رئیس هیات والیبال کرمانشاه:

آمده‌ایم تا تکانی به والیبال کرمانشاه بدهیم

آمده‌ایم تا تکانی به والیبال کرمانشاه بدهیم

ایسنا/کرمانشاه والیبال کرمانشاه که روزگاری از قطب‌های کشور بود، سالهاست از روزهای اوجش فاصله گرفته و این موضوعی است که همگان به آن اذعان دارند. حالا مسئولین هیات جدید والیبال استان در تلاشند تا با اجرای برنامه هایی والیبال کرمانشاه را به سالهای طلایی‌اش نزدیک کنند.

بهمن بوچانی رییس هیات والیبال کرمانشاه و سعید روشن بختی دبیر هیات که یک ماهی از مسئولیتشان در این هیات گذشته، با حضور در دفتر ایسنا در کرمانشاه، در نشستی برنامه‌های تدوین شده برای پیشرفت والیبال کرمانشاه را تشریح کردند.

بهمن بوچانی در این نشست، کرمانشاه را استانی توانمند در رشته والیبال خواند و اظهار کرد: تا چند دهه پیش ملی پوشانی از کرمانشاه در تیم ملی والیبال حضور داشتند، اما چند سالی می‌شود دیگر نماینده ای در تیم ملی بزرگسالان نداریم.

وی افزود: عدم برگزاری منظم رقابت های لیگ در سطح استان، عدم حضور نماینده‌ای از استان در رقابت های لیگ کشور، عدم میزبانی مسابقات ها و اردوهای ملی، نداشتن اسپانسر و حامی مالی و بروز نشدن دانش مربیان از عوامل مهمی است که زمینه ساز این افت بوده است.

رئیس هیات والیبال کرمانشاه به تاثیر عدم حمایت اسپانسرها در رسیدن والیبال کرمانشاه به وضعیت کنونی اشاره کرد و گفت: زمانی که کرمانشاه از قطب های والیبال کشور بود، برخی استانها حرف چندانی در والیبال نداشتند، اما امروز به لطف اسپانسرها، کارخانجات و ارگان های خود به جایی رسیده اند که در سطح اول والیبال کشور تیم داری می کنند و ما متاسفانه تیمی در سوپرلیگ و حتی دسته اول نداریم.

وی که به تازگی به عنوان رئیس هیات والیبال کرمانشاه انتخاب شده، عنوان کرد: ما آمده ایم تا تحول و تکانی را در والیبال کرمانشاه ایجاد کنیم و در این راه به حمایت مسئولین، پیشکسوتان و بزرگان و سرمایه گذاران و دیگر دستگاه ها نیاز داریم تا شادی و نشاط را به والیبال استان برگردانیم.

بوچانی تاکید کرد: اگر بتوانیم با حمایت اسپانسرها نماینده ای در لیگ داشته باشیم و یا این که رقابت های لیگ استان را فعال کنیم، قطعا برای والیبالیست های جوان ایجاد انگیزه خواهد شد و این امر به پیشرفت والیبال استان کمک می کند.

وی افزود: ویترین ورزش هر استان و هر رشته ای می تواند حضور تیم های آن در رقابت های لیگ باشد، اما متاسفانه طی سالهای گذشته والیبال کرمانشاه فاقد یک تیم لیگی بوده، لذا تلاش ها و پیگیری هایی را برای جذب اسپانسر و حمایت مسئولین از این رشته خواهیم داشت.

به گفته این مسئول، در حال حاضر حدود ۱۵ والیبالیست کرمانشاهی برای تیم های لیگی استانهای دیگر مسابقه می دهند که می توان با پتانسیل آنها یک تیم از کرمانشاه را راهی رقابت های لیگ کرد.

رئیس هیات والیبال کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر جایگاه والیبال کرمانشاه در کشور خوب نیست، عنوان کرد: در هیات جدید، نشست ها و برنامه ریزی مفصلی را برای ارتقاء این رشته در استان داشتیم و تقویم سالیانه هیات نیز تدوین شده است. تلاشمان این است با شناسایی نقاط ضعف والیبال کرمانشاه، برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدتی را برای رشد والیبال استان اجرا کنیم.

وی افزود: یکی از برنامه هایی که در دستور کار قرار گرفته، برگزاری منظم لیگ های استانی در هر دو بخش بانوان و آقایان و در رده های سنی مختلف است. هم چنین برگزاری مسابقات و تورنمنت هایی را نیز در برنامه داریم. بعنوان نمونه برگزاری مسابقات یادواره شهدای گیلانغرب با حضور ۱۲ تیم برنامه ریزی شده است.

آمده‌ایم تا تکانی به والیبال کرمانشاه بدهیم

درب هیات والیبال به روی همه باز است

بوچانی با تاکید بر اینکه والیبال کرمانشاه با کمک بزرگان و پیشکسوتان خود می تواند دوباره اوج بگیرد، عنوان کرد: یکی از برنامه های هیات بهره مندی از تجربیات بزرگان این رشته است، چراکه کمک و راهنمایی آنها می تواند بسیار کارگشا باشد و مسیر راه را برای ما روشن کند.

وی با بیان اینکه درب هیات والیبال استان به روی همه بزرگان و علاقمندان به این رشته باز است، افزود: خوشبختانه اکثر بزرگان و پیشکسوتان والیبال استان قول داده اند که در کنار هیات باشند و با کمک هم به جوانان این مرز و بوم خدمت کنیم. 

رئیس هیات والیبال استان کرمانشاه از توجه ویژه هیات به استعدادیابی خبر داد و با اشاره به آغاز تعامل با آموزش وپرورش برای استعدادیابی از بین دانش آموزان، افزود: دو نفر از مربیان ورزشی آموزش و پرورش را به عضویت کمیته های مختلف هیات همچون کمیته استعدادیابی درآورده ایم تا با همکاری آنها بتوانیم در سطح مدارس استعدادیابی داشته باشیم. همچنین برای تیم های پایه هم از مربیان مطرح و آشنا با علم روز والیبال استفاده خواهیم کرد تا بتوانند به خوبی استعدادهای کشف شده را پرورش دهند.

رئیس هیات والیبال کرمانشاه در ادامه به فعالیت حدود ۱۵ مربی بین المللی، ۳۸ مربی درجه یک و تعداد زیادی مربی درجه دو و سوم در والیبال استان اشاره کرد و افزود: باتوجه به اینکه علم والیبال دنیا مدام در حال بروز رسانی است، بنابراین در برنامه داریم دوره های ارتقاء دانش فنی مربیان را در استان برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه بدنبال همگانی کردن و ترویج بیشتر والیبال بین مردم هستیم، عنوان کرد: والیبال از گذشته به عنوان تفریحی مفرح در بین خانواده ها رواج داشته، لذا در نظر داریم که به منظور توسعه آن مسابقاتی را با همکاری دستگاه هایی همچون شهرداری در سطح محلات و پارک ها برگزار کنیم.  

بوچانی از توجه به والیبال ساحلی استان هم خبر داد و گفت: به این منظور زمین ساحلی مجموعه ورزشی آزادی را ترمیم کرده و در نظر داریم مسابقات والیبال ساحلی را هم برگزار کنیم.

نگاهمان تنها متمرکز به مرکز استان نیست

وی با  تاکید براینکه در دوره جدید هیات والیبال استان توجه به شهرستانها بیشتر خواهد شد، به ایسنا گفت: به این منظور اولین سرکشی خود را از یکی از محرومترین شهرستان های استان یعنی ثلاث باباجانی آغاز کردیم و یک بازدید میدانی از وضعیت والیبال این شهرستان و زیرساخت های آن صورت گرفت. در بحث استعدادیابی، آموزش مربیان و دیگر مسائل مورد نیاز شهرستان هم برنامه ریزی هایی صورت گرفت.

رئیس هیات والیبال کرمانشاه با بیان اینکه در بحث استعدادیابی هم تمرکز ویژه‌ای روی شهرستانها خواهیم داشت، عنوان کرد: در سالهای گذشته عرف بر این بود که ورزشکاران برای استعدادیابی از شهرستانها به مرکز استان می آمدند، اما در این دوره رویه‌ای دیگر در پیش خواهیم گرفت و ما برای استعدادیابی به شهرستانها خواهیم رفت. حتی تلاش داریم تا استعدادیابی را تنها به مراکز شهرستانها محدود نکنیم و با توجه به پتانسیل های خوبی که در دهستان ها و بخش های استان وجود دارد، برنامه ریزی شده تا والیبال را به دل بخش‌ها و روستاها نیز ببریم.

بوچانی با اشاره به نقش مهم مربیان شهرستانی در توسعه والیبال استان، گفت: به منظور ایجاد انگیزه و هم چنین ارتقاء دانش فنی مربیان فعال در شهرستانها، در برنامه داریم برای هر مسابقه قهرمانی کشور یکی از آنها را با تیم های منتخب استان اعزام کنیم.

از والیبال بانوان حمایت خواهیم کرد

وی در ادامه در خصوص وضعیت والیبال بانوان در کرمانشاه هم گفت: یکی از برنامه های مهم هیات والیبال استان توجه به  والیبال بانوان است و تا جایی که توان داشته باشیم از آنها حمایت خواهیم کرد.

وی یادآورشد: در حال حاضر در والیبال بانوان کرمانشاه چهار مربی بین المللی داریم که در سالهای گذشته از هیات فاصله گرفته اند و ما از آنها دعوت کرده ایم تا به رشد والیبال بانوان استان کمک کنند.

بوچانی تعداد ورزشکار سازمان یافته والیبال کرمانشاه در پایان سال گذشته را ۶۴۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: هدفگذاری کرده ایم این آمار امسال به ۷۵۰۰ نفر افزایش پیدا کند.

آمده‌ایم تا تکانی به والیبال کرمانشاه بدهیم

مدیران، اسپانسرها و رسانه‌ها برای حمایت از والیبال کرمانشاه پای کار بیایند

سعید روشن بختی دبیر هیات والیبال استان نیز شرایط کنونی والیبال کرمانشاه در کشور را مطلوب ندانست و گفت: والیبال کرمانشاه در حال حاضر در مجموع حدود ۵۰ شاخص مورد ارزیابی در بین استان های کشور در رتبه ۲۹ قرار دارد که طبق هدف گذاری انجام شده این رتبه باید تا پایان دوره چهار ساله هیات کاهش پیدا کند.

وی گفت: قبل از برگزاری مجمع انتخابات هیات والیبال استان قریب ۲۰۰ ساعت جلسه برگزار کردیم که منتج به تدوین تقویم سالانه هیات شد. در مجموع برنامه های خوبی در این دوره تدوین شده و با همراهی بزرگان و همه علاقمندان به والیبال استان، امیدواریم کارهای خوبی در این دوره برای پیشرفت والیبال استان رقم بخورد.

روش بختی با اشاره به دعوت از مربیان با علم روز که در سطح اول والیبال کشور حضور دارند، عنوان کرد: مطمئنا حضور این مربیان در کنار مربیان با تجربه خواهد توانست شرایط بهتری را برای والیبالیست‌های استان خصوصا در تیم های پایه رقم بزند.

وی بر لزوم حضور یک تیم از کرمانشاه در رقابت های لیگ کشوری هم تاکید کرد و گفت: این امر به رشد والیبال استان کمک خوبی خواهد کرد. البته برای تحقق این موضوع نیاز به حمایت جدی مسئولین داریم تا سرمایه گذاران را مجاب کنند که از والیبال استان حمایت داشته باشند. رسانه ها هم در این بین نقش مهمی دارند و می توانند این خواسته را از مسئولین مطالبه کنند.

روشن بختی در خصوص وضعیت زیرساخت های والیبال استان هم گفت: در حال حاضر خانه والیبال کرمانشاه در مجموعه ورزشی هادیان فعال است، اما این سالن بیشتر برای آموزش والیبال به رده های سنی پایه مورد استفاده قرار می گیرد و تیم های منتخب ما برای تمرین با مشکل مواجه می شوند.

وی تاکید کرد: سالن شهید بهشتی فضای مناسبی برای تمرین تیم های منتخب والیبال استان است، اما متاسفانه این سالن از طریق ماده ۸۸ واگذار شده و باید برای هر تایم تمرین اجاره بپردازیم که این کار را برای ما سخت کرده، لذا انتظار داریم مسئولین ورزش استان در این حوزه به هیات کمک کنند و تایم هایی را به ما اختصاص دهند.

دبیر هیات والیبال استان با بیان اینکه در تعدادی از شهرستانهای استان نیز چنین شرایطی حاکم است، به ایسنا گفت: برای نمونه روانسر یکی از شهرستانهای والیبال خیز استان به شمار می رود، اما متاسفانه سالنی که والیبالیست های آن در آنجا تمرین می کردند را از طریق ماده ۸۸ واگذار کرده اند و تیم های منتخب این شهرستان هر ماه باید سه میلیون تومان اجاره سالن بپردازند که برای یک شهرستان کوچک رقم بزرگی است و در نهایت این موضوع افت والیبال این شهرستان را به دنبال داشته است.

روشن بختی تقویت باشگاه های والیبال را هم از برنامه های هیات برشمرد و گفت: تقویت و رشد باشگاه ها تضمین کننده پیشرفت والیبال استان است. اگر ما باشگاه های قوی داشته باشیم و والیبالیست ها در باشگاه ها خوب آموزش ببینند، قطعا می توانیم تیم های خوبی هم داشته باشیم، لذا تقویت باشگاه ها از برنامه های اصلی هیات است.

وی به فعالیت حدود ۱۰ باشگاه خصوصی والیبال در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه والیبال دنیا به سرعت در حال رشد است، بنابراین نیاز است که این باشگاه ها و مربیان آنها تقویت شوند، لذا دوره های آموزشی برای آنها گذاشته خواهد شد تا علم روز والیبال را به نسل جدید منتقل کنند که در این راه به حمایت اداره کل ورزش و جوانان نیز نیاز داریم. 

دبیر هیات والیبال کرمانشاه در پایان گفت: با برنامه هایی که هیات تدارک دیده و هم افزایی که شکل گرفته، روزهای خوبی در انتظار والیبال کرمانشاه است و در این راه به حمایت همه مسئولین، سرمایه گذاران و رسانه ها نیاز داریم.

انتهای پیام 

لینک خبر

لینک های ویژه


گوناگون

بهترین تعمیرگاه بنز در تهران

امداد خودرو مرودشت

امداد خودرو استان مرکزی


آخرین اخبار


ایسنا : مرزبانی باید به سیستم‌های رصد و پایش الکترونیک دریا مجهز باشد

مهر : پایان آوار برداری انفجار منزل مسکونی در قوچان 

ایسنا : الهلال با شکست الاتحاد فینالیست شد

ایلنا : ویدیو: گل دوم بایرن مونیخ به رئال مادرید توسط هری کین

ایسنا : فهرست کاندیداهای مورد حمایت جامعه اسلامی مهندسین اعلام شد

ایسنا : توقیف کاروان خودروهای حامل قاچاق کالا در دیلم

ایسنا : توجه به نیاز کارگران امری ضروری است

ایلنا : ویدیو: گل اول بایرن مونیخ به رئال مادرید توسط سانه

مهر : ترس نتانیاهو از بازداشت؛ بی بی دست به دامان خانواده اسرا شد

مهر : طرح‌های اقتصادی در استان بوشهر حمایت می‌شوند

مهر : ۲۵ درصد معادن استان بوشهر در دشتی است

مهر : مشکلات مالکیت اراضی آبپخش حل شود

مهر : کمبودهای درمانی استان بوشهر رفع شود

مهر : مخالفت وزیرخارجه انگلیس با تروریستی خواندن سپاه پاسداران

مهر : کمک ۲۳۰ میلیارد ریالی خیرین برای مدرسه سازی در گناباد

ایرنا : تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات سفر رییس جمهور به ایلام در حوزه راه و شهرسازی

ایرنا : ادعای بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است

ایرنا : پورموسوی: لطمه‌ای به تیم استقلال خوزستان وارد شود افشاگری می‌کنم

ایرنا :  نخستین گروه زائران حج از اصفهان و چهارمحال و بختیاری عازم سرزمین وحی شدند

مهر : آتش سوزی خودروی پراید حین سوخت گیری در آستارا/ حریق مهار شد

ایرنا : استاندار: مهمترین عامل تولید نیروی انسانی است/ باید به تعلیم و تربیت اهتمام داشته باشیم

ایسنا : رامین و پرسپولیسی‌ها در آزادی/ بیرو می‌رسد؟

ایرنا : حامیان فلسطین خواستار محدود کردن حضور رژیم صهیونیستی در المپیک پاریس شدند

ایسنا : بلینکن: مصر پیشنهاد قوی برای آتش‌بس در غزه ارائه کرد

ایلنا : برگزاری اولین همایش منتخبان مجلس دوازدهم نیروهای انقلاب

ایسنا : خزعلی: رفع فقر مادی باید در کنار ارتقاء فکری و رشد فرهنگی انجام شود

ایسنا : زمان اردوی تیم ملی مشخص شد

ایرنا : دانشگاه کلمبیای آمریکا برخی دانشجویان حامی فلسطین را اخراج می‌کند

ایرنا : محکومیت ۶ میلیارد ریالی قاچاقی کود شیمیایی در مهران

ایرنا : امنیت شغلی و دستمزد کافی از مهمترین مطالبات جامعه کارگری زنجان

مهر : هدف دنیای صهیونیست تک قطبی شدن جهان است

مهر : برابر شمس آذر تمرکز و انگیزه لازم را نداشتیم

ایسنا : برگزاری مراسم سالگرد شهادت استاد مطهری در مسجد جامع نارمک

ایلنا : نمایش توانمندی های صادراتی در نمایشگاه ایران اکسپو۱۴۰۳

مهر : شمس آذر لایق نگاه ویژه فوتبال ایران است

ایسنا : زن و مرد در رسیدن به مقامات معنوی برابر هستند/ دین اسلام؛ مدافع‌ اصلی حقوق زنان است

تسنیم : یدیعوت آحارانوت: موج ضد اسرائیلی به خاور دور رسیده است

ایلنا : ویدیو: گل اول رئال مادرید به بایرن مونیخ توسط وینیسیوس جونیور

مهر : درخشش فرنگی‌کاران نوجوان خوزستانی در مسابقات بین‌المللی

مهر : زراعت چوب نمونه اقتصاد مقاومتی است

مهر : انسولین «نوومیکس» در داروخانه‌های خوزستان توزیع می شود

مهر : عدالت باید در اجرای پروژه‌های عمرانی خوزستان رعایت شود

مهر : ۲ معلم لرستانی برگزیده کشوری شدند

ایرنا : کاخ سفید: همچنان با حمله اسرائیل به رفح مخالفیم

مهر : انتخاب رییس هیات قایقرانی خوزستان

مهر : توسعه پارکینگ اربعین در شلمچه

مهر : بهره‌برداری ۱۰۰۰ پروژه مسوولیت اجتماعی در خوزستان

ایرنا : آژیر خطر شلیک موشک در شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمد

ایرنا : گلزنی قایدی در روز شکست سنگین اتحاد کلبا

Loader

در حال دریافت و بارگذاری جدیدترین اخبار

... لطفا چند ثانیه منتظر بمانید