نگاهی به خدمات درمانی پژوهشکده سرطان معتمد؛

ارایه خدمات بیماری‌های پستان در قطب تحقیقات درمان‌های فناورانه سرطان کشور

ارایه خدمات بیماری‌های پستان در قطب تحقیقات درمان‌های فناورانه سرطان کشور

پژوهشکده سرطان معتمد به قطب تحقیقات درمان‌های فناورانه سرطان در کشوری یکی از پژوهشکده‌های جهاددانشگاهی است که در زمینه ارایه خدمت در حوزه پیشگیری، غربالگری، تشخیص و درمان سرطان و دیگر بیماری‌های پستان با ۷ کلینیک، مرکز و آزمایشگاه فعالیت دارد.

به گزارش ایسنا، پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی به‌عنوان یکی از رویش‌های مبارک جهاددانشگاهی از سال ۱۳۷۵ با هدف آموزش، پژوهش و ارایه خدمت در حوزه پیشگیری، غربالگری، تشخیص و درمان سرطان و دیگر بیماری‌های پستان فعالیت دارد.

کلینیک فوق تخصصی بیماری‌های پستان این پژوهشکده به‌عنوان تنها مرکز منسجم و متمرکز کشور در ارائه خدمات تشخیصی، درمانی و بهبود کیفیت زندگی بیماران درمان شده با بهره‌مندی از متخصصانی در رشته‌های مختلف توانسته در کنترل و کاهش مرگ‌ومیر بانوان گام‌های موثری داشته و  سالانه به بیش از ۱۵۰ هزار مراجعه کننده از اقصی نقاط کشور و حتی بیمارانی از کشورهای منطقه ارایه خدمت کند.

سیاست راهبردی پژوهشکده سرطان معتمد به‌عنوان قطب تحقیقات درمان‌های فناورانه سرطان در کشور، انجام تحقیقات کاربردی، توسعه فناوری و تولید محصولات فناورانه است که به‌صورت مستقیم در بالین بیماران و درمان بیماری‌های صعب‌العلاج موثر و سودمند باشند.

در این راستا ضمن بهره‌گیری از تخصص‌هایی متنوع از مهندسی پزشکی تا رشته‌های فوق تخصصی بالینی موضوعاتی شامل ژنتیک در سرطان، پژوهش‌های بالینی، پروتئین‌های نوترکیب، کیفیت زندگی و طب فراگیر، فناوری‌های بین‌رشته‌ای و توسعه فناوری درمان‌های پیشرفته در سرطان را در ۱۰ گروه پژوهشی و در قالب شش دپارتمان تخصصی در دستور کار خود دارد. 

پژوهشکده سرطان معتمد در راستای ترویج اصول پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان‌های شایع بانوان همه‌ساله هم‌زمان با ماه اکتبر که به‌عنوان ماه جهانی افزایش آگاهی عمومی در خصوص سرطان پستان نام‌گذاری شده، برنامه‌های ترویجی و پویش سراسری معتمد را در قالب برنامه‌های متنوع اجرا می‌کند که طی آن علاوه بر اطلاع‌رسانی عمومی از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی و تبلیغات محیطی، هزاران نفر از زنان و دختران مورد معاینه و غربالگری رایگان قرار می‌گیرند.

پژوهشکده همچنین به‌منظور گسترش برنامه‌های غربالگری و خدمات فوق تخصصی تشخیصی درمانی به اقصی نقاط کشور از اواخر سال جاری، طرح غربالگری رایگان سرطان‌های شایع بانوان در مناطق محروم را در دستور کار قرار داده که در این راستا با اعزام تیم‌هایی از زبده‌ترین متخصصان پژوهشکده و انتقال پیشرفته‌ترین تجهیزات تشخیصی به شهرستان‌های جاسک و کنارک با همکاری نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، صدها نفر از بانوان این مناطق از خدمات تخصصی غربالگری و تشخیصی رایگان بهره‌مند شدند.

این پژوهشکده در تداوم خدمت جهادی خود با اعزام کلیه بیماران شناسایی شده در این طرح‌ها به تهران، نسبت به درمان رایگان آن‌ها اقدام کرده است.

پژوهشکده سرطان معتمد با تاکید بر ضرورت ارائه سیستماتیک و برنامه ریزی شده خدمات پیشگیری، غربالگری، تشخیصی و درمانی سرطان پستان در یک مجموعه منسجم و با برنامه‌ای واحد با توسعه الگوی جامع خدمات تخصصی و بسته‌ای که برای پیشگیری، تشخیص، درمان و پیگیری بعد از درمان سرطان پستان در استان تهران تهیه کرده بوده، طرح ایجاد شبکه ملی تشخیص، کنترل و درمان سرطان پستان را تدوین کرده است.

براساس این طرح با بهره‌گیری از ظرفیت بالقوه و ارزشمند شبکه جهاددانشگاهی که تقریبا در اقصی نقاط کشور گسترش یافته، مراکز استانی پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان پستان با محوریت واحدهای جهاددانشگاهی راه‌اندازی و از طریق ارتباط این مراکز، شبکه ملی سرطان پستان تشکیل می‌شود.

مجلس شورای اسلامی اسفندماه ۱۴۰۰ با اختصاص ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار، ماموریت راه‌اندازی این شبکه را به پژوهشکده سرطان معتمد واگذار کرد.

در این راستا با بررسی ظرفیت‌ها و امکان‌سنجی و شناسایی اولویت‌ها، مقدمات راه‌اندازی مراکز استانی این شبکه در اغلب استان‌های کشور فراهم شده و اولین مرکز استانی این شبکه در ایام الله دهه فجر امسال در اهواز شروع به کار کرده است.

خدمات پژوهشکده:

۱-مرکز جراحی محدود:

بخش جراحی محدود پژوهشکده معتمد جهاددانشگاهی، مرکز تحقیقات سرطان پستان به‌عنوان یکی از بخش‌های اصلی و مهم پژوهشکده در امر خدمت‌رسانی به مراجعه کنندگان فعال است.

با توجه به کثرت مراجعه بانوان در این بخش و به‌منظور ایجاد محیطی امن و مطمئن، و با حداقل استرس، پرسنل متخصص و کارشناسان شاغل در این بخش غالبا خانم‌ها هستند.

از دیگر مشخصات اصلی بخش جراحی این است که همگام با پیشرفت‌های علمی و تکنولوژیک در زمینه درمان بیماری‌های سرطان پستان، این بخش نیز از بدو تاسیس از تکنولوژی روز دنیا بهره‌مند گردیده است و این افتخار را دارد که جزو اولین مراکز در سطح شهر تهران باشد که با خرید گاماپروب توانسته است گام مهمی در درمان صحیح و دقیق بیماران بردارد.

بخش جراحی محدود از نظر تجهیزات بیهوشی و جراحی، بروز و کامل بوده و پرسنل درمانی این بخش اعم از پرسنل اتاق عمل، بیهوشی و پرستاری آموزش‌های لازم را در زمینه بیماری‌های پستان دیده‌اند.

پروتکل‌های جراحی و بیهوشی انجام شده در این بخش مطابق با استانداردهای به روز دنیا و بومی شده با شرایط بیماران ایرانی است.

۲- کلینیک شیمی درمانی و انکولوژی:

براساس آمارهای مختلف، حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد کلیه سرطان‌ها ارثی بوده و به علت وجود ژن‌های معیوب، زمینه ایجاد سرطان فراهم می‌شود. این ژن‌های معیوب از نسلی به نسل بعد منتقل شده و ناقلین این ژن‌های معیوب با احتمال بسیار بالا به سرطان مبتلا می‌شوند.

در مقابل علم ژنتیک پزشکی به‌طور مداوم در حال پیشرفت بوده و امکان تشخیص‌های سریع، دقیق و مقرون به صرفه را برای بیماران و خانواده‌ها فراهم ساخته است.

بر همین اساس، پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی در کلینیک مشاوره ژنتیک خود سعی دارد تا با بهره‌گیری از دانش روز جهانی در این حوزه در تشخیص و درمان سرطان، به تمامی مردم ایران خدمت‌رسانی کند.

۳- کلینیک رادیولوژی و تصویربرداری:

بخش تصویربرداری پزشکی پژوهشکده معتمد جهاددانشگاهی، مرکز تحقیقات سرطان پستان با همکاری متخصصین رادیولوژی و کارشناسان مجرب این رشته فعالیت می‌نماید.

کلینیک رادیولوژی پژوهشکده معتمد جهاددانشگاهی، مرکز تحقیقات سرطان پستان مجهز به ماموگرافی دیجیتال، بزرگنمایی، لوکالیزاسیون توده‌های تومورال پستانی، Core Biopsy ، گاید وایر، تزریق بلودومتیلن جهت بیوپسی ضایعات غیر قابل لمس پستان، وکیوم بیوپسی، داکتوگرافی، انواع سونوگرافی رنگی (داپلر) با مجهزترین دستگاه‌های (جنرال الکتریک) و نمونه‌برداری تحت هدایت سونوگرافی مشغول به فعالیت است.

همچنین این مرکز مجهز به جدیدترین دستگاه ماموگرافی دیجیتال دنیا همراه با تخت نمونه‌برداری تحت عنوان استریوتاکسی است که دقت بالایی در تشخیص ضایعات خوش‌خیم و بدخیم بیماری‌های پستان دارد. قبل از خرید این دستگاه، نمونه‌برداری در اتاق عمل و زیر بیهوشی در بیمارانی که نیاز به بررسی‌های بیشتر برای درمان داشتند انجام می‌شد که با راه‌اندازی این دستگاه، نمونه‌برداری بدون بیهوشی و بدون استفاده از اتاق عمل صورت می‌گیرد که سبب کاهش استرس‌های مربوط به بیهوشی می‌شود.

در این بخش امکان هر گونه خدمات تشخیصی نظیر ماموگرافی، بزرگنمایی، نمونه‌برداری استرئوتاکتیک، Core Biopsy، گاید وایر، تزریق بلودومتیلن جهت بیوپسی ضایعات غیرقابل لمس پستان، داکتوگرافی، سونوگرافی و نمونه‌برداری برای هدایت سونوگرافی فراهم است.

۴-کلینیک بازتوانی و لنف ادم:

فعالیت کلینیک بازتوانی و لنف ادم پژوهشکده معتمد جهاددانشگاهی شامل مشاوره و آموزش مراقبت‌های لازم جهت پیشگیری از لنف ادم و درمان از طریق فیزیوتراپی، ماساژ و بانداژ CDT  منطبق با پیشرفته‌ترین روش‌های درمانی در سطح جهان است:

خدمات ذیل در کلینیک بازتوانی و لنف ادم به بیماران ارائه می‌شود:

۱-مشاوره و آموزش مراقبت‌های لازم جهت پیشگیری از لنف ادم ( اولیه و پس از مراقبت‌ها)

۲- درمان با استفاده از روش‌های فیزیوتراپی، CDT ماساژ و بانداژ مطابق با استانداردهای روز دنیا

۳- مشاوره خانواده در زمینه‌های مختلف ارتباطی، فردی، خانوادگی، اجتماعی و زناشویی توسط مشاورین مجرب خانواده در زمینه سرطان پستان.

۴- مشاوره و آموزش ورزش‌های مناسب جهت بازتوانی جسم و روحی توسط متخصصین مجرب ورزشی.

۵-کلینیک روانشناسی در سرطان:

پرداختن به بعد روانی بیماران سرطانی اهمیتی هم‌تراز با درمان جسمانی ایشان داشته و بسیار ضروری است. بدیهی است که پس از شنیدن خبر ابتلا به سرطان، احساسات طبیعی فرد دستخوش تغییر می‌شود که ایجاد احساس بهتر نسبت به زندگی از وظایف تیم متخصصان روان است. البته مشکلات روانی فقط به بیماران اختصاص ندارد، بلکه خانواده بیمار و گروه مراقبان بیمار را نیز تهدید می‌کند.

مراجعه به مشاوران متخصص در زمینه‌های روان‌درمانی بیماران و ارتباط موثر با دیگران، آگاه‌سازی مراقبان، کاهش مشکلات روان‌شناختی آن‌ها، درمان افسردگی، اضطراب و ترس از عود، ارایه راه‌کارهای موثر جهت مقابله با آسیب تصویر بدنی ناشی از جراحی و شیمی درمانی، آموزش و درمان جنسی و زوج‌درمانی می‌تواند در کلیه مراحل کمک قابل‌توجهی به بیمار و خانواده وی کند.

چنانچه مراجعان احساس می‌کنند در هر زمان نیازمند مشاوره روان‌شناختی هستید این کلینیک همه روزه آماده ارایه خدمات است.

۶-آزمایشگاه:

آزمایشگاه پژوهشکده معتمد دارای بخش‌های بالینی، پاتولوژی و سیتولوژی است.

در بخش آزمایشگاه تشخیص طبی کلیه تست‌های روتین و تخصصی با تجهیزات مجهز طبق استانداردهای بین‌المللی و کنترل کیفی داخلی و خارجی انجام می‌شود.

در بخش پاتولوژی Processing و تهیه لام کلیه نمونه‌ها رنگ‌آمیزی IHC(ایمنوهیستوکمیستری Immunohistrochemistrey )، انجام CISH و تهیه لام های فروزن سکشن صورت می‌گیرد، لام ها توسط پزشک متخصص پاتولوژی Breast Patologhist رویت و گزارش می‌شود.

نمونه‌های سیتولوژی نیز به روش سنتی و فاز مایع (Thin Prep ) تهیه و گزارش می‌شود.

۷-مرکز تخصصی مشاوره، تشخیص و غربالگری عفونت پاپیلوما

این مرکز آماده ارائه خدمات زیر به مراجعه کنندگان محترم است:

۱-مشاوره تخصصی، معاینه و غربالگری عفونت پاپیلوما

۲- انجام آزمایش تشخیص مولکولی انواع ژنوتیپ های ویروس پاپیلوما

۳- تزریق واکسن پاپیلومای انسانی

انتهای پیام

لینک خبر

لینک های ویژه


گوناگون

بهترین تعمیرگاه بنز در تهران

امداد خودرو مرودشت

امداد خودرو استان مرکزی


آخرین اخبار


مهر : گردشگران جشنواره «گیلاس کن»رشد ۵۰ درصدی داشته است

ایسنا : ۸۰۰۰هکتار از نخلستان‌های استان بوشهر بهسازی می شود

مهر : خدمات فنی و مهندسی متخصصان ایرانی ماندگار است

ایرنا : اسلام‌آباد: سفر رئیس جمهوری ایران فرصتی برای تعمیق همکاری‌های همه جانبه بود

ایسنا : افزایش متوسط بارندگی استان فارس در سامانه بارشی اخیر

تسنیم : گزارش| سفر رئیسی به سریلانکا؛ نمایش اقتدار مهندسی ایرانی

ایرنا : پیگیری قضایی ضاربان پرستار در بیمارستان چالوس/ ضرب و شتم کادر درمان شوکه آور است

ایسنا : خلاصه بازی برایتون ۰-۴ منچسترسیتی

تسنیم : متلاشی شدن باند مواد مخدر صنعتی در ماهان

تسنیم : مجلس در این هفته| ساماندهی اجاره و اصلاح مالیات بر سوداگری

ایسنا : برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی در سپاه علی بن ابی طالب(ع) تشریح شد

ایسنا : مسابقات بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان "جام صفوی" در اردبیل

ایسنا : آماده‌سازی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری برق در تابستان

تسنیم : هرس و تکریب نخلستان‌های استان بوشهر با 9 میلیارد ریال

مهر : افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی

ایسنا : غرب ترکیه در محاصره ریزگردها

ایرنا : پروژه‌های فعال نهضت ملی مسکن از مرز ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد گذشت

ایسنا : رویداد روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود

ایرنا : استاندار ایلام: حل معضل پسماند در استان نیازمند هم افزایی مردم و مسئولان مرتبط است

تسنیم : بازگرداندن پسر بچه 3 ساله به آغوش مادر

ایسنا : بیش از ۲۶۰ کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است

تسنیم : پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

ایرنا : مددجویان کمیته امداد خراسان‌شمالی ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع فرش بافتند

ایسنا : دستگیری ۴ نفر از اراذل و اوباش درگیری شب گذشته ارومیه

ایسنا : سردار فدوی: شهید حجازی موجب اقتدار و اوج‌گیری جبهه مقاومت شد

ایلنا : سورپرایز ظهر جمعه خانواده با این خورش بی‌نظیر

تسنیم : نگاهی به دومین بازی ذوب‌آهن در جام حذفی؛ دوئل انتقامی

ایرنا : پنج پرواز فوق العاده در فرودگاه بجنورد برقرار شد

تسنیم : چین سفیر آلمان را احضار کرد

ایسنا : شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در ماهان متلاشی شد

تسنیم : پرورش حلزون با احتیاط؛ استاندارد این صنعت هنوز تدوین نشده

ایسنا : دومین روز از مرحله اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ - اردبیل

تسنیم : قنبرزاده: باشگاه‌ها برای بیانیه‌نویسی مسابقه گذاشته بودند

ایرنا : ایجاد دبیرخانه دایمی اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا

ایسنا : قهرمان روس جهان و المپیک پیگیر وضعیت گرایی/ ولاسوف: کشتی ایران می‌تواند در المپیک بدرخشد

ایسنا : لزوم کاهش مصرف کیسه‌ها و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی

مهر : افشاگری بازیکن پیشین فولاد علیه این تیم

مهر : سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌دراز

ایرنا : چهار نفر از اراذل و اوباش در ارومیه دستگیر شدند

مهر : ساترا رقیب است یا شریک تولیدات تصویری؟/ ۷۰۰ تقاضا در انتظار مجوز

مهر : گسترش «انتفاضه دانشگاه‌های آمریکا»به سایر کشورها/سرکوب ادامه دارد

مهر : گسترش «انتفاضه دانشگاه‌های آمریکا» در حمایت از غزه به سایر کشورها

مهر : رشته های دانشگاهی را به سمت نیازهای جامعه سوق دهیم

تسنیم : یادنامه‌ای از تشییع با شکوه پیکر آیت الله مهمان‌نواز

مهر : احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران

ایسنا : گیر واردات خودروهای کارکرده کجاست؟

ایسنا : ۲۵۰ میلیارد برای تکمیل ساختمان استانداری لرستان نیاز است

ایسنا : انصارالله یمن سرکوب معترضان در دانشگاه‌های آمریکا را محکوم کرد

ایلنا : عملیات تیم مدیریت بحران تهران با هدف امدادرسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان

Loader

در حال دریافت و بارگذاری جدیدترین اخبار

... لطفا چند ثانیه منتظر بمانید