بازپس‌گیری ۱۱۰ ملک از افراد مختلف توسط شهرداری تهران/ انتقاد به وضعیت نامناسب خیابان مولوی


بازپس‌گیری 110 ملک از افراد مختلف توسط شهرداری تهران/ انتقاد به وضعیت نامناسب خیابان مولوی

اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز به موضوعات مختلفی از جمله بازپس‌گیری ۱۱۰ ملک از سوی شهراری تهران، وضعیت نامناسب خیابان مولوی و تبدل خانه مرحوم علامه عسگری به خانه مفاخر شهر پرداختند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، یکصد و پنجاهمین جلسه شورای شهر تهران صبح امروز به ریاست مهدی چمران برگزار شد. در این جلسه پس از نطق پیش از دستور احمد صادقی عضو شورای شهر تهران؛ چند تن از اعضای شورای شهر تهران تذکرات و موضوعات مختلفی را در خصوص مسائل شهری مطرح کردند.

ناصر امانی؛ عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در جلسه امروز با انتقاد از وضعیت نامناسب جوی آب در خیابان مولوی واقع در منطقه 12، اظهار کرد: در 400 متری شهرداری تهران و در خیابان مولوی شاهد حجم قابل توجهی از لجن در جوی‌های این خیابان هستیم که مردم و ساکنین این خیابان مدعی بودند چند سال لایروبی در این خیابان انجام نشده است که البته این مسئله اقرار بود اما قطعاً دو الی سه ماه این کار در خیابان انجام نشده است.

وی تصریح کرد: باور کنید که آنقدر حجم لجن در جوی‌های خیابان مولوی زیاد بود که بوی تعفن و نامناسب مردم محل را آزار می‌داد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه ما خواهان تحول بزرگ در شهر نیستیم، گفت: انتظار ما نگهداشت شهر است و امیدواریم شهرداری و شهرداران مناطق و نواحی به این موارد توجه داشته باشند.

امانی گفت: البته موضوع من خطاب به معاون خدمات شهری شهرداری تهران؛ شهردار منطقه 12 و شهردار ناحیه و خطاب من رئیس اداره ناحیه مربوطه در خیابان مولوی است و امیدواریم به این مسائل رسیدگی شود.

وی همچنین با اشاره به پروژه ای که برای خیابان مولوی شروع شده است اشاره کرد و گفت: این پروژه از سال گذشته و در ارتباط با جدول‌بندی این خیابان آغاز شده است اما هنوز به نتیجه نرسیده است و امیدواریم هرچه سریع‌تر این مسئله مورد توجه قرار بگیرد.

بازگشت 110 ملک به شهرداری تهران

به گزارش تسنیم، پرویز سروری نایب‌رئیس شورای شهر تهران در جلسه امروز با اشاره به بازپس‌گیری 110 ملک از سوی شهرداری تهران گفت: متاسفانه این املاک بعضا در اختیار برخی از افراد بوده که با تلاش انجام شده شهرداری تهران توانست این املاک را پس بگیرد.

وی ضمن قدردانی از اقدام شهرداری تهران جهت بازپس‌گیری املاک اشاره شده گفت: امیدواریم این روند از سوی شهرداری ادامه پیدا کند.

نایب‌رئیس شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به پرداخت طلب و بدهی پیمانکاران از سوی شهرداری تهران تصریح کرد: اواخر سال گذشته خبر خوشی مبنی بر پرداخت 50 درصد از بدهی شهرداری تهران به پیمانکاران عنوان شد که اقدام بسیار خوب و قابل تقدیری بود اما اخیرا پیمانکاران چند منطقه عنوان داشتند که هنوز بدهی و طلب خود را از شهرداری نگرفته‌اند و به آنها عنوان شده است که بدهی آنها به دیون تبدیل شده است.

سروری گفت: حتما باید شهرداری تهران در پرداخت بدهی پیمانکاران جدیت داشته باشد.

واکنش به ناایمن بودن بیمارستان مهدی کلینیک

به گزارش تسنیم، سوده نجفی عضو شورای شهر تهران نیز در جلسه امروز با اشاره به انتشار لیست ساختمان‌های ناایمن پس از حدود یک سال گفت: هفته گذشته لیست ساختمان‌های نیمه ایمن سرانجام منتشر شد و دیدیم هیچگونه تشویش اذهان عمومی نبود و قاعدتا مردم نسبت به ساختمان‌های ناایمن اطلاع پیدا کردند.

وی با بیان اینکه حق شهروندان تهرانی است تا نسبت به ساختمان‌های ناایمن مطلع باشند، گفت: با اعلام اسامی ساختمان‌های ناایمن متاسفانه در بین آنها نام هشت بیمارستان نیز ذکر شده است و این درحالی است که بیمارستان‌ها مراکز مراجعه‌کننده مردم هستند و خود بیمارستان‌ها در زمان بحران به عنوان مراکز ضروری محسوب می‌شوند و لذا ضرورت دارد که ایمن‌سازی این مراکز در دستور کار مسئولان قرار بگیرد.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران گفت: در بین اسامی ساختمان‌های ناایمن و مراکز درمانی، نام بیمارستان هزار تختخوابی مهدی کلینیک در مجاورت بیمارستان امام خمینی نیز ذکر شده و بنده تعجب می‌کنم هنوز 6 ماه از افتتاح این کلینیک نگذشته است و چگونه این بیمارستان مجوز فعالیت خود را اخذ کرده است.

نجفی همچنین به ناایمن بودن ساختمان‌های مختص شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: یکی از این ساختمان‌ها کلینیک درمانی شهرداری تهران در منطقه 6 است، لذا ضرورت دارد که شهرداری نسبت به ایمن‌سازی این ساختمان‌ها اقدام کند.

به گزارش تسنیم، سید احمد علوی نیز در جلسه امروز به برگزاری جشن امام رضایی‌ها اشاره کرد و گفت: بنا بر برنامه‌ریزی انجام شده این مراسم فردا هشتم خرداد از ساعت هشت شب در میدان خراسان برگزار خواهد شد که ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این مراسم باید به موضوع رفت و آمد شهروندان نیز توجه شود تا شاهد بار ترافیکی در این منطقه نباشیم.

وی تصریح کرد: البته اقداماتی از سوی برگزارکنندگان جهت تامین پارکینگ برای مراسم پیش‌بینی شده است که امیدواریم در این زمینه شهروندان تهرانی نیز همکاری لازم را داشته باشند.

عضو شورای شهر تهران همچنین به طرح دو فوریتی شورای شهر تهران در خصوص تملک خانه مرحوم علامه عسگری در منطقه یک اشاره کرد و گفت: بنابرمصوبه شورای شهر تهران قرار است که این خانه به عنوان خانه مفاخر شهر تهران تبدیل شود و علی‌رغم اینکه این مصوبه دوفوریتی بوده اما با گذشت 10 سال هنوز هم تعیین و تکلیف نشده است.

عذرخواهی شهردار منطقه 12 از ساکنان خیابان مولوی

به گزارش تسنیم، یزدی شهردار منطقه 12 نیز در جلسه امروز با اشاره به تذکر امانی عضو شورای شهر تهران درخصوص وضعیت نامناسب جوی‌های خیابان مولوی، گفت: هرچند این تذکر درست است و بنده در این زمینه عذرخواهی می‌کنم و توجیهی نمی‌کنم البته مواردی وجود دارد که باید به آن اشاره شود.

وی با اشاره به اینکه خیابان مولوی خیابان شرق به غرب است و آب به راحتی از آن عبور نمی‌کند، بیان کرد: به همین دلیل بعضا شاهد ایستادگی فاضلاب شهری هستیم ضمن اینکه متاسفانه ساکنان این خیابان و بازاریان فاضلاب شهری خود را به جوی آب می‌ریزند و شاهد لجن در این جوی‌ها هستیم.

شهردار منطقه 12 گفت: با توجه به شرایط بایستی از طریق لجن‌کش آب تخلیه شود البته این موارد به هیچ عنوان توجیه‌کننده نیست و بنده همانطور که در ابتدای جلسه گفتم عذرخواهی می‌کنم.

یزدی همچنین با اشاره به پروژه خیابان مولوی جدول‌‌سازی این خیابان نیز گفت: این مسئله با توجه به ترافیک خیابان با سختی اجرا می‌شود چرا که اهالی اجازه بستن خیابان را نمی‌دهند و در این زمینه نیز عذرخواهی می‌کنم.

به گزارش تسنیم، زهرا شمس‌احسان؛ عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در ادامه جلسه طی تذکری اظهار کرد: طبق تبصره دوم ماده هفتم مصوبه تعیین تکلیف املاک واگذار شده تهران به اشخاص حقوقی و حقیقی، واگذاری املاک و فضا‌های شهرداری به مجموعه‌های عام‌المنفعه، خیریه، سمن‌ها و تشکل‌ها، انجمن‌ها و مؤسسات فرهنگی منوط به نظارت مستقیم نمایندگان کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران است و معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران بر عملکرد این مجموعه‌ها است.

وی گفت: در دستورالعمل مذکور نمی‌توان حق تصویب واگذاری بهره‌برداری از املاک شهرداری را از شورای اسلامی شهر تهران سلب کرد و در هر صورت واگذاری املاک باید به تصویب شورای اسلامی شهر تهران برسد.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران افزود: طبق بند (ب) تبصره ششم ماده واحده بودجه سال 1402 شهرداری تهران و سازمان‌ها و شرکت‌ها و مؤسسات تابعه با عنوان کمک و حمایت از اشخاص حقیقی و حقوقی؛ به شهرداری تهران اجازه داده می‌شود در چارچوب دستورالعمل پرداخت یارانه‌ها و کمک‌ها، ابلاغی به شماره 106/210160 مورخ 1401/5/31 و با تشخیص و دستور کتبی شهردار تهران از ردیف اعتباری با عنوان "کمک به اشخاص و مؤسسات خصوصی" تا سقف 200 میلیون ریال برای اشخاص حقیقی و تا سقف 500 میلیون ریال برای مؤسسات خصوصی در هر یک از موارد صرفاً برای یک نوبت در سال پرداخت کند.

وی اضافه کرد: لذا هرگونه پرداخت خارج از ضوابط دستورالعمل مذکور تخلف محسوب می‌گردد و لیست اسامی و مبالغ پرداخت شده را به تفکیک به صورت ماهانه به شورای اسلامی شهر تهران بصورت مکتوب ارائه کنند.

شمس‌احسان گفت: شهردار تهران باید نسبت به حفظ و صیانت از اموال شهر تهران، احکام و الزامات پیش‌بینی شده در برنامه چهارم و بودجه سال 1402 را به‌ویژه در قرارداد واگذاری زمین به مؤسسات (اعم از خیریه، عام‌المنفعه و...) انجام دهد و گزارش مقتضی را در صحن شورا ارئه کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه در خصوص آخرین پیگیری‌ها برای تملک بیت آیت‌الله علامه عسگری گفت: با توجه به مصوبه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص الزام شهرداری تهران به تملک بیت مرحوم آیت‌الله علامه عسگری و تبدیل آن به خانه مفاخر و انجام تکالیف بر عهده شهرداری منطقه 1 و سازمان املاک و مستغلات بوده است.

وی افزود: طی توافق نامه صورت گرفته بین شهرداری تهران و دانشگاه بین‌المللی علامه عسگری، مبلغی به عنوان علی الحساب به دانشگاه مذکور واریز شده و باقی بند‌های قرارداد به علت عدم انجام تکالیف شهرداری به صورت تعلیق درآمده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: در دوره جدید مدیریت شهری و دستور اکیدا شهردار تهران، مبنی بر پیگیری این وضعیت بوده اما علی‌رغم گذشت 10 ماه از دستور شهردار تهران هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

شمس‌احسان تأکید کرد: ضرورت دارد مجموعه مدیریت شهری تهران در راستای عملیاتی شدن مصوبه پیرامون بیت علامه عسگری اقدامات لازم را ترتیب دهد.

انتهای پیام/

واژه های کاربردی مرتبط
لینک خبر

لینک های ویژه


گوناگون

بهترین تعمیرگاه بنز در تهران

امداد خودرو مرودشت

امداد خودرو استان مرکزی


آخرین اخبار


ایسنا : یک کنسرت رایگان از ملودی‌های قدیمی و محلی

صدا و سیما : حمایت ۵ میلیارد تومانی از تولیدات رضوی هنرمندان

صدا و سیما : تکالیف سازمان امور مالیاتی در باره صورتحساب الکترونیکی

ایسنا : حساس‌ترین مبارزه کشتی فرنگی برای المپیک/ مصاف گرایی و پدیده کشتی ایران در بوداپست

مهر : توسعه بخش‌ درمانی کلینیک امام حسن مجتبی(ع) همدان در هفته سلامت

صدا و سیما : «سفر آخر» و نمایشگاهی از شهید آوینی

ایلنا : ادعای بی‌اساس گروسی درباره برنامه هسته‌ای ایران

ایسنا : انتقاد چمران به نمای شیشه‌ای ساختمان برخی دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها

ایلنا : حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند

مهر : رقابت یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ نفر در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳

ایرنا : وزیر کار: کارگران از ارکان اصلی جهش تولید هستند

ایسنا : روزنامه آمریکایی: ترکیه احتمالا به زودی اس-۴۰۰ را عملیاتی می‌کند

ایلنا : راهنمای پنهان کردن جواهرات در خانه

ایلنا : افزایش شمار شهدای جنگ غزه به ۳۴ هزار و ۱۸۳ تن

ایسنا : تصاویر تکان‌دهنده از اسرای فلسطینی آزاد شده از زندان‌های رژیم صهیونیستی

ایرنا : بررسی و حل مسایل و مشکلات یک‌ هزار و ۱۶۳ واحد تولیدی همدان در ستاد تسهیل

ایسنا : ضرورت رجوع به اصول فتوت‌نامه معماران در دوره معاصر

ایرنا : توسعه مازندران مطالبه مردم از استاندار جدید

ایسنا : طوفان الاقصی و ۴ اشتباه راهبردی رژیم صهیونیستی

تسنیم : 40 شهر استان بوشهر تا پایان سال به شبکه فیبرنوری متصل می‌شود

مهر : لزوم توسعه خدمات کتابخانه‌ای در حاشیه شهرها و مناطق روستایی سنندج

مهر : معدوم سازی ۳۸۹ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در آستارا

ایرنا : موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از فراموشی و تحریف وقایع جلوگیری می‌کند

مهر : زمان بازگشت هافبک استقلال به میادین مشخص شد

مهر : موج انصراف‌ها از تیم ملی؛ کناره‌گیری سه بازیکن فولادسیرجان

تسنیم : ‌هفته سنندج چه برنامه‌هایی ‌برگزار می‌شود؟

ایسنا : تشییع پیکر مطهر بسیجی شهید سید محمد امین مودت - شیراز

ایسنا : تشییع پیکر مطهر بسیجی شهید سید محمد امین مودت

ایرنا : ۲۲ درصد دانش‌ آموزان قزوینی دچار اضافه وزن هستند

ایسنا : ایلان ماسک: اگر فرازمینی‌ها وجود داشتند من می‌فهمیدم

ایرنا : حمله به سایت اس ۳۰۰ اصفهان؛ از ادعا تا واقعیت/ تصاویر ماهواره‌ای چه می‌گوید؟

ایسنا : آبگیری بخشی از تالاب جازموریان در پی بارندگی‌های اخیر

صدا و سیما : بررسی فرایند واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس

ایرنا : خدمت رسانی بیش از ۲۳ هزار پزشک به مردم در ایام نوروز و بستری یک میلیون بیمار

مهر : دانش‌آموزان یک دبستان بدهی ۲ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند

تسنیم : بوکسور اسلامشهری تیم ملی به مدال نقره دست یافت

ایرنا : چالش دانشگاه‌های آمریکا با گسترش اعتراضات ضدصهیونیستی دانشجویان

مهر : ۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان توزیع شد

ایسنا : برگزیدگان جشنواره طنز و رسانه هفته دیگر اعلام می‌شوند

ایسنا : ارائه لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران

ایسنا : چرا مردم هشدارهای سیل را جدی نمی‌گیرند؟

ایرنا : لغزندگی معابر درون شهری البرز / ممنوعیت تردد موتورسیکلت

مهر : ۸۵ پرونده قصاص در سراسر کشور منجر به سازش شد

ایرنا : برنامه‌های گرامیداشت روز سنه (هفته فرهنگی سنندج) اعلام شد

مهر : در تعطیلات نوروزی یک هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جان باختند

ایرنا : تداوم بازدید مقامات ژاپنی از معبد جنگ سوال برانگیز شد

ایسنا : دستورات ویژه برای ترخیص اقلام ضروری و کالاهای وارداتی از بندرلنگه صادر شد

ایرنا : نفوذ گرد و خارک فرامنطقه ای به شمال استان بوشهر

مهر : سه‌شنبه ۴ اردیبهشت؛ قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران

Loader

در حال دریافت و بارگذاری جدیدترین اخبار

... لطفا چند ثانیه منتظر بمانید