آخرین وضعیت بارندگی و سیلاب در سیستان و بلوچستان

آخرین وضعیت بارندگی و سیلاب در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان بارندگی‌های اخیر در سیستان و بلوچستان علاوه بر آنکه امیدها را برای پایان یافتن خشکسالی زنده کرد خسارت و ویرانی‌هایی همچون قطع برق، انسداد راه‌های ارتباطی، اختلال در تردد شهروندان و البته جان باختن سه نفر از کارکنان کارگاه راه سازی را در سطح استان به همراه داشت.

مدیرکل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان گفت: بارندگی شدید و بروز سیلاب علاوه بر ۳۰۰ روستا سبب بسته شدن ۴۵ مسیر ارتباطی روستایی، ۱۲ مسیر فرعی و یک مسیر اصلی در جنوب این استان شد.

مجید محبی افزود: با توجه به اینکه بارندگی های ۲ روز اخیر در سیستان و بلوچستان فراتر از حد پیش بینی شده است علاوه بر بسته شدن مسیرهای ارتباطی شاهد قطع ارتباط مخابراتی ۶۰ روستای شهرستان‌های زرآباد، کنارک و چابهار به دلیل مشکل در فیبر نوری آنها هستیم.

وی ادامه داد: تاکنون خسارت جانی از سیلاب دیروز و امروز سیستان و بلوچستان گزارش نشده است و با تدابیر انجام شده تمام دستگاه‌های خدمات رسان در حال ارائه خدمت به مردم گرامی استان هستند.

مدیرکل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان گفت: روز گذشته از ۱۱۷ ایستگاه هواشناسی و باران سنجی این استان بارندگی گزارش شده که بیشترین آن به میزان ۱۲۰ میلیمتر متعلق به شهرستان زرآباد بوده است.

وی بیان کرد: امروز شاهد تشدید فعالیت سامانه بارشی در نیمه جنوبی و ارتفاعات مرکزی، روی دریا و سواحل سیستان و بلوچستان هستیم.

محبی افزود: تمام تلاش ما بر آن است تا برقراری ارتباط در مسیرهای ارتباطی سیستان و بلوچستان به جهت انجام خدمات امدادی برقرار شود.

آخرین وضعیت بارندگی و سیلاب در سیستان و بلوچستان

نجات ۷۰ سرنشین سه دستگاه اتوبوس گرفتار سیلاب مسیر نیکشهر- چابهار

معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۷۰ سرنشین سه دستگاه اتوبوس گرفتار سیلاب در مسیر نیکشهر - چابهار توسط نیروهای امدادی نجات داده شدند.

روح الله سرگزی اظهار کرد: این اتوبوس ها شب گذشته در مسیر چابهار - نیکشهر در حال تردد بودند که به دلیل بسته شدن این مسیر ارتباطی ناشی از بارندگی شدید و طغیان رودخانه های محلی گرفتار سیلاب شدند که بلافاصله بعد از رها سازی از سیلاب توسط نیروهای راهداری اسکان اضطراری یافتند.

وی ادامه داد: تاکنون خسارت جانی از سیلاب اخیر سیستان و بلوچستان گزارش نشده است و همچنان نیروهای راهداری شبانه روزی در حال بازگشایی مسیرهای ارتباطی بسته شده هستند.

معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اخطاریه جوی، تمامی ادارات، دستگاه‌ها و اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان‌های سیستان و بلوچستان در حالت آماده باش بوده و تمهیدات لازم را با تجربه سیل پیش را اتخاذ کرده‌اند.

وی از شهروندان خواست که جوانب احتیاط را رعایت کرده و از ترددهای غیرضروری در محورهای مواصلاتی،اسکان در مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها و پایین دست سدها خودداری کنند.

آخرین وضعیت بارندگی و سیلاب در سیستان و بلوچستان

۲۱ روستای چابهار در محاصره سیل و گرگروها

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان ویژه چابهار گفت: سیلاب و بارندگی‌های اخیر موجب خسارت سنگین در بخش‌های راه، کشاورزی و زیرساخت‌های شهری و روستایی شده و تاکنون ۲۱ روستای چابهار در محاصره سیل و گرگروها(فرسایش خندقی خاک) هستند.

دادکریم بلوچ در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: بارندگی شدید هم اینک مسیر روستایی چابهار به بخش های پلان و پیرسهراب مشهور به محور دمبدف - صفرزهی و مسیر پارک پیرسهراب را مسدود کرده است.

وی بیان کرد: تعداد ۱۰ روستا و اراضی کشاورزی و خانه های مسکونی اطراف آنها در معرض تهدید گرگروها (فرسایش خندقی خاک) هستند.

وی با اشاره به اینکه سد زیردان ۴۰ درصد قبل از بارندگی تخلیه شده و لیکن بدلیل آورد آب و بارندگی بالادست فقط ۱۰ درصد خالی است، افزود: امیدوارم بارندگی اخیر باران رحمت و برای مردم باعث رحمت و آسایش باشد و شاهد کمترین خسارت باشیم.

جانشین ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران و معاون عمرانی فرمانداری شهرستان ویژه چابهار گفت: ۵۷ نفر نیروی انسانی به همراه ۱۷ دستگاه ماشین‌آلات بخش دولتی و خصوصی و همچنین نیروهای بسیج و سپاه در ۲ بخش پلان ‌پیرسهراب مستقر شده اند.

بلوچ بیان کرد: بهره برداران حوزه کشاورزی چابهار اخطاریه‌های هواشناسی را همیشه جدی گرفته و توصیه‌های ایمنی را تا پایان سامانه بارشی رعایت کنند تا شاهد کمترین خسارت‌ها باشیم.

وی با اشاره به اینکه در زمان باران همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد مردم در خانه بمانند و از تردد غیرضروری در اطراف مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی پرهیز و احتیاط در ترددهای دریایی کنند، افزود: ماشین آلات و ادوات کشاورزی را در جای مطمئن پارک کرده و پیش‌بینی سوخت آنان برای مواقع بحرانی اندیشیده شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان ویژه چابهار افزود: روستاییان گرفتار در سیل همیشه نیازمند امدادرسانی هوایی و ارسال کمک‌های غذایی و درمانی هستند باید پیش از اتفاقی دیگر راه‌های ارتباطی را استاندارد و آسفالت و پل‌ها و آبنماها را ساخت تا مشکلات به حداقل برسد.

آخرین وضعیت بارندگی و سیلاب در سیستان و بلوچستان

خسارت ۵ هزار میلیارد ریالی بارندگی به بخش کشاورزی کنارک

مدیر جهادکشاورزی شهرستان کنارک گفت: بر اساس برآوردهای اولیه، بارندگی شدید دو روز اخیر، بیش از ۵ هزار میلیارد ریال به تاسیسات و زیربناهای بخش کشاورزی، مرغداری ها، باغات و مزارع، بند سارها و آب بندان ها خسارت زد.

عیسی قاضی افزود: سیلاب به ۳ هزار هکتار اراضی دیم زیر کشت سورگوم و ماش، ۵ واحد مرغداری با ۸۰ هزار قطعه مرغ و جوجه، بیش از ۶۰۰ بندسار و ۱۰ آب بند آسیب جدی وارد کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به سرریز کردن سد کهیر و آب گرفتگی، مسدود شدن راه های روستایی و هجوم سیلاب به باغات میوه های گرمسیری و واحدهای دامداری سبک و سنگین، احتمال افزایش میزان خسارت وارده وجود دارد.

قاضی تاکید کرد: مدیریت جهادکشاورزی با کلیه امکانات، آماده خدمت رسانی به بهره برداران است.

آخرین وضعیت بارندگی و سیلاب در سیستان و بلوچستان

ارتفاع بارش در زرآباد سیستان و بلوچستان به ۲۷۰ میلی‌متر رسید

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: ارتفاع بارش در شهرستان زرآباد به ۲۷۰ میلی‌متر رسید.

محسن حیدری اظهار کرد: با صدور ۲ هشدار صادر شده سطح قرمز هواشناسی جوی و دریایی شماره ۱ ، از تمامی ایستگاه هواشناسی و باران سنجی گزارش باران مخابره شد که از چابهار ۱۳۱.۶، کنارک ۲۲۹، زاهدان ۱۱.۶، راسک ۴۷، ایرانشهر ۵۳.۶، بمپور ۶۳، دلگان۳۹، خاش ۲۸، سراوان ۴۰، مهرستان ۵۵، نصرت آباد ۴.۶، میرجاوه ۲.۵، زابل ۱.۷ زهک ۰.۴ میلی متر گزارش باران داشتیم.

وی بیان کرد: بارش های رگباری تا فردا شب در سیستان و بلوچستان با شدت کمتر تداوم دارد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان به شهروندان توصیه کرد از چرای دام در ارتفاعات و فعالیت های کوهنوردی و دریایی پرهیز شود از اسکان و تردد در حاشیه مسیل ها و رودخانه در زمان بارندگی خودداری و از محصولات کشاورزی محافظت شود.

آخرین وضعیت بارندگی و سیلاب در سیستان و بلوچستان

انسداد ۲۰ محور روستایی در شمال سیستان و بلوچستان براثر بارندگی های سیل آسا

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: به دنبال بارش‌های سیل‌آسا راه ارتباطی ۲۰ روستای حوزه شهرستان  های سراوان، مهرستان،سیب و سوران و گلشن مسدود شده است.

ایوب کرد گفت:بر اثر بارندگی های اخیر در ۲۴ ساعت گذشته و افزایش بارندگی ها از بامداد امروز، راه ارتباطی ۲۰ روستای حوزه  شهرستان های  سراوان، مهرستان،سیب و سوران و گلشن در اثر بارندگی های سیل آسای اخیر مسدود شده است.

وی افزود: علاوه بر محورهای فوق ،محور گلشن، سراوان، مهرستان، ایرانشهر، گشت،سراوان و محورهای فرعی سوران،پسکوه و مهرستان، سوران تا اطلاع ثانوی مسدود است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان تاکید کرد:تمامی امکانات راهداری از جمله ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین در شهرستان‌های مورد نظر مستقر شدند و تلاش راهداران برای بازگشایی این محورها ادامه دارد.

کرد در پایان یادآورشد:هم استانی‌های عزیز با توجه به شدت بارش ها از سفرهای غیر ضروری خودداری ومی توانند از طریق تماس با سامانه ۱۴۱ از آخرین وضعیت راه‌های استان مطلع شوند.

آخرین وضعیت بارندگی و سیلاب در سیستان و بلوچستان

سیر روان قطارهای باری و مسافری در سیستان و بلوچستان

سرپرست اداره کل راه آهن جنوبشرق گفت: پس از اعلام هشدار قرمز هواشناسی و توصیه های ستاد مدیریت بحران استان، با تمهیدات پیش بینی شده در ستاد بحران اداره کل راه آهن جنوبشرق تا کنون هیچ گونه خللی در سیر روان قطارهای باری و مسافری در هیچ کدام از محورهای ریلی نداشتیم و با توجه به فعال بودن سامانه بارشی در منطقه، به صورت مستمر تردد قطارها را رصد می کنیم.

حمید بهادری افزود: پس از بازدید اعضای کمیسیون پیشگیری از سوانح راه آهن جنوبشرق از خطوط ریلی منطقه، یک دستگاه درزین به منظور پیشرو قطارهای باری و مسافری در ایستگاه راه آهن خاش مستقر شده که در صورت وقوع مشکل احتمالی، اعزام قطارها لغو و یا با کُندی سیر اعزام شوند.

وی گفت: در زمان بارش باران، نقطه حساس منطقه جنوبشرق منطقه کوهستانی حدفاصل ایستگاه شورو تا رودماهی و کلات است که علاوه بر اعزام درزین های پیشرو برای بررسی فنی مسیر ریلی، اکیپ های کارگری و راهبانان هم به صورت شبانه‌روزی در منطقه حضور دارند.

وی بیان کرد: برای بررسی مسیر ریلی زاهدان به میرجاوه با توجه به نحوه احداث این خط که به صورت آب نما طراحی شده، درزین خط عریض آماده شده که پیش از اعزام ناوگان باری پاکستانی به عنوان‌ پیشرو اعزام شوند.

سرپرست اداره کل راه آهن جنوبشرق ادامه داد: در مرکز کنترل قطارهای راه آهن جنوبشرق ستاد بحران تشکیل شده و اعضای ستاد بحران به صورت شبانه روزی در محل ستاد حضور دارند و برای مواجهه با هر گونه خلل احتمالی، تصمیمات لازم اتخاد خواهد شد.

وی تصریح کرد: سازمان قطار نجات با تمامی تجهیزات و امکانات مورد نیاز جهت رفع نقص مسیر و جمع آوری سوانح در ایستگاه راه آهن جیگولی مستقر است.

بهادری خاطرنشان کرد: یک دستگاه جرثقیل ریلی برای واکنش سریع در زمان سوانح احتمالی در ایستگاه راه آهن فهرج مستقر شده که در صورت بروز مشکل، در کوتاه ترین بازه زمانی رفع ایراد شود.

آخرین وضعیت بارندگی و سیلاب در سیستان و بلوچستان

امداد رسانی به مسافران گرفتار سیلاب سیستان و بلوچستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت: با تلاش راهداران جنوب استان مسافران اتوبوس‌های گرفتار سیلاب نجات یافته و به مکانی امن انتقال یافتند.

شهرام مبارکی با اشاره به تلاش شبانه‌روزی راهداران جنوب استان برای بازگشایی مسیرهای بسته شده، اظهار کرد: در پی بارش‌های سیل‌آسا، شاهد آبگرفتگی و بسته شدن ۲۰ مسیر ارتباطی در جنوب سیستان و بلوچستان بودیم که با تلاش بی‌وقفه راهداران مسیرهای ارتباطی در حال بازگشایی هستند.

وی با بیان اینکه مسیر نیکشهر به چابهار که یکی از مسیرهای ارتباطی مهم در جنوب سیستان و بلوچستان بسته است افزود: با توجه به اهمیت سلامت جان مسافران، در محل حاضر شدیم و از نزدیک در جریان عملیات امدادرسانی به مسافران گرفتار در سیل قرار گرفتیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان از هموطنان خواست تا از تردد غیرضروری در مسیرهای ارتباطی، به ویژه در مناطق سیل‌زده خودداری کنند.

مدارس ۱۱ شهرستان سیستان و بلوچستان غیرحضوری شد

مدیر کل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان اعلام کرد: با شدت یافتن بارش‌ها در استان مدارس ۱۱ شهرستان امروز چهارشنبه غیرحضوری برگزار می شود.

مجید محبی گفت: با تصمیم ستاد مدیریت بحران، مدارس شهرستان‌های دشتیاری، زاهدان، تفتان، خاش، ایرانشهر، سراوان، مهرستان، دلگان، سرباز، زرآباد و قصرقند با توجه به احتمال طغیان رودخانه‌های محلی و آبگرفتگی معابر امروز غیر حضوری خواهد بود.

وی عنوان کرد: با توجه به هشدار قرمز هواشناسی و وجود رگبار فوق سنگین باران و تگرگ، وزش تند باد شدید با سرعت بیش از ۷۰ کیلومتر بر ساعت از رفتن کنار رودخانه‌ها و مسیل ها خوداری شود.

آخرین وضعیت بارندگی و سیلاب در سیستان و بلوچستان

مسدود شدن راه ۱۵۴ روستای نیکشهر و ۴۷۰ مورد خاموشی فشار ضعیف

فرماندار نیکشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: بارش سنگین باران موجب مسدود شدن راه ۱۵۴ روستای این شهرستان شده و ۴۷۰ مورد خاموشی فشار ضعیف را شاهد بودیم.

مجیب حسنی اظهار کرد: در حوزه‌ی راه مسیرهای مهم شامل راه نیکشهر به بنت، بنت به دستگرد و توتان و مهمدان و چاهان به زرآباد مسدود است.

وی بیان کرد: در حوزه برق شبکه فشار متوسط پایدار است و شکستگی ۲ اصله پایه فشار ضعیف و ۴۷۰ مورد خاموشی فشار ضعیف، سه مورد کابل زدگی، ۲ مورد سوختن تابلوی برق در پی بارندگی ها بوده است.

وی گفت: در حال حاضر شبکه پایدار و خاموشی تحت کنترل است و تلاش برای رفع خاموشی ها در حال انجام است.

فرماندار نیکشهر ادامه داد: هم اکنون برق ۱۲ روستای این شهرستان شامل کوراندپ، منطقه سرگوست بنت، روفنان و گیمک، احمداباد، کوراندپ، ترانی، چاکری کچ، بنگلی سول، هادرت، ریکو، گجویی و منه قطع است.

حسنی تصریح کرد: متاسفانه راه مسدود و محور باز نیست و امکان بررسی و بازدید خط در حال حاضر ممکن نیست و نیروهای برق در بنت منتظر باز شدن راه هستند تا خاموشی را برطرف و روستاها را برقدار کنند.

وی گفت: روستای دستگرد تاکنون بیش از ۹۰ میلیمتر باران بیشترین بارش را داشته و شهر نیکشهر هم بیش از ۵۵ میلیمتر ثبت شده است.

وی افزود: با شدت یافتن بارش ها سد خیرآباد نیکشهر برای دومین بار در ۲ ماه اخیر سر ریز شده است.

وی گفت: با وجود صدور اخطاریه ها و توصیه به انتقال مادران باردار به نزدیکترین مراکز درمانی متاسفانه طی روز گذشته ۶ مادر باردار در سیلاب گرفتار شدند که با تلاش نیروهای مردمی و امدادی به مراکز درمانی منتقل شدند.

انتهای پیام

لینک خبر

لینک های ویژه


گوناگون

بهترین تعمیرگاه بنز در تهران

امداد خودرو مرودشت

امداد خودرو استان مرکزی


آخرین اخبار


ایلنا : احمدعباسی: لژیونر در فوتسال با فوتبال متفاوت است(ویدیو)

تسنیم : روز 207 طوفان‌الاقصی|تداوم حملات هوایی اسرائیل به غزه

ایسنا : یک عملکرد غیرمنتظره در مخچه کشف شد

ایلنا : خاطره شمسایی از پیشنهاد تبلیغات برای خوردن برنج(ویدیو)

ایلنا : احمدعباسی: قبل از فوتسال، تکواندوکار و فوتبالیست بودم(ویدیو)

ایلنا : ماجرای پنالتی عجیب حسن‌زاده از زبان شمسایی(ویدیو)

ایلنا : شمسایی: در منوی رستورانم خبری از برنج نیست!(ویدیو)

ایلنا : جزئیات قرارداد وحید شمسایی با فدراسیون فوتبال(ویدیو)

ایلنا : شمسایی: 3 تیم فارسی زبان به جام جهانی صعود کرده‌اند(ویدیو)

ایرنا : حمله موشکی حزب الله لبنان به ۲ شهرک صهیونیست‌نشین

ایرنا : درگیری شدید پلیس رژیم صهیونیستی با معترضان در تل‌آویو + فیلم

مهر : تلاش لابی‌های صهیونیستی برای صدور«مخفیانه»حکم لاهه ضدسران تل‌آویو

مهر : تلاش لابی‌های صهیونیستی برای جلوگیر از صدور حکم ضدسران تل‌آویو

مهر : تلاش لابی‌های صهیونیستی برای جلوگیری از صدور حکم ضدسران تل‌آویو

ایرنا : حادثه تیراندازی در ایالت کارولینا در آمریکا؛ سه افسر پلیس جان باختند + فیلم

ایسنا : علایم هشداردهنده‌ «آرتریت پسوریاتیک»

تسنیم : تشکیل کمپین علیه آنتونیو؛ احتمال کودتا در استانبول!

تسنیم : بایدن: با مصر و قطر درباره آتش بس غزه همکاری می‌کنیم

تسنیم : تهدید دادگاه لاهه از سوی برخی از اعضای کنگره آمریکا

تسنیم : تداوم تظاهرات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا

ایرنا : عضو ارشد انصارالله: عربستان برای حمایت از اسرائیل ائتلاف تشکیل می‌دهد

مهر : دستگیری ۹۷ دانشجوی معترض از ۲ دانشگاه آمریکا

ایسنا : افتتاح ۱۶ پروژه شاخص در مجموعه صفه، اقدامی موثر در ارتقای صنعت گردشگری

ایسنا : «بمب‌های شهری» را برای کاهش ریسک زلزله شناسایی کنیم

مهر : اعزام بسیجیان لرستان به اردوهای راهیان نور

مهر : اعزام بسیجیان لرستانی به اردوهای راهیان نور

ایرنا : دانشگاه کلمبیای آمریکا تعلیق دانشجویان حامی فلسطین را از تحصیل آغاز کرد + فیلم

ایرنا : دانشگاه کلمبیای آمریکا تعلیق دانشجویان حامی فلسطین را از تحصیل آغاز کرد

ایسنا : عملیات وعده صادق فخر اسلام و مسلمین بود

تسنیم : مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان

ایسنا : شاهکار دیگر ارتش یمن در دریای سرخ و اقیانوس هند

ایرنا : السیسی در گفت وگو با بایدن: عملیات در رفح عواقب ویرانگری به دنبال خواهد داشت

مهر : طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی کردستان در حال انجام است

ایرنا : جمعی از اساتید آمریکایی خواستار بررسی ادعاهای نیویورک تایمز درباره حماس شدند

ایرنا : جمعی از اساتید روزنامه نگار آمریکایی خواستار بررسی ادعاهای نیویورک تایمز درباره حماس شدند

مهر : افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رییس جمهور

تسنیم : عملیات جدید مقاومت اسلامی لبنان علیه مواضع صهیونیست‌ها

ایرنا : سخنگویان دولت آمریکا توپ توافق آتش بس در غزه را همچنان به زمین حماس انداختند

مهر : روابط عمومی در اقناع افکار عمومی نقش کلیدی دارد

ایسنا : جنوب کرمان ظرفیت افتخارآفرینی بیشتر در زمینه ورزش دارد

ایلنا : ویدیو: خلاصه بازی بارسلونا 4 - والنسیا 2

مهر : پس از عملیات «وعده صادق» نگاه دنیا به ایران تغییر کرد

تسنیم : بازگشت اوسمار به جاده خوشبختی یا پایان یک رؤیا؟

مهر : بیانیه مهم ارتش یمن درباره عملیات نظامی امروز تا دقایق دیگر

مهر : بیانیه مهم ارتش یمن درباره حمله امروز به یک کشتی تا دقایق دیگر

مهر : بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به چهار کشتی آمریکایی وصهیونیستی

ایرنا : نیروهای مسلح یمن: ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را هدف قرار دادیم

ایسنا : آیین بهره‌برداری از پروژه‌های شرکت توسعه سیاحتی شهرداری اصفهان

مهر : فروش دانش‌ بنیان‌ها طی سال گذشته به ۵۳۰ هزار میلیارد تومان رسید

Loader

در حال دریافت و بارگذاری جدیدترین اخبار

... لطفا چند ثانیه منتظر بمانید