حال و هوای خانه شهید طهرانی‌مقدم بعد از عملیات «وعده صادق»

حال و هوای خانه شهید طهرانی‌مقدم بعد از عملیات «وعده صادق»

به مراسم کوچک و خودمانی ای دعوت شدیم که قرار بودجشنی باشد برای تعدادی از زنان  کودکان. زنان جوانی که ۱۲ سال پیش همسرانشان به شهادت رسیده بودند و مادرانی که همچنان وقتی از پسرانشان روایت می کنند اشک در چشمانشان می نشیند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، شش روز پیش بود که انتشار خبر عملیات تنبیهی ایران علیه شیطنت‌های رژیم اشغالگر قدس یا همان عملیات "وعده صادق" همه را خوشال کرد و همچنان حاشیه‌ها و اخبار تکمیلی مرتبط با این عملیات غرور آفرین ایران اسلامی در صدر اخبار و رسانه‌های داخلی و خارجی است. 

مردم ایران هم هنوز حرف مجالس و دورهمی هایشان در مورد این اقتدار است و حتی جشن‌هایی هم در این چند شبانه روز تدارک دیدند تا به شکرانه این اقتدار دمی کنار هم باشند. اما شاید بتوان گفت یکی از مهمترین جشن‌ها و شادی‌ها جایی است که  ریشه دستیابی همه موفقیت‌های عملیات صادق آن جاست، جایی که محل سکونت پدر علم موشکی کشورمان یا همان اصلی‌ترین ملزومات تحقق عملیات وعده صادق است.

بله؛ به مراسم کوچک و خودمانی ای در منزل شهید طهرانی‌مقدم دعوت شدیم که قرار بود این اجتماع جشن کوچکی باشد برای تعدادی از زنان  کودکان. زنان جوانی که 12 سال پیش همسرانشان (شهدای اقتدار) به شهادت رسیده بودند و مادرانی که همچنان وقتی از پسرانشان روایت می‌کنند اشک در چشمانشان می نشیند. 

مراسم به میزبانی همسر شهید حسن طهرنی مقدم پدر موشکی ایران تدارک دیده شده بود که میهمانانش نیز خانواده شهدای اقتدار بودند. همان شهیدانی که همراه حاج حسن در شهرستان ملارد و حین انجام کاری مهم به شهادت رسیده بودند.

 زنگی که به نام حسینیه ثبت شده بود را زدیم و پس از چند دقیقه وارد خانه شهید طهرانی مقدم شدیم. در بدو ورود نرسیده به حسینیه ای که طبقه پایین ساختمان است میزی چیده شده بود که شاید به خاطر چیدمان روی آن می شد نامش را میز مقاومت گذاشت. تصاویری از شهید طهرانی مقدم، شهید قاسم سلیمانی و مقام معظم رهبری بود که با پرچم ایران و فلسطین مزین شده بود. 

حسن طهرانی‌مقدم , پدر موشکی , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , نوار غزه , مدافعان حرم , مدافع حرم , شهدای مدافع حرم , دفاع مقدس , عملیات وعده صادق , خانواده شهدا ,

از پله ها که پایین رفتیم پادری خانه به چشممان آمد. مکانی که هر کسی برای ورود به حسینیه  پایش را روی آن می‌گذاشت. بله اینجا پرچم رژیم غاصب صهونیستی حکم  پادری محلی را داشت . 

حسن طهرانی‌مقدم , پدر موشکی , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , نوار غزه , مدافعان حرم , مدافع حرم , شهدای مدافع حرم , دفاع مقدس , عملیات وعده صادق , خانواده شهدا ,

وارد شدیم. فضای دلنشین ساختمان به قدری انرژی مثبت داشت که انگار همه افرادی هم که آنجا بودند دوستان صمیمی ما محسوب می شدند. خانم حیدری همسر حاج حسن به همراه دخترش با خوش رویی تمام از ما که برای تهیه گزارش به آنجا رفته بودیم استقبال کردند. گوشه دیگر حسینیه خانم معصومه سپهری نویسنده کتاب زندگی نامه شهید طهرانی مقدم  در میان تعدادی از خانواده شهدا که آمده بودند نشسته بود و با مرور تصاویر و فیلم های شهدا مرور خاطرات می کرد. 

سپس خانم ها که گویی دیگر مثل اقوام نزدیک هم هستند شروع به پهن کردن سفره و چیدن وسایل داخل آن کردند. نگاهم به چند دختر 10-11 ساله افتاد که از خانم سپهری خواهش می کردند حتی الان که بقیه رفتند و آماده غذا خوردن شدن همچنان بگذارد آنها عکس  فیلم ها را ببینند. خانم سپهری که متوجه نگاهم شد شروع کرد به توضیح دادن و گفت: این دخترهایی که می بینید مادرانشان پس از شهدات  همسر در حادثه ملارد مجدد ازدواج کردند و حالا آنها به شهید می گویند عمو و می خواهند عموهایشان را بیشتر بشناسند. 

حسن طهرانی‌مقدم , پدر موشکی , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , نوار غزه , مدافعان حرم , مدافع حرم , شهدای مدافع حرم , دفاع مقدس , عملیات وعده صادق , خانواده شهدا ,

پس ازچند دقیقه کاسه های تزیین شده آش در سفره ها پر شد. خانم حیدری با همان روی گشاده از ما خواست بنشنیم و غذا بخوریم. می گفت این آش پیروزی رزمندگان در یکشنبه شب است. خواستیم با این آش نذری شکر گذار خدا باشیم. حدود یکساعتی به خوش و بش خانم ها با هم گذشت و خبرنگارها سعی می کردند با خانواده شهدا صحبت کنند و احساساتشان را از عملیات وعده صادق بپرسند. 

دلم پس از 12 سال آرام گرفت

مادر شهیدان محمد و محمود داستار که هر دو فرزندش در راه رسیدن به فناوری موشکی کشورمان به شهادت رسیدند در پاسخ به این سوالم که چه حسی داشتی از عملیات ایران علیه اسراییل، گفت: از ته دل می خندید و گفت پس از 12 سال دلم آرام شد. ثمره خون پسرانم را دیدم. حتی به همین شکرانه سر مزارشان در شهرستان نظر آباد رفتم و گفتم: مادر به آرزویتان رسیدین. 

حسن طهرانی‌مقدم , پدر موشکی , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , نوار غزه , مدافعان حرم , مدافع حرم , شهدای مدافع حرم , دفاع مقدس , عملیات وعده صادق , خانواده شهدا ,

مادر برایمان توضیح داد که محمد سال 85 در حالی که عقد کرده بود به خاطر حادثه ای در حین کار به شهادت رسید و محمود هم با داشتن یک فرزند دو ساله همراه شهید طهرانی مقدم آسمانی شد. مادر شهید بودن سخت است اما همیشه از خدا تشکر می کنم به خاطر داشتن این فرزندانم.

همسر شهید محمود داستار که حالا دخترش خانمی شده، می گوید: ما تازه 3 سال بود که زندگی مشترک را شروع کرده بودیم و همه این سال ها تحمل شهادت همسرم برایم سخت بود، اما  با انجام این عملیات (وعده صادق) دلم آرام شده. تا پیش از این با خودم فکر می کردم اینهمه صنعت موشکی چه فایده دارد پس؟ اما با این عملیات فهمیدم همسرم چقدر کار مهمی انجام داده و من بسیار خوشحالم.

در این حسینیه به هر چه نگاه می کردی یادآور مقاومت بود و نابودی اسراییل. حتی سجاده ای که رویش نماز میخواندند نیز نمادی از فلسطین بود.

حسن طهرانی‌مقدم , پدر موشکی , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , نوار غزه , مدافعان حرم , مدافع حرم , شهدای مدافع حرم , دفاع مقدس , عملیات وعده صادق , خانواده شهدا ,

دیوار نوشته ای نیز مزین به وصیت شهید طهرانی مقدم پدر موشکی، چشم را به خود متوجه می کرد: روی قبرم بنویسید اینجا مزار کسی است که می خواست اسراییل را نابود کند. 

حسن طهرانی‌مقدم , پدر موشکی , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , نوار غزه , مدافعان حرم , مدافع حرم , شهدای مدافع حرم , دفاع مقدس , عملیات وعده صادق , خانواده شهدا ,

در پایان خانواده شهید حاج حسن میهمانانش را با یک هدیه بدرقه کرد. هدیه ای که باز هم یادآور مقاومت بود و مبارزه با رژیم صهیونیستی.   

حسن طهرانی‌مقدم , پدر موشکی , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , نوار غزه , مدافعان حرم , مدافع حرم , شهدای مدافع حرم , دفاع مقدس , عملیات وعده صادق , خانواده شهدا , حسن طهرانی‌مقدم , پدر موشکی , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , نوار غزه , مدافعان حرم , مدافع حرم , شهدای مدافع حرم , دفاع مقدس , عملیات وعده صادق , خانواده شهدا ,

انتهای پیام/

واژه های کاربردی مرتبط
لینک خبر

لینک های ویژه


گوناگون

بهترین تعمیرگاه بنز در تهران

امداد خودرو مرودشت

امداد خودرو استان مرکزی


آخرین اخبار


ایرنا : پرداخت ۲۲ هزار میلیارد تومان به حساب تولیدکنندگان برق

ایسنا : دولت با نظام بانکی شوخی ندارد

ایرنا : ضرورت استفاده از هوش مصنوعی در پزشکی/ایجاد ۱۶ دانشکده جدید در دولت سیزدهم

مهر : رقابت ۴ نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در مازندران

ایرنا : امام جمعه قزوین: آثار شهید مطهری عقل را تسلیم می‌کند

ایرنا : اسماعیل‌نژاد: دوست دارم با ورودی مستقیم به المپیک بروم

ایرنا : فرماندار: روانسازی ترافیک از ضروریات کلانشهر کرمانشاه است

مهر : فاریاب کرمان لرزید

ایرنا : حماس: منتظر پاسخ اشغالگران هستیم/ دستانمان روی ماشه است

ایرنا : رعایت نکردن شئونات اسلامی موجب پلمب یک تالار پذیرایی در شهربابک شد

تسنیم : درخشش تسنیم در جشنواره رسانه‌ای لرستان/ 3 خبرنگار برتر شدند

ایرنا : دانشجویان آمریکایی در برابر جنایات اسرائیل بی تفاوت نیستند

ایرنا : اذعان ژنرال صهیونیست به دستاورد راهبردی حزب‌الله/ حادثه‌ای بدتر از هفتم اکتبر در راه است

مهر : محبت‌های ما محدود به چیزهایی است که نوعی شناخت از آن‌ها داریم

ایرنا : تبلیغات انتخاباتی در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف آغاز شد

ایسنا : حمله معترضان گرجستانی به پارلمان در اعتراض به لایحه «عوامل خارجی»

مهر : ترافیک سنگین در جاده چالوس

تسنیم : نخستین دیدار خانواده شهید رنجنوش با پیکر مطهر بعد از 38 سال

ایرنا : افزون بر ۱۲ هزار فقره وام فرزندآوری در خراسان‌شمالی پرداخت شد

ایلنا : قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

ایسنا : سابقه نامزدتان را در سامانه «انتخاب ایران» بخوانید

ایرنا : نیاز ۵۰ میلیارد ریالی برای تحقق رویای مهارت‌آموزی بانوان شرق گلستان

مهر : برخورد با ترک فعل‌ها درباره خدمات دهی سلامت به والدین شهدا

تسنیم : واژگونی تیبا یک نفر را به کام مرگ کشاند

ایرنا : شهادت مرزبان فداکار در کردستان

ایرنا : وحدانی: فخری ماه آینده به ایران می‌آید/ آغاز لیگ شمشیربازی از نیمه اردیبهشت

ایسنا : دروغ؛ رکن اساسی رسانه روباه پیر

مهر : مراسم دسته روی شهادت امام جعفر صادق (ع)در مازندران برگزار می شود

مهر : هوای اصفهان و زرین‌شهر ناسالم است

ایرنا : میانگین بارندگی های اخیر لرستان ۲۰.۳ میلیمتر ثبت شد

ایرنا : افزایش ۹ هزار مگاواتی ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی در دولت سیزدهم

ایسنا : فعالیت سامانه بارشی طی ۲ روز آینده در مازندران

ایرنا : ناظمی: تیم ملی موتورسواری به مسابقات جهانی اعزام می‌شود/ بازسازی پیست اتومبیل‌رانی آزادی

ایرنا : زمین‌لرزه ۴.۷ ریشتری فاریاب کرمان خسارتی نداشت

مهر : آخرین وضعیت سرعت و قطعی اینترنت در اپراتورهای مختلف

تسنیم : زلزله 4.7 ریشتری فاریاب را لرزاند

مهر : اعطای «گرنت» به تشکلهای دانشجویی تصویب شد

مهر : «دست مایو الکترونیک» در هلال احمر به تولید انبوه می رسد

مهر : «دست مایو الکترونیک»در هلال احمر به تولید انبوه می رسد

ایسنا : رئیس سازمان زندان‌ها از زندان میناب بازدید کرد

تسنیم : محفل شعر ارادت رضوی در دزفول برگزار شد

مهر : تعامل دانشگاه آزاد اسلامی و بنیاد شهید ایلام بی‌نظیر است

مهر : خیزش دانشجویان جهان علیه صهیونیست‌ها+ فیلم

ایرنا : واژگونی خودرو در جاده مهاباد -اردستان ۶ مصدوم برجا گذاشت

ایرنا : باشگاه سپاهان از پرسپولیس شکایت می‌کند

مهر : محور کندوان یکطرفه شد/ ترافیک سنگین در هراز

ایلنا : سالانه بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ نفر به سالک مبتلا می شوند/ اعلام کانون‌های اصلی بیماری

مهر : ۴۴ هزار پرونده در معاونت حل اختلاف دادگستری ایلام مختومه شد

صدا و سیما : نیم صفحه نخست روزنامه‌های ورزشی ۱۳ اردیبهشت

Loader

در حال دریافت و بارگذاری جدیدترین اخبار

... لطفا چند ثانیه منتظر بمانید