رئیسی در ادامه با بیان اینکه مردم شاهرود در عرصه علم و دانش و فرهنگ نیز همواره نام‌آور و نامدار بوده‌اند، تصریح کرد: چهره‌های علمی و فرهنگی این خطه نه فقط برای شاهرود و سمنان که برای جهان اسلام منشاء اثر بوده‌اند.

برگزاری جشن واگذاری واحدهای مسکونی و زمین به خانواده‌های سمنانی

سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های دور دوم سفر دولت مردمی به استان سمنان، عصر پنجشنبه در جشن افتتاح و واگذاری ۲هزار و ۵۸ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن و ۱ هزار و ۱۵۸  قطعه زمین طرح جوانی جمعیت حضور یافت.

از این ۲ هزار و ۵۸ واحدهای مسکونی واگذار شده، ۳۷۶ واحد در قالب انبوه‌سازی، ۳۹۲ واحد در بافت فرسوده، ۷۷۱ واحد خودمالک و ۵۱۹ واحد مسکن روستایی به متقاضیان واگذار شد.

همچنین در این مراسم ۱ هزار و ۱۵۸ قطعه زمین در قالب طرح جوانی جمعیت به مشمولان این طرح اهدا شد.

دولت وعده خود برای ساخت مسکن را فراموش نکرده و با جدیت آن را دنبال می‌کند

رییس جمهور شامگاه پنجشنبه در جشن واگذاری ۲ هزار و ۵۸ واحد مسکونی و هزار و ۱۵۸ قطعه زمین طرح جوانی جمعیت به مشمولین در شاهرود، با اشاره به اهمیت نهاد خانواده و تلاش و تبلیغ دشمن برای ضربه زدن به این نهاد مهم اجتماعی، اظهار داشت: امروز بحران خانواده یکی از آسیب‌ها و بحران‌های جدی تمدن غرب است و متاسفانه فرهنگ غربی بدترین و زشت‌ترین اخلاق‌های جنسی را به عنوان نماد تمدن و مدنیت معرفی می‌کند که تداوم این روند به قطع نسل بشر منجر خواهد شد.

رئیس جمهور با تاکید بر ترویج تشکیل خانواده در جمهوری اسلامی ایران افزود: تمام قوانین و مقررات ما باید تشویق‌کننده تشکیل نهاد خانواده باشد و قانون جوانی جمعیت به همین منظور تدوین و تصویب شده و ترجمان آن ترویج و حمایت از تشکیل خانواده و فرزندآوری است و دولت هم خود را موظف به حمایت از تشکیل خانواده می‌داند.

دستاورد سفر رییس‌جمهور به استان سمنان

دستورات رئیس جمهور برای حل برخی مسائل اولویت‌دار استان سمنان

رییسی با شرکت در نشست پیگیری موضوعات ویژه استان سمنان، به بررسی موانع و مشکلات احداث آزادراه حرم تا حرم، تکمیل و تعیین تکلیف سهامداران کارخانه سیمان بیارجمند و پیشنهادات مطرح برای حل مشکلات آبی سمنان با حضور رئیس جمهور و در جلسه پیگیری مسائل ویژه این استان مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار گرفت.

عملیات وعده صادق اقتدار و انسجام جمهوری اسلامی ایران را به رخ کشید

سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر دوم دولت مردمی به استان سمنان، پیش از ظهر روز جمعه در اجتماع نمازگزاران جمعه شهرستان دامغان، با بیان اینکه مردم دامغان به برخورداری از میراث کهن، تمدن درخشان، فرهنگ متعالی، ایمان و علم مشهور هستند، تاریخ این دیار را گواه دینمداری و دلدادگی این مردم به خداوند دانست.

رئیس جمهور با اشاره به دیدار خود با یک خانواده شهید و با تمجید از روحیه والای مادر این شهید گرانقدر که با وجود تقدیم عزیزترین دارایی خود در راه انقلاب، همچنان آماده فداکاری در راه اعتلای نظام جمهوری اسلامی ایران بود، افزود: این روحیه ایثار و فداکاری پیروزی نهایی را برای ما به ارمغان می‌آورد. لذا مهمترین وظیفه و مسئولیت مشترک همه ما صیانت از این فرهنگ و روحیه و تلاش برای ارتقای آن است.

دیدار رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

سید ابراهیم رئیسی در ادامه سفرش به شهرستان دامغان، در منزل خانواده شهیدان محمدعلی و محمدرضا طوسی از شهدای دوران دفاع مقدس که مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان امیری نیز هست، دیدار و گفتگو کرد.

رئیس جمهور در این دیدار تربیت فرزندانی که نسل اندر نسل برای اعتلای نظام اسلامی آماده فداکاری و ایثار هستند را برای این خانواده مایه افتخار در دنیا و سعادت در آخرت دانست و از خانم طیبه شاکری مادر این شهیدان خواست که برای موفقیت دولت دعا کند.

انتهای پیام

لینک خبر

لینک های ویژه


گوناگون

بهترین تعمیرگاه بنز در تهران

امداد خودرو مرودشت

امداد خودرو استان مرکزی


آخرین اخبار


ایرنا : نامزدهای حوزه انتخابیه بیرجند در اولین مناظره چه گفتند؟

ایرنا : باران در خراسان رضوی شدت می گیرد

مهر : مسافت اصفهان – دهاقان نزدیک‌تر می‌شود

تسنیم : مآخذ مالیات برعایدی سرمایه در ایران برعکس دنیا است

ایرنا : ۲.۶ میلیون نفرساعت آموزش در آموزشگاه‌های آزاد فنی‌وحرفه‌ای قم ارایه شد

مهر : تصاویر پهپادها جنایت جدید ضدبشری اسرائیل در غزه را فاش کرد+ فیلم

ایلنا : فلسفه تشکیل شرکت شهر سالم، ارائه خدمات در حوزه بهداشت حرفه‌ای بود

ایسنا : جشنواره اتاق نمونه دانشجویی دانشگاه علامه‌طباطبایی برگزار می‌شود

ایرنا : فرهاد آییش: به خودم خوش‌بینی تزریق می‌کنم/ عاشق هنرم و تئاتر خیابانی

ایسنا : نظامیان آمریکا و روسیه در نیجر در پایگاهی واحد مستقر هستند

ایرنا : نامزد مجلس: نمایندگان نباید وظایف خود را به هیات رییسه محول کنند

تسنیم : هشدار درباره افت درسی و ترک تحصیل دانش‌آموزان

ایسنا : حجازی سرپرست استقلال شد

تسنیم : دادستان کلاله: یسنا ربوده شده بود

صدا و سیما : شلیک مستقیم پلیس آمریکا به دانشجویان

ایرنا : بیش از ۱۲ هزار نفر برای استخدام در آموزش و پرورش کردستان شرکت کردند

مهر : ۱۳ استان متاثر از سیل و آبگرفتگی/امدادرسانی به ۸۰۰ نفر

صدا و سیما : فیلم‌های سینمایی تلویزیون، شنبه ۱۵ اردیبهشت

مهر : تداوم بارش‌ها در ۱۷ استان؛ ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه

ایسنا : تولید میکروقطره‌هایی که برای تشخیص دقیق بیماری استفاده خواهند شد

ایرنا : نماینده همه طوایف مغان خواهم بود/پارس‌آباد مرکز ثقل مغان است

ایرنا : رفع ۳۴ مورد تجاوز به حریم راه‌های شهرستان بروجرد

ایسنا : سرکوب جنبش‌های اعتراضی دانشجویان حامی فلسطین نشان از عدم پایبندی مدعیان حقوق بشر به آزادی است

ایرنا : بارندگی های قزوین تا شنبه ادامه دارد

تسنیم : 266 شکایت علیه مصوبات شوراهای محلی در دیوان عالی به ثبت رسید

تسنیم : هواشناسی ایران1403/02/14؛بارش‌ سیل‌آسا باران در 16 استان

تسنیم : روایت رستمی از مبارزه با فرنگی‌کار ژاپنی با وجود مصدومیت

ایسنا : تماس سنای آمریکا با دیوان بین‌المللی کیفری برای جلوگیری از اقدام احتمالی علیه سران تل‌آویو

ایلنا : ۶۰ عکس نوشته شهادت امام جعفر صادق (ع)

ایرنا : لیست انتخاباتی شورای وحدت منتشر شد

ایلنا : ورود دانشجویان عمره گزار به مدینه

تسنیم : جشنواره ملی روستایی ـ عشایری در 8 روستا برگزار می‌شود

ایسنا : یک درصد آسیبهای اجتماعی رفتارهای «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز

ایلنا : درخواست ۱۰ انجمن تولیدی برای اصلاح نرخ ارز

مهر : آخرین شانس کشتی آزاد به المپیک می‌رسد/ جدال سخت سرلک با مدعیان

ایرنا : مردم در مرحله دوم انتخابات به افراد کارآمد رأی دهند/ مجلس دوازدهم از دولت حمایت کند

مهر : ۱۷۶ رتبه برتر آموزشی در رامسر کسب شد

مهر : ۶ لژیونر در آستانه فتح جام/ قهرمانی اروپا در یک قدمی سردار آزمون

تسنیم : صادرات سیب لرستان به روسیه، ترکمنستان و حاشیۀ خلیج فارس

مهر : پیام اعتراض دانشجویان آمریکا، پایان دادن به جنایت در غزه است

تسنیم : واگذاری اسناد موسوم به رفسنجان جزیره قشم بعد از 51 سال

مهر : رکورد مسابقات فری استایل اسکیت شکسته شد

تسنیم : قیمت جهانی طلا امروز 1403/02/14

ایلنا : ۲۰ عکس پروفایل شهادت امام جعفر صادق (ع)

ایسنا : دانشگاه تهران رتبه اول همکاری‌های بین‌المللی را دارد

ایلنا : بی‌تفاوتی در موضوعات اجتماعی یک آسیب است

ایسنا : مربی تیم هندبال مس: با سختی‌های زیاد قهرمان شدیم/ در جام باشگاه‌ها می‌توانیم مقام بگیریم

ایرنا : رسانه‌های صهیونیستی: نتانیاهو از ترس نمی‌تواند تصمیم بگیرد

ایسنا : نامه ۵۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن و درخواست برای جلوگیری از حمله به رفح

Loader

در حال دریافت و بارگذاری جدیدترین اخبار

... لطفا چند ثانیه منتظر بمانید