برای تحویل مرسوله پستی درب منزل چه کاری باید انجام دهیم؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۱۶۳۳

ارسال مرسوله پستی و امکان پرداخت درب منزل از مهم ترین نیازهای مشتریان خدمات پستی است که روش انجام آن را بررسی خواهیم کرد.

همه ما، برای یک‌بار هم که شده، در طول زندگی خود نیاز به ارسال یک مرسوله پستی را داشته‌‌ایم. در ابتدا شاید روند انجام آن برایمان کمی مبهم بوده؛ اما با جستجو و تحقیق سعی کرده‌ایم تا بهترین روش ارسال بسته را انتخاب کنیم.

بررسی اینکه چه کالاهایی را می‌توان به‌صورت زمینی و هوایی ارسال کرد و یا برای ارسال یک کالا چه نکاتی را باید رعایت کنیم و یا حتی چکار کنیم تا هزینه ارسال بسته مقرون‌به‌صرفه باشد، یکی از چالش‌های اصلی در ارسال یک کالا به‌حساب می‌آید. حال آنکه از طرف دیگر، انتخاب یک ارائه‌دهنده خدمات ارسال بسته که بتواند بسته ما را به‌شیوه‌ای سریع، امن و نوین به مقصد برساند هم امری دشوار است. به‌همین منظور سعی داریم تا در این مطلب به بررسی نکات مهم در روند ثبت سفارش ارسال یک بسته بپردازیم.

در سال‌های نه‌چندان دور، مردم در سراسر دنیا، برای خریدهای روزمره، پوشاک، دارو، خوراک و... به‌صورت حضوری به فروشگاه‌های مربوطه مراجعه و بخشی از زمان و بودجه خود را صرف رفت و برگشت به آن فروشگاه و پیدا کردن کالای مورد نیاز خود می‌کردند.

گرما و سرما، ترافیک، پایان ساعت کاری فروشگاه‌ها، تعطیلات رسمی و ... از جمله کوچک‌ترین مشکلاتی بود که مردم برای خرید نیازهای روزمره خود، با آن دست‌وپنجه نرم می‌کردند.

حال آنکه مقایسه قیمت یک محصول در فروشگاه‌های مختلف، پیدا کردن یک کالا با برند یا سایز و رنگ دلخواه، پیدا کردن دارویی خاص و ... هم از مهم‌ترین چالش‌های خرید حضوری به‌شمار می‌رفت.

آن‌روزها اگر به ما گفته ‌می‌شد که به‌‌زودی می‌توانید تمامی نیازهای خود را به‌صورت آنلاین برطرف کنید، قطعا باور نمی‌کردیم زیرا درکی از این تکنولوژی نداشتیم. اما امروز استفاده از اینترنت و خریدهای آنلاین بخش جدایی‌ناپذیر زندگی ما شده است.

برای مثال، برای خرید یک کفش، با یک جستجوی سریع می‌توان به‌راحتی مدل مد نظر را در فروشگاه‌های مختلف مشاهده کرد. همچنین انتخاب سایز، رنگ و مقایسه قیمت کالای مورد نظر در فروشگاه‌های مختلف در سراسر دنیا، انتخاب و خرید را بسیار آسان و سریع خواهد کرد.

امروز و با فراگیرشدن خریدهای اینترنتی، نیاز مشتریان به استفاده از خدمات پستی و تحویل بسته درب منزل بسیار افزایش پیدا کرده است. امروزه بیشتر مشتریان تمایل دارند تا با صرف کم‌ترین زمان و به‌آسانی با مراجعه به فروشگاه‌های اینترنتی، نیازهای خود را به‌صورت آنلاین سفارش دهند و اقلام خریداری شده را درب منزل تحویل بگیرند.

برای مثال اگر بخواهید در یک روز کوله پشتی، شلوار، دارو، مواد شوینده، گوشت، نان، میوه و ... را به‌صورت حضوری خریداری کنید، به احتمال زیاد باید به چند مرکز خرید مختلف در نقاط مختلف شهر مراجعه کنید تا اقلام مورد نظرتان را انتخاب، مقایسه و خرید کنید. اینکار نه‌تنها بسیار زمان‌بر است، بلکه باعث خستگی شده و در بیشتر موارد حتی وقت کافی برای انتخاب تمامی اقلام خود را نخواهید داشت.

اما اگر بخواهید همان اقلام را به‌صورت آنلاین خریداری کنید، کافی‌ست تا با مراجعه به سایت‌های مختلف، کالای خود را جستجو، انتخاب و خریداری کنید. این درحالی‌ست که مجبور به صرف زمان برای مراجعه به مراکز خرید مختلف و صرف هزینه تردد نیز نخواهید بود.

اما بعد از خرید آنلاین، کار از طرف شما تمام شده و وارد مرحله بعدی، یعنی ارسال کالا درب منزل مشتری خواهد شد.

در این زمان عملکرد شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پستی بسیار حائز اهمیت است. شرکت‌های پستی و ارائه دهنده خدمات ارسال بسته، با ارائه خدمات سریع، ایمن و با قیمت مناسب و همچنین تحویل مرسوله درب منزل، می‌توانند نیاز به خدمات پستی به‌روز را تامین کنند.

با هر خرید آنلاین، یک درخواست ارسال بسته از جانب فروشگاه به شرکت ارائه‌دهنده خدمات ارسال فرستاده می‌شود. حال آنکه انتخاب یک شرکت برای ارائه خدمات لجستیک و حمل‌ونقل که با قیمت مناسب، سرعت و امنیت بالا نیز یکی از تصمیم‌های مهم هر فروشگاه آنلاین است؛ زیرا کیفیت خدمات ارسال، رابطه مستقیم با میزان فروش و رضایت مشتری دارد.

انتخاب بهترین شرکت ارائه‌دهنده خدمات پستی

برای انتخاب یک شرکت پستی باید ویژگی‌هایی مانند ارسال سریع مرسوله پستی، مقرون‌به‌صرفه بودن هزینه ارسال و امکان ارائه خدمات پرداخت درب منزل را در نظر گرفت.

از دیگر نکات مهم انتخاب یک سرویس‌دهنده پستی، ارائه خدمت جبران خسارت است. باید در نظر داشته باشیم که همیشه احتمال آسیب دیدن کالای داخل یک بسته‌بندی وجود دارد؛ پس ارائه خدمات جبران خسارت توسط یک شرکت ارائه‌دهنده سرویس ارسال بسته، بسیار اهمیت دارد.

برای مثال در ایران، تیپاکس یکی از شرکت‌های ‌ارائه‌دهنده خدمات ارسال بسته به درب منزل مشتری است که با ایجاد سهولت در امر ثبت سفارش و ارسال بسته و همچنین فراهم کردن خدماتی همچون جبران خسارت، رهگیری آنلاین مرسوله پستی ، خدمات پس‌کرایه، پرداخت در محل و ... تلاش کرده تا بسته‌های مشتریان را در کم‌ترین زمان ممکن و با امنیت بالا به مقصد برساند.

بسته‌بندی مرسوله پستی

برای تحویل مرسوله پستی درب منزل چه کاری باید انجام دهیم؟

اولین نکته‌ای که قبل از ارسال یک مرسوله باید به آن توجه داشته باشید، بسته‌بندی آن است. باتوجه‌به این‌که ممکن است بسته شما حاوی یک کالای دیجیتال، کالای با ارزش و یا کالای حساس و شکستنی باشد، بسیار مهم است که از بسته‌بندی مناسب برای آن استفاده کنید.

هنگام بسته‌بندی یک کالا، نباید فضای خالی زیادی در کارتن باقی بماند و باید سعی کرد تا فضاهای خالی در اطراف کالا را با فوم، مشمای حباب‌دار یا دیگر ضربه‌گیرها پر کرد. همچنین باید در نظر داشته باشید که با بزرگ شدن ابعاد کارتن، ممکن است هزینه ارسال آن نیز افزایش پیدا کند؛ پس انتخاب کارتن و بسته‌بندی مناسب یکی از مسائل مهم قبل از ارسال کالا به‌حساب می‌آید.

برای مثال مشتریانی که بسته‌های خود را با تیپاکس ارسال می‌کنند می‌توانند از خدمت بسته‌بندی این شرکت استفاده کنند تا بسته‌شان سالم به مقصد برسد.

ثبت سفارش ارسال بسته

برای تحویل مرسوله پستی درب منزل چه کاری باید انجام دهیم؟

بعد از بسته‌بندی کالا، انتخاب روش ثبت سفارش ارسال بسته و کالا، نکته‌ای مهم به‌شمار می‌رود.

در حال حاضر بین شرکت‌های فعال در حوزه ارسال مرسولات پستی، شرکت تیپاکس این امکان را به مشتریان خود می‌دهد تا از طریق تماس تلفنی با شماره 0218457، ثبت آنلاین از طریق اپلیکیشن مای‌تیپاکس، پلتفرم ای‌تیپاکس، اپلیکیشن مای‌تیپاکس بازار و یا مراجعه حضوری به یکی از نمایندگی‌های نزدیک محل سکونت خود، بتوانند سفارش‌های خود را ثبت و رهگیری کنند. همچنین ارسال بسته در این شرکت ارائه‌دهنده سرویس‌های پستی، به‌صورت پلاک به پلاک (درب به درب) انجام می‌شود.

یکی از مزایای مهم ارسال مستقیم بسته به درب خانه و دریافت آن توسط مشتری، صرفه‌جویی در زمان و هزینه است. با استفاده از این سرویس دیگر مجبور نخواهید بود تا زمان و هزینه خود را صرف مراجعه حضوری به فروشگاه‌ها کنید. پس به‌راحتی از فروشگاه‌های اینترنتی خرید کرده و با استفاده از سرویس ارسال مرسوله پستی درب منزل شرکت تیپاکس، بسته خود را در کم‌ترین زمان درب منزل تحویل بگیرید.

جمع بندی

ارسال بسته یکی از مهم‌ترین خدماتی است که بسیاری از مشتریان فروشگاه‌های آنلاین و دیگر کسب‌و‌کارهای مجازی یا سنتی به آن نیاز دارند. مشتریان برای ارسال مرسوله خود باید نکاتی از جمله بسته‌بندی مناسب کالا، انتخاب بهترین شرکت پستی و بهترین روش ثبت سفارش را در نظر بگیرند که ما به در این مقاله به آن‌ها پرداختیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
لینک خبر

لینک های ویژه


گوناگون

بهترین تعمیرگاه بنز در تهران

امداد خودرو مرودشت

امداد خودرو استان مرکزی


آخرین اخبار


ایرنا : علم‌الهدی: سپاه در عملیات وعده صادق استکبار را ذلیل کرد

ایسنا : لاوروف: حتی اگر مذاکرات با اوکراین آغاز شود، روسیه توقفی در عملیات ایجاد نمی‌کند

ایسنا : آزمون استخدامی تامین اجتماعی در کرج

تسنیم : نمایشگاه کتاب، فرصت جدی توسعه دیپلماسی فرهنگی است

مهر : ارتش برای حفظ تمامیت ارضی کشور همواره پا به رکاب است

ایرنا : امام جمعه بندرعباس: عملیات وعده صادق تبلور هماهنگی میدان و دیپلماسی بود

تسنیم : سوریه: وتوی آمریکا لکه ننگ دیگری بر سوابق آمریکا است

ایرنا : اولیایی: با تلاش وزیر ورزش و هماهنگی دولت از بن‌بست فوتبالی خارج شدیم

صدا و سیما : «وعده صادق» اقدامی ضروری و نماد اقتدار کشور بود

ایسنا : ایجاد تحول در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه

مهر : وعده صادق تجلی هنر هماهنگی دیپلماسی و میدان بود

مهر : حمله موشکی به اسراییل اعجاز وعده صادق بوده است

مهر : انسان نباید فقط برای خودش دعا کند

مهر : دفاع از شرف و پرچم مقدس است/ایران پاسخ غرورآمیزی به اسراییل داد

مهر : دفاع از شرف، مردم و پرچم مقدس است

تسنیم : ناگلسمان: تمدید قراردادم تصمیمی قلبی بود

ایسنا : عملیات موفقیت آمیز سپاه در راستای حقوق بین‌المللی بود

ایسنا : کلاهبردار اینترنتی در دام پلیس یزد

صدا و سیما : معرفی نفرات برتر پسران رده سنی جوانان در مسابقات کاراته قهرمانی ایران

ایسنا : رییس جمهور در جمع مردم دامغان

صدا و سیما : اعلام جدول اجرای نمایش‌های بخش کودک و نوجوان تئاتر رضوی

تسنیم : حاج‌علی‌اکبری: عملیات وعده صادق یک طوفان‌الاقصی ایرانی بود

ایلنا : فرایند انتخاب مشاور برای مطالعات طرح‌جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه کلید خورد

صدا و سیما : مجموعه «هیس، هیچی نیس»، از شبکه دو سیما

صدا و سیما : وضع بهداشتی وخیم در اردوگاه جبالیا

تسنیم : آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد

مهر : اصغر فرهادی بخشی از هنر انقلاب است/ هنری که نگاه اصلاحی دارد

تسنیم : برنامه دولت برای حل مهم‌ترین چالش استان سمنان چیست؟

ایرنا : امامان جمعه تهران : تثبیت قدرت بازدارندگی ایران و تنبیه اسرائیل هدف عملیات وعده صادق

ایرنا : رمزگشایی ایرنا از پنجره بسته «آبی»؛ فیفا و فدراسیون فوتبال، استقلال را ضمانت کردند

ایسنا : فولاد امروز با ویسی می‌برد؟

تسنیم : از آزادسازی گروگان تا خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان توسط سپاه

صدا و سیما : حمایت از طرح ها و برنامه های جهاد دانشگاهی

ایسنا : ملایر؛ مهیای برگزاری جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»

ایرنا : پاسخ تنبیهی ایران ابهت رژیم صهیونیستی را در جهان شکست

تسنیم : تصاویر هوایی از سیلاب در شهرستان زرآباد سیستان و بلوچستان

تسنیم : واکنش سرمربی تیم ملی فوتسال ژاپن به احتمال تقابل با ایران

ایلنا : عملیات وعده صادق موجب به رخ کشیده شدن اقتدار و انسجام جمهوری اسلامی ایران شد

مهر : بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی استان سیستان در ۳ روز اتفاق افتاد

ایرنا : گردانندگان صفحات ضد امنیتی در قزوین دستگیر شدند

تسنیم : مردم کردستان نظام جمهوری اسلامی را دوست دارند

ایرنا : شهر اصفهان- ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

تسنیم : جدول نمایش‌های بخش کودک و نوجوان تئاتر «رضوی» اعلام شد

ایرنا : امام جمعه بجنورد: اقدام سپاه پاسخ محکمی به یاوه‌گویان بود

ایسنا : افزایش پژوهانه اساتید برتر واحد علوم تحقیقات

ایسنا : حمله تنبیهی سپاه حق دفاع مشروع و مطابق با قوانین بین‌المللی بود

ایرنا : عملیات وعده صادق سیلی کمر شکن بر هیمنه رژیم صهیونیستی است

ایلنا : عرض اندام اشیای مشکوک در آسمان کشور، از آماج قدرت پدافند ما بی‌نصیب نخواهد بود

ایرنا : فعالیت ستاد پاسخگویی ارتباط مردمی در استان سمنان تا پایان امروز جمعه

Loader

در حال دریافت و بارگذاری جدیدترین اخبار

... لطفا چند ثانیه منتظر بمانید